Arlet hjælp 2 ;-)
Fra : WarmFuzzy
Vist : 335 gange
40 point
Dato : 05-03-04 11:39

Jeg har en lignende log - hvad skal slettes og hvad skal blive? Og har det noget som helst at gøre med den Spybot.14.AI min AVG siger den registrerer (og ikke gør noget ved)?

På forhånd tak, WarmFuzzy

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\FINDFAST.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\MSOFFICE.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe
C:\Documents and Settings\Bodil\Skrivebord\Virustests\HiJackThis.Arlet.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.get2net.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.get2net.dk/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [WorksFUD] C:\Programmer\Microsoft Works\wkfud.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Microsoft Works\WkDetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Service] winsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Hurtig søgning.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\FINDFAST.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office Programlinje.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\MSOFFICE.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Office-start.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Påmindelser i Microsoft Works Kalender.lnk = ?
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.get2net.dk/
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38037.2877314815
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{C33FD397-4135-4A83-9346-DDD24182CB08}: NameServer = 195.82.195.101 129.142.7.101

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 05-03-04 11:41

Jeg tjekker den lige

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 18-03-04 14:31
Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 40 point
Dato : 18-03-04 15:29

Jeg er sg ikke særlig hurtig til at tjekke sådan en log*S* Sorry, den var smuttet for mig.

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Service] winsvc.exe

Derefter gå i søg og søg i skjulte filer og mapper og søg på: winsvc.exe
slet alt hvad den finder

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.

Kommentar
Fra : WarmFuzzy

Dato : 21-03-04 17:00

Hej Arlet

Jeg havde opgivet dig Jeg fik hjælp på Spywarefri.dk og er virusfri. Undskyld jeg glemte at lukke denne side. Tak fordi du alligevel huskede min log *S*

WarmFuzzy

Godkendelse af svar
Fra : WarmFuzzy

Dato : 21-03-04 17:05

Hej Arlet

Jeg havde opgivet dig Jeg fik hjælp på Spywarefri.dk og er virusfri. Undskyld jeg glemte at lukke denne side. Tak fordi du alligevel huskede min log *S*

WarmFuzzy