/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Sortere indgående mail's 2
Fra : Wofler
Vist : 323 gange
50 point
Dato : 03-03-04 20:11

Hej

Jeg har tidligere stillet dette spørgsmål:

Jeg har lavet en mailformular på min hjemmeside, som når folk udfylder den og trykker send. Modtager jeg en e-mail med indholdet. Afsender & Emne er ALTID det samme, da det er noget jeg har defineret.
Jeg ønsker så at sortere de mail's fra således at de ryger ind i en bestemt under mappe til min indbakke i MS Outlook.

Hvordan sætter jeg Outlook op til at sørge for det ved modtagelse af dem...??
- Det skal helst være sorteret iht. afsender da den altid vil være den samme.
(Jeg vil gerne have mulighed for at ændre på Emnet i mailen ca hver 3. mdr. uden at skulle ændre opsætning i Outlook)

------------------------------

Jeg fik dette svar fra ellebye:

Hej.

Du opretter først en ny mappe hvorhen de mails skal lægge sig.

Derefter går du ind under funktioner-meddelelsesregler-post
og opretter en ny regel, hvor hvis endelsen på mailen er @xxx, så vil de mail lægge sig ind i denne mappe.

mvh
ellebye

Nu er mit spørgsmål så:

Hej ellebye.

Jeg har lavet en regel i min Outlook som sender de bestemte indgående mail til den rigtige mappe.
Det fungerer alt sammen HELT perfekt. Lige til jeg lukker Outlook.....
Når jeg så åbner Outlook igen reglen inaktiv og skal lige aktiveres. Det samme gentager sig så når jeg lukker Outlook igen... :(

Hvordan får jeg reglen til at køre altid..?
Håber du kan hjælpe mig her.... For blev da lige vildt glad..
Men det er da lidt træls at skal trykke syv gange med musen hver gang jeg åbner Outlook for at få sorteret mine mails.

Mvh
Wofler

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 50 point
Dato : 04-03-04 07:45

>Wolfer

Har du sat den op som vist her :

www.ellebyes.dk/post.htm

og slut med at taste anvend.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Wofler

Dato : 04-03-04 17:05

>Ellebye

Nu er det jo Outlook XP (fra office pakken) jeg bruger. Men jag kan se at det er på samme måde det sættes op i outlook expres.

Og Ja det er præcis på den måde jeg har sat det op i mit program.

Mvh
Wofler

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-03-04 17:27

Umiddeldbart kunne det tyde på, at der blot mangler at sætte et flueben et eller andet sted.

Men noget andet. Når du skriver Outlook XP, fortolkes det af alle som Outlook eXPress og ikke den fra officepakken, den outlook der ligger i selve XP er jo netop express. (forståelsesfejl).

Men det virker fint i outlook express.
Er der ikke en hjælpefil du kan se hvorfor den ikke beholde fluebenet??

ellebye

Kommentar
Fra : Wofler

Dato : 16-03-04 00:26

Jeg har nu rodet Outlook igennem på kryds og tværs efter om der skulle være noget der skal vinges af for at den husker reglen ved hvert programstart.
Jeg har også lagt mærke til at mange gange husker den reglerne. Men aldrig ved de første mail der skal flyttes.
Så det virker til at være periodiske fejl.... (hader dem).

Hvis ikke der er nogem der har flere forslag til en løsning vil jeg lukke spørgsmålet om et par dage.

Mvh
Wofler

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-03-04 08:30

Det var da som pokkers, at det kun er periodisk.
Som du kan se på sitet benytter jeg selv at alle mails fra kandu automatisk ryger over i kandu-mappen, og indtil nu, har det aldrig svigtet.
Og jeg behøver vel ikke at spørge om, hvorvidt der måtte være den mindste afvigelse i de mail du ønsker at frasortere, det har du sikkert kigget på adskillelige
gange.

Nu skal du høre hvad du skal gøre, så flere læser dette indslag.

Gå ind og opret et nyt spørgsmål til eet point, og kopier dette link over i spørgsmålet. Og henvis så til dette link.

Så vil spørgsmålet til det ene point komme ind på top 25-listen øverst, ellers er der nok ingen der ser dette. Du kan ikke risikere andet end at miste 1 point mere.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-03-04 15:51

Hej.

Hvis du mener du har fået svar på dit spørgsmål, kan vi så venligst bede dig om at lukke det.

Hvis du ikke ved hvordan, finder du det svar der kommer tættest på det du syntes er det rigtige, lukker det ved at taste på accepter svar ovenover svaret, og godkender det forneden.

Mvh
Ellebye

Godkendelse af svar
Fra : Wofler

Dato : 22-03-04 08:43

Tak for svaret ellebye.

Jeg er endnu ikke sluppet helt af med mit problem...
Men der er nok ikke mere at gøre ved det.

Tak for hjælpen ellebye.