/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
badeværelsesfliser
Fra : karin42
Vist : 5304 gange
50 point
Dato : 18-03-04 08:37

kan man male badeværelsesfliser - og så efter nogle år tage malingen af uden at flisernen bliver beskadigede ? Karin.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-03-04 09:44

Hvis du skal have maling til at holde på fliser skal du først slibe dem matte og så vil de jo ikke være pæne at se på.
Du kan selvfølgelig godt nøjes med at affedte dem og så male men det holder sandsynligvis højst et par måneder, hvis det overhovedet kan blive et jævnt lag.
Svaret må være NEJ!

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 18-03-04 10:30

Jeg har ikke erfaring med om det holder med ifølge Sadolin kan du gøre følgende
http://www.sadolinfarveland.dk/default.asp?id1=115&kategori1=3c

men også her slibes fliserne, så du kan ikke undgå at "beskadige" fliserne

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 18-03-04 10:31

For at der kan males op badeværelsesfliser, med rimeligt resultat, skal der grundes med en såkaldt "hæftegrunder", der i sagens natur ikke lader sig fjerne igen.

Så mit svar er også nej - og et spørgsmål - hvorfor?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 18-03-04 11:29

Du kan i stedet for at male købe nogle at disse flæbefigurer til flisene, og dermed få et andet look.
Du kan også få "hele" fliser i folie til at klæbe på - men der skal nok udskiftes nogle hen af vejen, da enkelte nok vil falde af.

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 18-03-04 17:00

Tak for svaret refi.
   ja jeg havde ikke regnet med at malig var løsningen - men tak for svaret
mvh karin.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 17:04

Sælv tak
og så havde jeg endda skrevet flæbefigurer, mente selvfølgelig KLÆBE

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-04 17:04

Sælv = selv

Det går godt i dag

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-03-04 18:50

Jeg troede de havde lukket Pusherstreet(refi)
Keldd.