/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvor ligger de flotteste hvide strande i~
Fra : hifreak
Vist : 513 gange
100 point
Dato : 14-03-04 21:29

Ja vi skal simpelthen finde nogle af de flotteste sand hvide strande i Europa, så bare kom med det i har så undersøgelsen kan gå i gang (O;

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-04 21:33

Hvide sande på bornholm
Vesterhavet i Jyskeland
Spaniens kyst ud for midtspanien Mvh sune

Kommentar
Fra : hifreak

Dato : 14-03-04 21:39

For at det ikke skal være helt uoverskuligt så skal det kun være dem der ligger uden for Danmark (O:

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 21:39

Cannes

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-03-04 21:57

Danmark er sku da også europa

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-03-04 22:08

Side i Tyrkiet, måske ikke helt europa

Kommentar
Fra : karinrb

Dato : 14-03-04 22:13

Kos,
Cleopatra Island (Tyrkiet)

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 14-03-04 22:31

Jamen, de flotteste strande ligger altså ved Danmarks vestkyst. Men hvad spørger du egentlig om, er det, hvor der er gode badestrande eller flotte naturarealer.
Rigtigt mange strande i Europa er områder med påfyldt sand og kustigt satte palmer. Det er dejlige badeområder, men set med andre briller lidt tvivlsomme. Så lad os høre, hvad dit spørgsmål egentlig går på?

Kommentar
Fra : hifreak

Dato : 14-03-04 23:13

OK for lige at få lidt styr over tråden er det altså de badestrande I har besøgt uden for Danmark, ikke naturområder men strande I mener/besøgt hører til blandt de flotteste strande i Europa..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 23:18

Hele middelhavskysten fra Spanien til Monaco (cannes)

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 14-03-04 23:52

Hej.
Der ligger en flot hvid sandstrand mellem Skwer Kosczuszki og Bulwar Miejski i Gdynia i det nordlige Polen. Utroligt flot sted, og by i det hele taget.

Kan varmt anbefales

Mordex.

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 100 point
Dato : 15-03-04 06:46

Atlanterhavskysten er en dårlig efterligning af vort eget Vesterhavet. Kan være lidt interessent fra Biarritz og ned mod Spanien. Middelhavet er pragtfuldt. Visse kystlinier ikke særlige appetitlige. Den Spanske middelhavskyst absolut anvendelig, generelt kunstig, med en ret grov sand. Den Franske middelhavslinie fra Cerbere/SP.grænse og et lille stykke nordpå er dejlig og charmerende. Stykket omkring Cete er godt, ellers er resten af stykket til Marseille (efter min smag) for kedeligt. Resten af kysten til Italien er bare creme de la creme. Ikke badestrand det hele. Men I skal vel ikke bade hele tiden. Nogle steder skal der betales for at være på stranden, og visse steder er sandstranden sten.
Den italienske riviera er ok, hvis man er til italien. Ellers synes jeg, der er for meget forurening langs den Italienske kyst. Der er også skønt i det gamle Jugoslavien, men ikke så meget sandstrand. Grækenland er virkelig super visse steder. Men det ikke mit indtryk, at det er det, du er ude efter.

Kommentar
Fra : hifreak

Dato : 15-03-04 09:19

Hej qfha

Jeg har selv kigget lidt på Grækkenland på nettet, og må sige som du også selv siger at de har nogle meget flotte strande. Hvilke steder kan du anbefale i Grækkenland, ved godt det ikke er et let spørgsmål da der er mange øer dernede. Tak for alle de fine svar (O;

Kommentar
Fra : hifreak

Dato : 15-03-04 09:51

Hej Mordex

Jeg var ikke klar over at der kunne være så flot i Polen også. Jeg har kigget på lidt billeder på nettet, og der ser ud til at være meget rent og flot natur. Er der et sted du kan anbefale at bo dernede. Det er bare for at holde mulighederne åbne har ikke besluttet hvor turen går hen i endnu (O:

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 15-03-04 10:02

Personligt foretrækker jeg Korfu. Men valg af feriemål er jo meget afhængig af hvem man er. Alder, børn, interesser etc.

Kommentar
Fra : sigmatau

Dato : 15-03-04 11:24

Jamen hvorfor lige *hvide*? Jeg elsker fx stranden ved Lido de Jesolo - der er vel nærmest gråbrun, men med meget lækkert sand. Og Tenerifes sorte sand er også skønt
p.s. Hvide Sande ligger ved Vesterhavet. På Bornholm hedder det Dueodde, hvis man vil finde en flot strand.

Kommentar
Fra : hifreak

Dato : 15-03-04 12:39

He..he.. det er rigtigt ved ikke lige hvorfor det blev hvide, men synes det bare det lige var sådan jeg forestillede mig det kunne være jeg skulle have kaldt spørgsmålet noget andet, men er glad for alt det respons man får har ikke så stor erfaring med Europa da jeg mest har været i Østen..

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-03-04 13:46

Hej.
Der er et holtel ca. 150-200m. fra stranden http://www.orbis.pl/gdynia/
Hvis det ikke passer er der flere her http://www.trojmiasto.pl/s.phtml?id_kat=711
Og hvis det ikke skal være hoteller men noget der er billigere, siger du bare til, så finder vi også det

Mordex.

Kommentar
Fra : hifreak

Dato : 15-03-04 17:55

Hej Mordex tak for linket ser rigtig fint ud vil da kigge lidt nærmere på det (O;

Kommentar
Fra : hifreak

Dato : 17-03-04 16:40

Hej

Vi har snakket om Korfu eller Kos. Vi er par midt i 20erne og først i 30erne, hvor kan i anbefale os at tage hen ? vi er absolut ikke til meget diskoteker men mere til et hyggelig sted med godt at spise og lidt til ganen, Vi er også meget interesseret i at se noget måske leje af cykel eller traveture. Er der nogen der har lyst til at hjælpe ?

hifreak.

Kommentar
Fra : syhler10

Dato : 17-03-04 22:16

Hej

Den flotteste strand i europa ligger i grækenland på øen kefalonia. Stranden hedder vist nok myrtos og er den mest fotograferede strand i grækenland da der bliver lavet mange postkort med billedet af stranden.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-03-04 15:07

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 14 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : hifreak

Dato : 27-03-04 15:32

Tak for svaret qfha. Undskyld kendte ikke lige til at jeg skulle gøre dette derfor det forsinkede accepterede svar (o;