/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
skovduer/tyrkerduer
Fra : 1133
Vist : 1664 gange
50 point
Dato : 16-03-04 19:01

hej
jeg har bemærket efter vi har fået et par skovduer som kommer og drikker ved
vores have dam så hører vi ikke tyrker duer mere
er det fordi de ikke kan sammen?
de sidder også meget på vores tag samt naboren`s

mvh

ole

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-03-04 20:09

De kan nok ikke tåle hinanden, vi har tidligere haft mange tyrkerduer, nu er der vist kun to par skovduer. Der kommer nok en skovmand, eller fuglemand der ved noget mere.
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : Ram3

Dato : 16-03-04 20:35

send skovduer til Gjellerupplanen

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 50 point
Dato : 16-03-04 22:19

Hej 1133
At du ikke hører tyrkerduerne mere må skyldes et tilfælde.
Ringduen(skovdue) og tyrkerduen kan godt forliges, dog spiser de ikke på foderbrættet på samme tid, men det skyldes mest ringduens størrelse som tyrkerduen selvfølgelig har respekt for.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-03-04 22:33

Til Ram3, er det ikke tyrkerduen der er det fremmede element?

Til dabj er det så alligevel ikke fordi de ikke får lov til at æde? Nu er vi jo to der har samme erfaring, samme tilfældighed.
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 17-03-04 17:59

hej
venter til imorgen
så kommer actpt.

mvh
ole

ps: under tonen bryder jeg mig ikke om da dette er et seriøst spgs.

Godkendelse af svar
Fra : 1133

Dato : 18-03-04 17:18

Tak for svaret dabj.
så håber jeg på heldigt tilfælde
da jeg nyder synet af de to duer der sidder
og troner nede ved vores have dam

mvh
ole