/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Erfaring TopDanmark
Fra : invisible
Vist : 1836 gange
170 point
Dato : 11-03-04 13:56

Er der nogle som har gode eller dårlige erfaringer med Topdanmark ??

Pt. bruger jeg TRYG, som jeg varmt kan anbefale. Dog er deres forsikringer lidt dyrere end deres konkurrenter, hvilket gør at det kunne være interessant at høre andres erfaring med f.eks. Topdanmark.

Accepteret svar
Fra : sidal26

Modtaget 180 point
Dato : 11-03-04 14:08

Har gode erfaringer med TopDanmark. Har selv brugt dem i 10 år. Og opnår rabatter ved at samle forsikringer har. (men det kan man vist også mange andre steder)
Efter sammenligninger med andre på fx. www.forsikringsluppen.dk har jeg ikke fundet lige så gode tilbud til mine behov som Topdanmark

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 11-03-04 14:09

Glemte at skrive at Topdanmark kan tilbyde fordelagtige bilforsikringer, afhængigt af bilmærke. Men det kræver at man ringer og snakker med en medarbejder ved Topdanmark

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 11-03-04 14:13

Har selv brugt TopDanmark og var meget tilfredse med dem. Bruger dem dog ikke idag, da jeg fik en specialaftale igennem mit job med et andet selskab. Bla. kan nævnes at jeg havde et inbrud i min bil, hvor jeg mistede en del ting herinblandt nogle Musik Cder. TopDanmark tilbød at jeg kunne få tilsendt nogle nye cder istedet for kun at få dækket noget af deres værdi i kroner/øre. der gik kun et par dage før jeg havde alle mine cder igen, så syntes deres service er supergod.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-03-04 14:22

har haft alle mine forsikringer hos top Danmark de sidste 8-10 år, jeg har aldrig haft brug for dem heldigvis! De har meget billige præmier når man har en ret pæn selvrisiko på for eksempel 4000kr. Den er hurtigt tjent ind på de lavere præmier, prøv at ring til dem og få et tilbud, hvis man hører til dem med få skader så er det nok det billigste selskab.
Mvh. Valde.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 11-03-04 14:30

jeg har ikke været særlig heldig med mit forsikringsselskab et beløb je skulle betale på 4500.- blev ved en smule efterregning reduceret til 1500.- lad os så undgå at sætte navn på men gæ.....

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 11-03-04 14:31

Det lyder jo som om at det er et fornuftigt selskab.
Men jeg er meget interesseret i at høre mere af det Jesper6 fortæller. Hvordan fungerer det når uheldet er ude.
Alle forsikringsselskaber er gode, lige indtil "prøven" kommer. Betaler de bilen når den er pulveriseret ??
Jeg har hørt mange skræk historier om GF og FAIR forsikring

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 11-03-04 14:45

helt galt gik det med top dk da jeg meldte min campingvogn beskadiget, de indledte deres besvarelse medmit kedelige uheld med min knallert....
jeg kunne ikke undgå at trække det store grin frem fordi beskadigelserne på vognen skete sidste år... og min sidste knallert haverede i 1967 i min første ungdomsberuselse og der hvor den er ( på bunden af Varde å ) kommer den nok ikke til at skade nogen som helst.

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 11-03-04 15:01

Jeg har selv fået dækket to cykeltyverier, et lynnedslag i lejligheden, hvor alt elektronik blev ødelagt(her enten betalte de reperationen eller dækkede fuldt pris af det gamle udstyr) og har beskadiget fordøren i lejlighedskomplekset hvor de dækkede reparation af døren

Kommentar
Fra : jesper6

Dato : 11-03-04 16:28

Generalt prøver TopDanmark at dække dine skader ved at replacere det du har ødelagt istedet for at udbetale 50-60-70% af værdien ligesom mange andre selskaber. Løsningen med at give mig nye Cder istedet for de stjålne var rigtig god for mig. 1) jeg blev fri for at skulle hive penge op af lommen for at købe de samme cder, 2) jeg skulle ikke til at diskutere om mine cder var 1, 1½, 2 år gamle og hvor stor værdiforringelsen var. TopDanmark har nok også en god aftale hvor de køber varerne billigere, men så længe jeg er glad og tilfreds er jeg ligeglad med om TopDK får mere eller mindre rabat hos evt. leverandører. Jeg kan desuden fortælle at låsen i min bil også var brækket op. Det eneste jeg skulle gøre var at få en politianmeldelse og køre ned på et af mig udvalgt værksted. Bagefter skrev TopDK til mig at låsens pris var en lille smule dyrere end selvrisikoen (ca 100-150,-) og at det ikke kunne betale sig at de betalte den da jeg så ville stige i præmie. Jeg valægte selv at betale den og undgik en præmiestigning og jeg syntes det var god service at de gjorde mig opmærksom på mine muligheder.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 12-03-04 08:21

Nu ville jeg jo gerne dele nogle point ud til alle som har deltaget.
Hvordan gør vi nemmest det ?

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 12-03-04 11:23

Der er vist ikke nogen nem måde at dele pointene på. Dog kan jeg sagtens oprette spørgsmål til de 3 andre og give dem hver 45 point. (men der er vist nogle herinde der ikke bryder sig om den slags point-bytteri , hvilket jeg ikke helt forstår).

Godkendelse af svar
Fra : invisible

Dato : 15-03-04 13:56

Det bliver sådan her....
Tak til alle som har deltaget.