/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
sikkerhed på trådløst netværk
Fra : durup
Vist : 311 gange
40 point
Dato : 05-03-04 17:38

nu hører man jo alt det om at folk bare kan sætte sig på ens dørtrin med deres bærbare, og gå ind på netværket.. altså det trådløse... mit spørgsmål er derfor :
hvordan sikrer jeg mit trådløse netværk så det kun er mig, der kan komme ind på netværket????

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 05-03-04 17:41
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-03-04 18:48

For det første, skal man være tæt på, ca 50 m for at kunne komme ind på dit netværk, og der foreligger ikke kendte tilfælde i Danmark, hvor nogen har anmeldt at deres netværk er blevet brugt af uvedkomne. Selvom det uden tvivl er sket.
For det andet kan du sikre dig under installationen at der bruges kryptering. Du er blevet spurgt om du ville køre uden eller med 64 eller 128 bit kryptering, her er der mange der siger ingen, det er dumt, men en 64 bit kryptering er nok.
Hvis man vil sikre sig yderlig, kan man vælge en anden arbejdsgruppe end MSHOME, på alle sine comp.
Men man kan indstille sit netværk efter brugsanvisningen til sin router, da der kan være forskelle på de enkelte typer.
http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=145007
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=art_5443_8917&fbred=sikker
http://tdckabeltv.dk/?UniversID=717
http://www.edbpriser.dk/Review.asp?ID=1437
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 12-03-04 10:30

På nogle Routere kan du binde IP-adresse til MAC-adresse, prøv at gør det
hvis muligheden er der! og så sæt den til at uddele det antal ip'ere du
skal bruge til din(e) computer(e)...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-04-04 22:16

lukker du ikke lige dit spørgsmål tak

mvh Granslam

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 40 point
Dato : 29-05-04 13:12

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-04 08:09

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-11-04 14:57

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : durup

Dato : 11-11-04 23:37

Tak for svaret pallebhansen.