/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
kopi sikring af logo
Fra : dk
Vist : 421 gange
200 point
Dato : 12-03-04 13:52

hvordan kopi sikre man sit logo (billed i jpg) på sin hjemmside ?
og det ikke ligger sig i Temporary Internet Files, forhindre højreklik er ikke nok....

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 12-03-04 14:04

Hmm... det er desværre ikke muligt! selvom idéen er god nok! :)
Men alt som brugeren ser på sin skærm blir afviklet lokalt! et billede vil altid ku' findes lokalt!
Men det du kan gøre er:

Skriv på din hjemmeside eller på dit/dine billeder at du har "Copyright" på den/det!
Så hvis du ser at andre har brugt dine billeder osv. online eller til andet, så kan
du tvinge dem til at fjerne det, da det er DIT materiale! ellers SKAL de spørge dig
om lov til at bruge dine ting...

Jeg plejer gerne når jeg har tegnet et eller andet at skrive: "Copyright 2004 - Cooper"
i bunden af tegningen med små bogstaver!...

Mvh. Cooper

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 210 point
Dato : 12-03-04 14:11

Se: http://www.protware.com - de tilbyder forskellige muligeheder.

Nedenstående er hentet fra deres "FAQ".
Can I protect my images?
Yes. If you choose to disable the right click in the encrypted file, visitors will not be able to right click and select 'Save image..' from the context menu (this will also disable the IE6 Image Toolbar). If you choose 'Save As' from the 'File' menu in Internet explorer, it will save the html file and all images and other files referenced in it. But if the file is encrypted, images and other files will not be saved.
You may also use the 'Disable Clipboard & Print Screen' option to prevent taking screenshots of your pages.
However, when someone browses your site, all images referenced in html files are first downloaded and then displayed. So all your images are somewhere on visitor's hard drive. They are not stored under their original names, but are still there and someone can find them, although that's not so easy and most internet users don't know how to do that.
For a complete image protection , you have to use Image Guardian - HTML Guardian add-on especially designed for advanced image protection. Note that Image Guardian is fully functional only in HTML Guardian Enterprise Edition.
A complete comparison between HTML Guardian Personal, Professional and Enterprise editions you can see here

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-03-04 14:11

Som dscoop80, men gør evt. også opmærksom på det i et pop-up script som f.eks. :

Kode
<!--

copyright='All material on this page : CopyRight \xA9 Anders And 2004.';

function click()
{
if (((event.button==2) & (navigator.appName=="Microsoft Internet Explorer")) || (event.button==3))
{ alert(copyright); }
}

-->

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-04 14:13

Man kan ikke "bare" lave sit eget Copyright.
Kunne jo være en havde det FØR dig.
Men du kan da godt bruge tegnet for at "skræmme" andre fra at bruge det. Om det hjælper er en anden ting.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-03-04 14:19

Mht IBM760 tip, så er der ALTID en vej udenom !!! F.eks kan man tage et screendump med PrintScreen/ALT + PrintScreen og klippe billedet ud af dump'et. Alternativt : Tage et digitalt billede af skærmen osv...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-03-04 14:22

Ups... i mit script mangler der lige : document.onmousedown=click; som sidste linje

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-04 14:26

Se her - det er ganske vist de amerikanske regler, men det er ikke anderledes her.
http://www.law.cornell.edu/topics/copyright.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-04 14:30

Her med hensyn til fonte
http://i-front.dk/copyright.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-04 14:56

Advokatens egen forklaring på copyright og varemærke
http://www.familieadvokaten.dk/Breve-100/b100-121.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-04 15:00

Her copyright på billeder
http://www.lynkursus.dk/aha/copy.htm

Kommentar
Fra : dk

Dato : 12-03-04 15:22

Okay der var så reglerne.....

Logo'et er specialt fremstillet hos et marketings firma. og findes derfor ikke andre steder
det bliver også brugt på brevpapir, visitkort mv.

pop'ups dur ikke

kan der ikke laves en kode som splitter billedet ?? noget i stil med
dette http://www.protware.com

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-04 15:27

Du kan sagtens beskytte det hvis du er parat til at betale, men det var vel ikke meningen.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 12-03-04 15:49

http://www.protware.com - Som det fremgår af deres side, findes det i 3 udgaver.
Personal, Professional og Enterprise. Alt efter hvilke funktioner der er til rådighed.

Personal udgaven kan downloades gratis og benyttes til test, som det fremgår nedenfor:

You can test all HTML Guardian Professional / Enterprise edition features with HTML Guardian Personal edition. You can download HTML Guardian Personal edition for free and test it as long as you wish, until you are absolutely confident it fits your needs.

Godkendelse af svar
Fra : dk

Dato : 13-03-04 11:26

Tak for svaret IBM760.

Det gav mig ideen til at splitte logo'et i flere dele, med forskellige filnavne....
dette bevirker, at når de gemmes i Temporary Internet Files mv. ikke er et helt billed.