/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP bruger for meget plads
Fra : jsteving
Vist : 199 gange
200 point
Dato : 13-03-04 17:14

Jeg har problemer med XP home, der fylder alt for meget:
Når jeg går ind i tilføj/fjern programmer optræder der adskillige ”programmer” med dette navn:
XP Hotfix(SP2) Q817606 og tilsvarende XP Hotfix pakke se q329048 for nærmere oplysninger. Nogle hedder bare XP Hotfix
Der ligger 24 af disse ”programmer” – uden angivelse af, hvad hver enkelt fylder i mb. Derudover optræder der en fil Windows XP Service Pack 1 på 9.215.00 mb… det er jo er ordentlig moppedreng..
Og nej: det er ikke min systemgendannelse, den er gal med tror jeg: den er sat til maksimum 3 gb. En søgning på ”Hotfix” – incl. Skjulte filer og systemmapper – giver et samlet resultat på under 4 mb. Jeg håber nogen kan hjælpe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-03-04 17:19

Det er opdateringspakker fra Microsoft der ligger der.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-04 17:19

Hvor ligger den service pack?
Det er vel bare den du har downloadet og ikke slettet efter installation.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-04 17:21

Hov
Mener du filen er på 9 GB?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-03-04 17:21

Det er helt normalt, at finde disse i Tilføj/fjern og dem har du helt sikkert brug for.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-03-04 17:23

det er nu nok kb

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-04 17:30

Så forstår jeg ikke problemet
"alt for meget"

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 17:32

Du kan jo prøve at installerer aida der kan du se alt på din pc
http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=83 Det ligger på denne side sammen med en masse andre gode programmer
Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 17:34

Men hvoffor syntes du det fylder alt for meget jeg kiggede lige ind i tilføj på min pc der ligger da også en helt stribe hotfix men de generer da ikke mig ??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-03-04 17:40

Hotfix er sikkerheds opdateringer til XP ,mod ulovlig indtrængen(hackere med mere) ude fra o.s.v,XP Service Pack 1 er opdatering af styresystemet fejl/manglerog forbedringer af systemet.
Manse9933

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-04 17:43

Hvor blev spørgeren af ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-03-04 17:44

Service Pack 2 kommer i løbet af året

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-03-04 17:45

skræmt væk af næsten enslydende svar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-04 17:47

Jamen jeg er da nysgerrig om det virkelig var 9 GB - for så ER der noget galt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-03-04 17:48

du kan godt fjerne dem,men så får du sikkerheds problemer + et forringet/dårligere styresystem

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-03-04 17:50

BjarneD>du kunne jo bare forklare det lidt bedere

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 17:51

Så skulle du også lige prøve at køre programmet beclean der også ligger i det link jeg gav dig
Mvh sune

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-03-04 17:51

havde du det så havde jeg ikke lagt et indlæg ind

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-03-04 17:53

kødlunsen var nok bare for stor for de sultne løver

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 17:54

Jae og den største snakker for meget

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-03-04 17:55

Hvoffor skulle man lade sig skræmme væk af svar der er til for evt at hjælpe en ??????
Tsk Tsk Tsk !!!!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-03-04 17:58

BjarneD>ja du var/ville være så hurtig at du ikke kunne nå at komme med en forklaring,så kødlunsen var nok bare for stor for den sultne løve

Kommentar
Fra : jsteving

Dato : 13-03-04 18:01

ups jeg sku lie se lidt bold på skærmen... jo filen er på 9 GIGA ... kan jeg slette servicepack, når jeg har installeret den?? det vidste jeg ikke // det er ikke fordi de der filer med servicepack int. mig - jeg ville bare gerne vide, hvad det er for noen fætre.. men tilbage er den 9 GIGAfil..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-03-04 18:03

Du følger ikke meget med Manse, forklaringen er jo så simpel, at der ikke er grund til at gøre mere ud af det, men det var faktisk slet ikke det jeg hentydede til fra start af, jeg greb bare bolden.
Det kunne jo tænkes at manden siger nåh, ja!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-03-04 18:06

Næsten!
Hvad hedder den på 9 gb helt præcis

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-03-04 18:07

ikke for alle,så ville spørgeren jo ikke spørge,indlysende MR watson

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-04 18:07

Ja stet den.
Jeg syntes bare størrelsen lyder helt hen i vejret.
Du skal ikke bruge den - så væk med den

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-03-04 18:09

Ja du kan roligt slette filen. Filerne er installeret.

ellebye

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-03-04 18:09

Du følger ikke meget med Manse>ooooog den forstår jeg ikke,men jeg følger vel ikke med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-04 18:10

Har du lavet en backup af hele din harddisk eller noget i den stil?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-03-04 18:10

Der er ingen opdateringer der fylder 9 GB

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-03-04 18:11

Men der er noget der ikke passer, servicepack fylder IKKE 9 Gb, i øvrigt er den på vej i en cd-rom udgave.

ellebye

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-03-04 18:13

Ikke engang alle opdateringer ville fylde 9 GB, ja der er noget helt forkert.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-04 18:17

Nej - ikke hvis han har lavet en backup f.eks. inden installation af service pack og tilfældigvis givet den det navn.
Det kan kun være en zip e.l. der fylder så meget.
Så uanset hvad der er sket - så væk med skidtet.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-03-04 18:42

Det er måske en zip af hele harddisken ??

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 13-03-04 18:46

Det er det jeg mener.
Spørgeren er muligvis kommet til at trykke et forkert sted under installation af servicepack og har derved lavet en komplet backup af hele harddisken.

Godkendelse af svar
Fra : jsteving

Dato : 14-03-04 09:11

Jeg takker for alle kopmmentarerne og tror på forklaringen fra refi. Derudover har jeg - når jeg rigtig gransker hukommelsen - muligvis in stalleret XP home to gange = beholdt den eksisterende efter en næsten-formattering , og lagt en ny version ind "oven i" den eksisterende. Jeg arbejder videre og takker for nu

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-03-04 09:24

og så har du helt sikkert tastet ja til at gemme alle tidligere drivere, hvilket gør det muligt at gendanne windows fra før man geninstallerede xp.

Så passer >refi udsagn helt rigtigt.
Og du kan roligt slette filen.

Fortsat god weekend.
mvh
ellebye

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-04 12:28

Ja fingeren kan jo smutte.
Men det må da have givet lidt mere plads.