/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
billeder i billeder
Fra : jonasl
Vist : 334 gange
40 point
Dato : 09-03-04 13:23

hvordan får jeg syv forskellige links til, at lægge oven i et allerede eksisterende billede?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-03-04 13:31

du "splitter" billedet op i syv felter som hver linker til sin URL
Se evt. et eksempel her på det nederste billede: http://www.norton-mc.dk/foto/galleri/larsves2/350tn.jpg

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-04 13:31

Hvad mener du ?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-03-04 13:35

det var ikke et helt korrekt link du fik på ovenstående:
Gå ind på http://www.norton-mc.dk og vælg GALLERI, vælg så GALLERI 1 og gå ned til det sidste billedet og lad musen køre hen over billedet: det er et sådant princip du tænker på ikke sandt?

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-03-04 13:42

Et udmærket eksempel pallenoc, men hvordan gøres det ? Jeg tror at spørgeren forventer en løsning på hvordan.

//bentjuul

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-03-04 13:58

det viste eksempel er lavet med "anchorpoints" i ADOBE's GoLive 5.0, hvor jeg har markeret de enkelte felter og linket til deres bibliotek i roden. Skal der linkes til en ekstern URL anvendes en h_ref i koden...jeg prøver at finde/sende hele den rene html-kode til princippet.

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-03-04 14:32

pallenoc > jeg har åbnet en ny tråd til dig fordi jeg kunne også bruge dit svar, så se lige under seneste 25.

//bentjuul

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-03-04 23:15

Hej Jonasl
Har du prøvet det med at lave klikbare zoner i et billed?
Det er faktisk det prinzip du skal bruge. Og du kan til og med selv bestemme formerne på de zoner du lægger ind i billedet.
En direkte angivelse er svær at give, for vi kender ikke motivet på billedet og hvordan du vil placere zonerne, så hvis du kan lægge billedet ud på en side med en markering af de zonefelter du ønsker at skulle være link, så kan vi give dig en direkte brugbar opskrift.

Accepteret svar
Fra : dscoop80

Modtaget 40 point
Dato : 10-03-04 10:00

Hej Jonas!.

Gør følgende:

Lav et link på din side som åbner en side som hedder f.eks. "hello.html"...

og i "hello.html" skriver du så:

<HTML>

<SCRIPT language=JavaScript>blank.location.href= (''>http://www.dscoop.dk');

</HTML>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-04 13:14

Du kan da bruge en <MAP>

http://www.w3schools.com/tags/tag_map.asp

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : jonasl

Dato : 16-03-04 10:55

Tak for svaret dscoop80.