/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min computer er blevet meget langsom
Fra : Fattig
Vist : 400 gange
50 point
Dato : 09-03-04 20:22

Min computer er blevet uforskammet langsom, hvad kan det skyldes ?
Det er en ældre computer og CPUén bruger altid 100% er det almindeligt ?
Jeg bruger styresystemet Windows xp og har Office 2000 instaleret, for nylig instalerede jeg Works for at kunne åbne gamle disketter, og har en fornemmelse af at sløvheden kom efterfølgende, kan det have noget med det at gøre ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 20:25

Må vi lige høre hvad gammel er
Hvis du kører XP kan den ikke være så gammel.
Så lidt flere data.

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 09-03-04 20:27

inden du roder for meget så kør lige denne her først.

http://www.pandasoftware.com/activescan/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 20:32

Jeg vi foreslå at fjerne adware med AdAware: http://www.lavasoft.de/software/adaware/
Meget nyttigt i disse tider og vil du rigitgt have ryddet op skal du også hente og installere regcleaner som også kan vise dig hvad der kører i opstarten og du kan deaktivere det også: http://www.docsdownloads.com/regclean.htm
Brug den med omtanke, men der er dansk sprogvalg og backup.
Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 20:43

Tror ikke alt det der hjælper hvis det er en gammel 3-4-500 Mhz med 64 MB Ram

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 20:54

refi>> det må vi da ikke håbe

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-04 20:54

Prøv at slette works igen og se om det hjælper
mvh Sune ps. åbne gamle disketter ikke forståt????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 21:00

Det er nok 5 1/4"

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 09-03-04 21:02

Jeg er helt klar over at det er en gammel computer: Pentium MMX-Processor 200 Mhz og 96 MB Ram.

Sunowich: Det er disketter helt tilbage fra Windows 3.11, disse kan jeg ikke åbne med Word eller andre i Office 2000

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 21:02

han mener nok åbne works filer der ligger på gamle disketter

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 21:08

Jeg tager alt i mig, installer for guds skyld ingenting. Fin maskine til at køre simpelt skriveprogram på Win 98.
Kunne du ikke få de gamle filer konverteret hos en med den rette kapacitet.
Afinstaller alt du ikke absolut skal bruge.
Når du har ryddet op kan du godt installere regcleaner så du kan få fjernet ubrugte referencefiler.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 09-03-04 21:08

Ja, det er Works dokumenter der ligger på de gamle disketter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 21:11

Afinstaller XP - Din maskine er slet ikke beregnet til det.
Installer Win 98 istedet så er dit problem løst.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-03-04 21:14

Kender du ikke en der har eller kan installere Works få dem konverteret til rtf format (rich text format),som kan læses af de fleste programmer og så på en cd-rom via brænder.
Din maskine er mindst 100 mhz. for lille til XP. Jeg opgraderede på et tidspunkt en 600 mhz. til 1000 mhz. bare for at prøve XP, og du skal helst have 256 mb RAM for at få fuld fornøjelse af programmet.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 09-03-04 21:18

Works kan da sagtens køre på 98
Office 2000 ligeledes.
Men XP skal skiftes til 98 SE
Så kan du også læse dine gamle filer.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 10-03-04 09:24

Hmm... "Pentium MMX-Processor 200 Mhz og 96 MB Ram"...
Foreslår du sletter Windows XP og installerer Windows 95/98/ME
da disse styresystemer ikke kræver lige SÅ meget som Windows XP gør!
(RAM, harddisk og processor jeg tænker på!)

Mvh. Cooper

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 10-03-04 22:09

Tak for svaret refi.
Beklager at jeg ikke får svaret dig før nu. Dine råd er gode, og så har du jo humor, jeg mener din vurdering af gamle disketter 5 1/4    ".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-04 22:12

selv tak
vi er nogle stykker der husker dem endnu de kære 5 1/4"