/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fdisk i win xp pro
Fra : frederikshavn
Vist : 901 gange
50 point
Dato : 08-03-04 11:34

Jeg har købt en ny hd,og skal til at ooprette partioner på den,for derefter at dele den,men hvordan laver man en fdisk,i win xp pro,har prøvet med en bootdisk fra win 98se,men mit fil system er ntfs,det vil den ikke være med til,den beder mig om at lave nye filsystem,er der ikke en eller anden der kan hjælpe,eller findes der en guide til hvordan man gør.
PÅ forhånd tak

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 08-03-04 11:36

Du kan bruge Partition magic så.. Men normalt ville en 98 bootdisk virke til at fdiske med..

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 08-03-04 11:41

Hvilken harddisk er der tale om....? Mange harddiskproducenter vedlægger en disk med det partionsværktøj, ellers kan det hentes fra deres "side"!! Men det er rigtigt at du kan bruge Partion Magic, men så skal du jo ud og invisterer!!!!

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 08-03-04 11:42

Hvorfor ikke bruge XP's eget partitionerings program ?

I XP's "hjælp og support" funktion søg efter: opret partition.

Heréfter får du en guide, som følger dig gennem alle trinene.

Jeg går ud fra at din nye harddisk er sat op som slave.

Accepteret svar
Fra : 2243

Modtaget 60 point
Dato : 08-03-04 11:43

Hej

Kontrolpanel > Administration > Computeradministration > Diskhåndtering.

Eller højreklik denne computer > adminstrer

2243 // claus

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 08-03-04 11:57

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 08-03-04 13:34

ok,nu har jeg lånt pm8,men findes der en guide til det,både til at oprette partioner,og til at dele hd.med,det er en 120gb hd,maxtor

Kommentar
Fra : guldknas

Dato : 08-03-04 13:52

Der er en flash turorial med i PM8. Den fortæller grundigt med billeder og tekst hvordan programmet skal anvendes

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 08-03-04 18:35

Tak for svaret 2243.

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 09-03-04 00:47

tak selv

2243 // claus