/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Lombok, Bali og Singapore
Fra : judithmichella
Vist : 3486 gange
120 point
Dato : 04-03-04 19:51

Vi er 2 unge par (2x24 og 2x27) som skal på rundrejse til Lombok, Bali og Singapore.
Ville høre om der er nogen som har været der for nylig.
Er det nogen flotte og spændende steder?
Er der nogen steder man bør se??
Hvad med priser er det billigt dernede og er der noget der er værd at købe med hjem, så som tøj, smykker ovs..
Hvordan er vejret dernede vi skal afsted d. 15. maj til 5.juni ?
Jeg har en svaghed for aber hvor kan jeg se dem henne?? (har hørt at de er der nede)
Hvilke dyr kan man ellers forvente at se dernede, der er unormale for os danskere..?
Kan man umiddelbart foretrække Bali frem for Lombok eller omvendt.?

Håber at nogen kan hjælpe os med alle vores spørgsmål
Hilsen de forventningsfulde..

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 04-03-04 20:17

Vil gerne 'abbonnere' på denne tråd..

Accepteret svar
Fra : akaup

Modtaget 120 point
Dato : 04-03-04 22:22

Hej "Forventningsfulde" - det kan jeg egentligt godt forstå - eventyret venter forude!
Var alle tre steder for ca et år siden!
Hvad er "hovedformålet" med jeres besøg - druk, sol og afslapning - se/opleve/føle den anderledes kultur eller noget helt tredie? Det kan jo nok også kombineres
Hvis det er det første, så kan I nøjes med Kuta Beach på Bali, Gilli Trawagan-øen på Lombok - Singapores natteliv kender jeg ikke så godt har kun været der i ca 2 dage + andre 12 timer året før.
Bali:
Hvis det er en mere "kulturel" tur, så UNDGÅ Kuta!! (Værre "tourist-trap" findes vist ikke i Indonesien - men meget godt sted at slappe af til en billig penge!)
Bali har mange gode kulturelle tilbud - men man skal ofte selv "opsøge" dem!
Ubud er jo den klassiske kunst/kultur by - og også i nogen grad for de lokale! Der er i øvrigt "Monkey-forrest" med en f*...... masse aber! En del temmeligt agressive/nærgående hvis man har mad med til dem, men i parken er der en slags abepassere til opsyn!??
Hvis I tager nordpå til Lovina (byen med det sorte sand) er der rig mulighed for at se aber i vejkanten - Lidt afhængigt af, hvordan I transporteres rundt, kan I muligvis stoppe og fodre dem.
Der er nogle fantastisk flotte rismarker med "håndlavede" vandingssystemer på Bali - dem SKAL I se!
Ellers er der dykning/snorkling på et gammelt skibsvrag der ligger 25 meter fra stranden i Tulamben - absolut anbefalesværdigt!
Der er selvfølgelig mange andre spændende steder, men man kan jo ikke skrive/huske dem alle

Lombok:
For at komme derover fra Bali er der 2 muligheder: Hurtigfærge eller tradiotionel færge. Den sidste er billig, og det er også den de lokale bruger! Var dog blevet advaret af andre, der havde været ude i dårligt vejr med den færge - men vores tur gik meget fint! Dog tog det noget mere end de 4 timer det var meningen - men "get used to it"
Vi var der i ca en uges tid - mest på Øen Gilli Trawagan - hvor den stod på afslapning.
Sengiggi på Lombok har været en af de helt store chartersteder, men da vi var der - vel et få måneder efter bomben i Kuta, var der HELT dødt! Store flotte hoteller stod gabende tomme, ligesom befolkningen var "mærket" af manglen af turister!

Bali/Lombok?? Personligt ville jeg jo nok foretrække bali, pga den nemmere muligheder for transport og oplevelser - specielt hvis i er 4 der rejser sammen(Så er det uundgåeligt sværere at komme i kontakt med lokale uden for turiststederne). Men på Lombok vil der helt sikkert være større mulighed for at komme steder hen, hvor der normalt ikke kommer turister - men det kræver måske noget mere tid, end hvad I har!??

