/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Toilettet er stoppet
Fra : kotelet
Vist : 3752 gange
20 point
Dato : 07-03-04 19:36

Mit toiletafløb er stoppet. Sandsynligvis pga. toiletpapir eller en vaskeklud, der har sat sig fast. Jeg har forsøgt med et smalt rensebånd uden resultat. Findes der noget kemi, der kan opløse en papirklump eller en bomuldsvaskeklud. Andre gode ideer?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-03-04 19:40

Fyld op med vand og tag renseren og hurtigt ind og ud nede i røret så kommer der gang i suget så kommer den nok Mvh Sune

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-03-04 19:45

Et ganske almindeligt ståltråd ca. 3mm. tykt, bøjet i facong så det kan komme op i vandlåsen, og bøjet i en lille krog for enden, den kan sikkert fange kluden, eller rive papiret i stkker så det forsvinder.
mvh. Valde.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-03-04 19:50

kotelet

tag dig sammen det er vel jer selv der bruger toilettet, op med hånden os se om du kan nå det der stopper, eller skru de 4 skruer løs og flyt toilettet og rens så afløbsrøret, det er ikke noget stort problem.

mvh
Per

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-03-04 19:55

Og Valde ikke ståltråd man ricikerer at få sort aflejringer fra tråden på porcelænen som er meget svært at få af igen Mvh sune

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 30 point
Dato : 07-03-04 20:06

Prøv først med en svubbert eller hvad de hedder, det drejer sig om at presse vand ned i afløbet, skabe et tryk der presser proppen videre.
Ellers som bibsmie skriver af med toilettet, det er altså ikke så farligt.
Hvis toilettet er sat ned i silicone, så tag en lang hobbykniv (den hvor bladet kan skydes ud) og skær den gamle silicone fri.
I dag er der mange smede der ikke mere bruger silicone.
Husk at luk for vandet.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 07-03-04 21:25

tag en spand vand og " kast " den ned i toiletet.. så kommer der så meget tryk på at det bliver skyllet videre i systemet ( måske )..
Det plejer at virke

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-03-04 21:26

Jamen så svup da videre sune, der er mange steder endnu, hvor kluden kan sætte sig fast, inden den når ud i gadeledningen, smutter den med ud i stikledningen, må du nok ofre en slamsuger, den er hurtigt dyrere end en eventuel lille ridse oppe i vandlåsen.
mvh. Valde.

Godkendelse af svar
Fra : kotelet

Dato : 08-03-04 04:06

Tak for svaret stig54.
Svupperen var det, der løste problemet. Det var selvfølgelig vigtigt at få hele vandlåsen fyldt med vand for at "svupningen" kunne blive effektiv - men så begyndte der ellers også at ske noget! Næste relevante skridt havde været at skrue toilettet af.
Hilsen Kotelet

Kommentar
Fra : jkpeter

Dato : 02-04-04 01:52

Ring efter en slamsuger det plejer og hjælpe.