/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Text med effekter
Fra : Olle_hansen
Vist : 620 gange
100 point
Dato : 10-03-04 15:15

Jeg vil designe et logo, og derpå skal der står noget text...

Den text skal selvfølgelig ikke være normal og kedelig...

Men hvordan laver jeg noget fede effekter med noget tekst? Måske noget 3D, og "glow", osv....

Nogen specielle programmer?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 10-03-04 15:18
Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 10-03-04 15:19

Det er ikke html-design.. Det er text der skal lægge på et billede

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 10-03-04 15:22

Der ligger jo en del effekter i PSP.

Og ellers er der jo mulighed for at downloade forskellige fonte

Søg evt på google efter fonte +download

Du kan også få programmer der kan redigere i forskellige fonte og tilføje effekter, men hvis du kopierer en sådan tekst over i PSP tager den ikke formatteringen med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-04 15:41

Prøv xara - 3er versionen til 3D er gratis
http://www.xara.com/downloads/

Kommentar
Fra : II_SPAWN_II

Dato : 10-03-04 17:05

hvad for et program vil du bruge til det??

photoshop eller 3dstudio max eller hvor er vi henne :D

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 10-03-04 19:26

Jeg er ligeglad.. Jeg skal bare vide, hvilket program jeg kan lave sådanne noget i...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-04 19:32

Det kan du som sagt i xara
Det er et program hvor du laver en tekst f.eks. i et billede.
Denne kan så være 3D eller roterende eller hvad du nu finder på.
Derefter gemmer du så billedet og kan bruge det andre steder.

Accepteret svar
Fra : Angelica

Modtaget 100 point
Dato : 10-03-04 21:01

Hej Olle_

så vil jeg lige komme med mine bud.. af programer som er sjove at lege med til både tekst og billedere er..
EyeCandy 4000 - http://www.dagree.net/pspdownloads/index.html#J
Panopticum - er også god special hvis man vil animere med effcten den kan den er også på den ovenstående link..

men ellers prøv dig frem i PSP og de link der ligger på den side jeg har henvist dig til.. der er også nogle funktioner i
PSP man kan lave lidt tekst sjov med evt inner bevel evt en indstilling du kan lege med er:

Kvart cirkel - width 20
smoothness - 15
depth - 7
ambience - 0
shininess - 50
color - hvid
angle - 211
intensity - 25
elevation - 55 (evt. gem disse indstilligere)

men jeg kunne blive ved for der er jo utallige mulighedere.. håber du kan bruge disse til noget som jeg har nævnt..

knus
angel aka Lady Zoya

Godkendelse af svar
Fra : Olle_hansen

Dato : 10-03-04 22:13

Tak for svaret Angelica.

Smukt, Lady zoya...