Hvis det er specielle dyr, der trækker - så er der jo mulighed for at se kommodo-varaner!! Er selv ked af at vi fik det gjort på Kommodo Island!
Aber er der masser af - så dem skal i nok blive trætte af

Ting, der kan være værd at slæbe hjem, er der nok af! Og til billige priser!
DVD-film (udemærkede kopier med farvecover) kan købes til ca 15-20 kr - SE DEM ALTID FØRST I "FORRETNINGEN"! Det er de vant til at turisterne vil!
Ellers er Bali jo kendt for en del træskærerarbejde, og der er virkeligt mange ting, man gerne vil have med hjem - så tage IKKE meget bagage med derned - så har I plads til mere på vej hjem!
Husk at tingene skal pruttes MEGET ned! Også selvom det er billigt i forvejen! Min kammerat købte f.eks. et udskåret skakspil til ca 100 kr i Ubud - og lidt efter kunne jeg købe et magen til et andet sted for 90 kr da vi fortalte dem, hvad han havde givet!

Mvt. gulv og sølv... Jysk Rejsebureau har en dansker ansat i Sanur - hans services kan jeg IKKE anbefale, da jeg er blevet skuffet for mange gange. Men turen til Lovina med lokal engelsktalende chauffør var virkelig god! Boliger kan findes noget billigere i både Sanur og Lovina!
Carl, som han hedder er mere opsat på/interesseret i at oprette hans forretning i Sanur end egentligt service til Jysk Rejsebureau's kunder! Men jeg vil tro at han er det bedste bud - hvis man vil være sikker på kvaliteten af smykkerne!
Han har en hjemmeside: http://www.geocities.com/newkeyani/sf.htm
Jeg købte bl.a. en kopi af Georg Jensen-ringen med "ekstra ring" inden i for få penge! I sølv vel og mærke - mener at den koster omk. de 18.000 kr herhjemme! Så måske man skulle tage et par stykker med hjem??

Jeg kunne vist blive ved længe endnu - må hellere holde her! Men svarer gerne på andre spørgsmål, hvis der er nogle - jeg kan også sende jer nogle billeder - hvis der er noget bestemt i vil se!

Mvh. Andreas Kaup - og Go' tur til den tid!

Kommentar
Fra : Samsung

Dato : 04-03-04 22:54

Her er nogle links som I måske kan bruge om Bali og Lombok:

http://www.rejsebeskrivelser.dk/links/1000vis_af_Rejsebeskrivelser/Bali/index.shtml

http://www.rejsebixen.dk/Asien/Bali/Rudrejse_Bali_Lombok/Rundrejser.htm

http://www.kvindeguiden.dk/default.asp?thdid=8986&bid=2269

http://www.brandstrup.dk/dcwcm/page/%7BD0725FA6-5F27-4763-93FB-3741731A8ECF%7D.html

http://www.cctravel.dk/html/balilombok/rejseguide_bali.html

http://www.rejseagenterne.dk/index-filer/Page552.htm

Hvis I tilfældigvis bor i Kbh kan I jo også besøge eller ringe til "Den Indonesiske Ambassade", Ørehøj Alle 1 2900 Hellerup. De må vist have mere forstand på det

mht de aber der er der; hedder stedet "Sangeh".

Jeg var kun født på Bali, og flyttet hertil for mange mange år siden.

Hvis I har lyst kan I sende mig en mail, da min mor(og resten af min familie bor der). Så har I nogen I kan kontakte hvis der nu sket noget. Altså, kun for sikkerhedsmæssig hensyn

Kan ikke sige så meget om Lombok, da jeg ikke selv har været der(men ville gerne selv komme der en dag!)...

