/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
HTML Validation og background
Fra : netper
Vist : 415 gange
200 point
Dato : 05-03-04 20:06

Den anden dag så jeg et tip herinde med Validation og skulle lige se hvad det var for noget, og fandt så ud af at der var en masse ting der måske ikke var som de skulle være.

Men gør det engentlig noget ??? siden har jo fungeret godt nok

Jeg har fået rettet en del af fejlene men mangler lidt endnu, og bla min baggrund

Men kan ikke se hvad der er galt

... bgcolor="#FFFFFF" background=http://www.dk-kogebogen.dk/cook ...
^Error: there is no attribute BACKGROUND for this element (in this HTML version)

Line 175, character 100:
... or="#FFFFFF" background=http://www.dk-kogebogen.dk/cook-wate ...
^Warning: net-enabling start-tag; possibly missing required quotes around an attribute value

Line 175, character 101:
... r="#FFFFFF" background=http://www.dk-kogebogen.dk/cook-water ...
^Error: missing a required sub-element of TABLE

Line 175, character 101:
... r="#FFFFFF" background=http://www.dk-kogebogen.dk/cook-water ...
^Error: missing a required sub-element of TABLE

Kommentar
Fra : John_J

Dato : 05-03-04 20:09

Hejsa, jeg tror du skal slette der hvor der står background på dem alle.

John

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-03-04 21:43

At du har både baggrundsfarve og kalder på en baggrund, er en meget god ide, det er som at gå med både livrem og seler.
Men det link som ligger i din baggrund, dur ikke. Du kan ikke køre en anden hjemmeside som baggrund, men må referere direkte til det baggrundsbilled du vil benytte.
Nu ved jeg ikke hvorfor du benytter "dk-kogebogen" som baggrund???
Er det en af dine egne sider???
Ellers er det en meget dårlig ide, at bruge baggrunde fra andres sider, kaldet ved et link, for du ved aldrig hvornår den skiftes ud. I et sådant tilfælde vil din baggrund også ændre sig.
Hvorfor du får en fejl i linie 175, kan jeg ikke give dig en forklaring på, da jeg ikke kan se den side som du henviser til i linket.
MEN - Du skal altid have en referance til et baggrundsbilled, som typisk er et GIF eller JPG billed!

Kommentar
Fra : netper

Dato : 06-03-04 00:19

dk-kogebogen.dk er mit site, og jeg har hele tiden haft et baggrundsbillede på uden problemer.

Men da jeg kørte en validation på forsiden så får jeg fejl på bagcround

Jeg har haft den i denne streng
<table border="0" width="99%" cellpadding="0" cellspacing="5" bgcolor="#FFFFFF" background=http://dk-kogebogen.dk/cook-watermark.jpg>

Man kan bruge
<style type="text/css">
<!--

{
   background: url(cook-watermark.jpg);
   background-position: center;
   background-repeat: no-repeat;
}

Men jeg kan ikke få den til at vise baggrunden

Men om det i det hele taget betyder noget ved jeg jo ikke

Kommentar
Fra : netper

Dato : 06-03-04 00:21
Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 06-03-04 00:33

du mangler anførselses tegn om linkene som er i dine tabeller til billedet så skulle den være klaret her er nogen stykker""""""""""

Accepteret svar
Fra : poul_from

Modtaget 200 point
Dato : 06-03-04 01:02

hvis laver et stylesheet har jeg lavet eks. til som virker
Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<style>
.baggrund {
background: url(http://dk-kogebogen.dk/cook-watermark.jpg);
background-position: center;
background-repeat: no-repeat;
}</style>
<html>
<head>
<title>test</title>
</head>
<body>
<table class="baggrund">
<tr><td>test</td></tr>
</table>
</body>
</html>

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 15-03-04 12:18

prøv www.hotscripts.com ....

/Cooper

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-04 13:09

Hvis du benytter trial versionen af dette program : http://htmlvalidator.com/

..får du mulighed for at validere 100 html filer eller bruge det i 30 dage.

Ved hver validering af en side bliver der dannet en *.val fil. I denne kan du læse hvad problemet er og få hjælp til at løse det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : netper

Dato : 15-03-04 13:18

Hej Molokyle

Ved du hvad betydning den validering har for siden ??

Jeg havde et utal af fejl på min side, men den kørte jo fint nok.

Per

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-04 13:28

Det kommer helt an hvilken browser du benytter. Den kørte muligvis fint nok med IE, men hvad med Netscape, Opera, Morzilla og hvad har vi... Prøvede du også at teste på dem ?

Mange fejl bliver blot ignoreret af browserens parser, men det går ud over bl.a. loadtiden.

Du kan læse mere hos 'Mother of the Internet' : http://www.w3.org/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-03-04 17:10

Jeg kan ikke helt se ideen i dit "background" problem, for hvis du kalder en baggrundsbilled i det samme domæne som det skal bruges i, hvorfor så bruge hele "http" stien, når du kan nøjes med at linke direkte til billedet i den (evt. undermappe) mappe som det ligger i???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-04 20:41

severino -> Det kaldes : 'Deep Linking' ..og er en 'dårlig' vane

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-03-04 00:06

Arrrh der må være sket en molokylær fejl her!
Det er da ikke en "Deep Linking" hvis han linker direkte til et element i egen hjemmeside, for som jeg har forstået, så er det hele noget der sker i den samme "kogebog", og i et sådant tilfælde er det unødvendigt at bruge et "http" link, når man kan linke lokalt.

Måske har jeg ikke forstået, eller måske er jeg bare lidt anderledes!!???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-04 10:08

Det er stadig Deep Linking, når man linker til en URL istedet for at referere til et lokalt element i et lokalt bibliotek : Uanset hvor URL'en peger hen

Resultatet er det samme : Voldsom megen trafik på nettet, med nedsat performance som 'gevindst'

'Fidusen' ved Deep Linking er som regel, at man spare lagerplads hos sin egen udbyder. Deep Linker man til egen side, ryger denne fordel ganske rigtigt. Hvilket gør det endnu mere tåbeligt.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 10-04-04 10:12

Tak for svaret poul_from.