/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formaterer
Fra : 2100
Vist : 409 gange
100 point
Dato : 10-03-04 14:46

Hejsa
Har en gammel PCer med win 95 - 64 MB ram - 2,6 GB - 133 MH
Kan den klare at man lægger win 2000 + office 2000 ind
Hvis ja, hvordan formaterer jeg bedst PCer først.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-04 14:54

Det vil aldrig blive stabilt.
Læg 98 SE i stedet - der virker Office 2000 også.

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 10-03-04 14:57

Jeg er helt enig med >refi<
Formatering med Win SE er nemt: Læg cd rom i drevet og genstart.. så kommer det hele af sig selv..

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 10-03-04 15:02

Vil nok havde den formateret først, da der er så meget snavs på denne. Også langt tid siden den har været brugt. Så må jeg se at få fat i win 98 først, da jeg ikke har denne.
Går jeg bare ind i win DOS-promt og skriver - format c:

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 10-03-04 15:14

Lav en bootdisk ved at gå ud i dos, sæt en diskette i, og skriv:

sys a:

Genstart med boot-disken og skriv: format c:

og følg vejledningen...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 10-03-04 15:15

Win 98 SE har jeg men det hjælper jo ikke lige pt. uden vi gør noget ulovligt som at sende den til dig via MSN.
Formateringen klares via Win 98 SE CD-romen.. PC´´en skal bare boote fra CD drew

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-04 15:16

Nej - Du kan jo ikke bruge format C når du sletter den samtidig.
Lav en diskette først og brug den.
95 har så vidt jeg husker en guide til en opstartdiskette.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 10-03-04 15:17

Ok det vil sige hvis jeg bruger Win 98 SE så skal der ikke formateres, er det rigtig forstået.

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 10-03-04 15:22

Den vertion 98 SE jeg har opfører sig som Win. XP så man kan formatere via CD romen og på dansk..

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-03-04 15:23

Hejsa

du kører lige på min. grænsen af hvad win2000 kræver
http://www.microsoft.com/windows2000/professional/evaluation/sysreqs/default.asp

når du så tillige vil have office 2000 på. kan du godt regne med den bliver meget sløv.......

ellers så formatere du med din win2000 cd under install

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 10-03-04 15:26

Ok prøver om jeg ikke kan få fat i Win 98 for det er nok det bedste, da maskinen ikke er så stærk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-04 15:27

"dk"
Det har vi været igennem.
Han skal ikke formatere med 2000 når han bagefter vil lægge 98 ind.
Så hellere med 95 CDen.

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 10-03-04 15:28

hejsa,

Vil da også lige øse lidt af mine erfaringer....

Jeg HAR lagt Win2000 og Office XP på en konfiguration som din... og OGSÅ fået den stabil.. men nogen hurtigløber bliver den ALDRIG..
med andre ord.. det KAN lade sig gøre, men men men.. du skal have tid til at vente..

Mvh
Bent

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-03-04 01:22

En 98SE+ kan du da låne et sted (evt.af mig) så kan du jo afprøve om det dur.

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 11-03-04 12:14

Hvorfor ikke installere Linux?

Der er din maskine mere end rigeligt

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 11-03-04 16:52

Så nu gik der da først ged i det hele. Når jeg nu vil starte PCen går den direkte til Microsoft Windows 95 Startmenu. Har prøvet at køre nr. 6 "Kun kommandoprompt" får så at vide at en system.ini fil er beskadigt, skal køre Windows-install. igen. Jeg kan godt komme ud på c drevet men kan ikke komme på D drev som er min CDrom. A drev er der heller ikke noget i vejen for at komme på. Har så prøvet at komme ind i Bios men der skal jeg skrive et password som jeg ikke kender. Jeg fik lavet en startdiskette som jeg kan komme på c drev før dette. OK hvad gør jeg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-03-04 17:06

Det er fordi driveren til dit CDRom drev ikke er på disketten.
Du har lavet opstartdisketten forkert.
Start op fra dit CDRom drev.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 11-03-04 17:08

Driveren behøver ikke være på disketten, men den skal kunne finde den og indlæse den.

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 12-03-04 00:15

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-03-04 00:28

selv tak