/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
WC løber stadig
Fra : palle22
Vist : 982 gange
28 point
Dato : 04-03-04 15:35

Jeg har taget toppen af cisternen på mit toilet, fordi det løb. Jeg kan nu se at flyderen ikke kan lukke ventilen helt til. Hvad kan jeg gøre for at få den til det?
Der lå et helt lag i bunden af cisternen, som jeg har fjernet. Det gør vel ikke noget? Det lignede en opløst "pakning" af en slags... ?
MVH Palle

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 04-03-04 15:37

vvs mand (=

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 04-03-04 15:39

ja, det er nemmest, men hvis det bare skal renses gider jeg ikke fyre penge efter en håndværker

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-03-04 15:43

Du kan få et nyt pakningssæt, det plejer at afhjælpe problemet. Check allerførst lige om din flyder er halv fyldt med vand!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-03-04 15:44

Du har haft pakningen af ved vandindløbet og nulret den ren for kalkskaller?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 04-03-04 15:45

altså ved den bøsning slangen sidder i?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-03-04 15:47

Nej men du fyrer jo penge af til vandafledninsafgift!! Mange penge!
Hent en ny pakning i et byggemarked, eller hos vvs manden, den er da let nok at skifte selv!

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 04-03-04 15:50

Okay, er det standard pakning til et lfø toilet?

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 38 point
Dato : 04-03-04 15:50

Næh, der hvor stangen fra flyderen går ind. Altså der hvor vandet render ud. Hvis du tager splitten ud af flyderens stang, og hiver den af, er du inde ved selve ventildelen. Den kan du híve op, Så sidder selve pakningen der. Det plejer at være den der bliver ringe. Når man så skiller det ad, skifter man pakningen i bunden også. Pakningssættet man kan købe har begge pakninger med i posen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-03-04 15:51

Yes standard pakning

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 04-03-04 15:56

den pakning der sidder der, fejler intet! Jeg har haft den ude nu, og den er fin som ny, hvis det ellers bare er gummiringen. Prøver lige at fylde cisternen, efter jeg har sat pakningen på plads

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-03-04 16:03

Ventilsædet skal også være fint og rent, ellers jan den jo ikke lukke tæt. Og ventilpakningen kan godt være træls selvom den ser hel og pæn ud.

Hvad med din flyder. Der er kun luft i den?

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 04-03-04 17:16

Nu virker det! Havde bare pakningen ude, vaskede den lidt, og smed den i igen. Ikke flere problemer der! Det sparede mig for en pakning! Tak skal I have!
Palle

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 04-03-04 17:16

Tak for svaret 3773.