Kommentar
Fra : gedestalden

Dato : 05-03-04 08:12

Hej. Vi var på Bali Lombok for 3 år siden - fantastisk oplevelse. Kan fuldt ud tilslutte mig, hvad akaup skriver.
Der er også mulighed for at flyve fra Bali til Lombok, nemt og hurtigt og forholdsvis billigt.
Vi foretrak Lombok frem for Bali, fordi ,som akaup skriver, den er mindre turistet.
Vi var ude på en ganske lille ø - Gili Air - der ligger en lille times sejlads fra Lombok. Det er en ø, som man kan gå rund om på kort tid. Hvis I er til dykkeroplevelser, så tag derud, der er flere dykkercentrer derude - og selvfølgelig også hoteller.
Noget som vi oplevede som lidt af et problem var at få "lov" til at blive transporteret hen, hvor turister normalt ikke kommer. Vi måtte forsøge mange gange at få fat i en "taxa", der ville køre os ud til en regnskov, hvor vi kunne trekke lidt. Det lykkedes, og hvis I er til natur, så forsøg at arrangere en tur i en regnskov - eventuelt med guide. Der er helt anderledes at gå i en regnskov frem for en dansk bøgeskov, og med en god guide vil man få mange ting at vide.
Vi var afsted i marts. Jeg ved ikke hvordan det er i maj; men hvis det er i regntiden, så vær forberedt på, at regntid betyder regn - masser af regn.

God tur - det skal nok blive en oplevelse.

mvh

Flemming

Kommentar
Fra : judithmichella

Dato : 07-03-04 18:47

Hej allesammen.
Tusind tak for jeres svar. Nu har vi bestilt vores ferie. Vi starter i Singapore og derefter til Lombok (Gili Trawangan og Mataram) og Bali. På Bali skal vi bo i Ubud og Sanur (tager måske også en enkelt overnatning i Lavina så vi kan komme ud og se delfiner). Vores formål ved denne rejse er at komme ud og opleve nogen ting (så hvis der er flere ting man SKAL opleve må i meget gerne tilføje dem) :). Vi tager ikke derned for druk og ballade...
Jeg mener at jeg har set nogen billeder fra Bali eller Lombok hvor der var krokodiller og skildpadder, er der nogen der ved hvor vi kan se dem henne ??? eller er det mig der tager helt fejl?
Er der nogen der kender noget til Sanur?? F.eks. stranden, maden, priserne osv..
På forhånd tak....
Mvh. de rejselystne

Kommentar
Fra : judithmichella

Dato : 07-03-04 22:08

Hej igen.
Er der mulighed for at komme ind i en regnskov og gå rundt og kigge??? Vi læste at Flemming (gedestalden) har været inde i en, men er der nogen i nærheden af hvor vi skal være??

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 08-03-04 00:06

Stranden ved Sanur er, modsat Kuta, mindst lige så besøgt af de lokale, som af turister, så det må jo være et plus.
Og ang. delfinturen i Lovina, så mener jeg at det sorte vulkan-sand er en større attraktion - men det får I jo også med! Husk solcreme, da solen er meget skarp på hjemturen. Og husk kameraet - lad være med at spilde ALLE billederne på vandet (delfinerne er meget svære at "skyde" når de springer op af vandet! Men solopgangen er fantastisk!!!)
(Og de tilbyder mulighed for snorkling for omk. 30 kr - men der er nu ikke meget at se! Min kammerat oplevede at bådens fører sad og sked(!) i vandet mens folk snorklede rundt om båden!)
Når I skal ud på Gilli-øerne, så husk IKKE at købe jeres hjemtransport inden I tager over til øerne! De påstår hårdnakket, at det ikke er muligt at købe derovre - men det er dét, og til lavere priser end på fastlandet!
Jeg håber ikke i har købt jeres overnatninger hjemmefra - det kan i hvert fald ikke anbefales mht. pris og mulighed for at finde noget andet!
En ting man SKAL oplave er solopgangen over vulkanen Mount Batur! Man går derop i totalt mørke, og ser så solopgangen og får lidt morgenmad! Bagefter går man rundt på vulkanen og er nede igen efter et par timer! I kan sagtens tage "den lange tur" - og brug de lokale guider - ikke nogen der f.eks. også har arrangeret transporten for jer! Men husk som med alt andet at forhandle om prisen! Der kan "pruttes" meget!
Mvh. Andreas Kaup.

Godkendelse af svar
Fra : judithmichella

Dato : 12-04-04 13:24

Tak for svaret akaup.