/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Hvem er kunstneren
Fra : glohed
Vist : 554 gange
50 point
Dato : 04-03-04 16:59

Hej
Jeg så for nylig et billede (maleri) som jeg dog ikke husker kunstnernavnet på. Maleriet viser vist strøget (Kbh) amagertorv, man kigger i retning mod storkespringvandet. Gaden er brostensbelagt.Helt øverst i billedet er der rigtig mange ansigter, de er gennemskinnelige. Maleriet er farverigt, menneskene er malet a la gammeldags (kender ikke til årstal) men til højre ser man en punker med rød hanekam. Øverst til højre ser man det grønne spir af en . . kirke? Kunsteren er af hankøn. Håber nogen kan genkende min beskrivelse.??
Glohed

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-03-04 17:03

Kan du ikke vende tilbage og se efter hvem kunstmaleren er.

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 04-03-04 17:10

Hej.
Maleren er Otto Frello fra Varde. Hvis du bor i nærheden kan du se en del af hans værker i Jugendhuset i Varde. man kan også se et af hans store værker i Oksbøl, hvor Ravmuseet faktisk er bygget op omkring det store maleri.
Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 17:25

?????????????????????????????????
Det var da et svar der vil noget.

Accepteret svar
Fra : A.C.Rosmon

Modtaget 50 point
Dato : 04-03-04 19:14

Korekt. jeg har mulighed for at scande den ind, og maile den til dig, eller du kan ringe til Varde Museum, og få den som postkort, eller en bog med dem. Uanset hvor langt væk du bor i Danmark, skulle du tage til Varde og opleve hans billeder. For mig at se, er han en af verdens aller aller dygtigste kunstnere. der er næsten ingen der kan måle sig med Otto Frello. Få kustoderne til at fortælle, hvis du tager der over. Han har iøvrigt et billede med sommerfugle, der klapper med vingerne en gang imellem. Selv i en væg der ser ud som om den er fra et gamle Ægypten, opdager man pludseligt displayet fra en regnemaskine. der er altid "forkerte" detaljer.

Kommentar
Fra : glohed

Dato : 04-03-04 19:20

Mange tak allesammen, dejligt nogen kunne se, hvad jeg beskrev.
Og nej Teil, det kan jeg ikke da det var ude hos en beboer jeg ikke kommer til igen
Hilsen Glohed

Godkendelse af svar
Fra : glohed

Dato : 04-03-04 19:20

Tak for svaret A.C.Rosmon.