/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Ugens detektivopgave: HP LJ IIP
Fra : bigdane_dk
Vist : 532 gange
200 point
Dato : 03-03-04 16:50

Hejsa venner

Har I mod på en lille opgave?

Hvis ja, så hør her:

Jeg har fået fingrene i en HP LJ IIP (IKKE en plus)

Men men men men... jeg kan ikke få "lov" til at skrive en hel side grafik ud i 300x300 dpi. Jeg får en error 20 (sandsynligvis memory overflow) så er det jeg lige vil høre.... tadaaaaaa... skulle der findes en manual derude?? Eventuelt på elektronisk format...

Er der nogen der ved OM man kan opgradere memory, og hvis ja, hvilken type RAM der skal mokkes i dyret?

Hvis der er en der kan svare på det sidste spørgsmål, så er det første ret overflødigt... jeg tror godt at jeg kan finde ud af at betjene sådan en fætter..

pft
Bent

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-03-04 16:57

Du kan besøge HP´s hjemmeside.
http://www.hp-expo.com/dk/dan/
Jeg mener at man kan opgradere memory i
printerens konfiguration, uden at skifte hardware.
Men der findes hjælp på HP siden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-04 16:59
Kommentar
Fra : biksen.dk

Dato : 03-03-04 22:57

Du kan proppe ganske alm 4 mb moduler i den bare de ikke er 60 ns EDO ganske alm 70 ns 72 pins

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 04-03-04 01:20
Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 04-03-04 08:43

Hejsa folks,

Tak for den overvældende respons

Lige en lille feedback.

jeg har nu støvet hele HP's hjemmeside igennem, for at finde information om hvordan man opgraderer sådan en gaaaaaammel sag... kan ikke finde noget, og User's guide kan ikke skaffes. Jeg ringede så til EET (som skulle være HP distributør id dk) og spurgte så om hvilken form for RAM der skal i sådan en fætter... ifølge dem, så har DE ikke nogen memoryopgradering liggende, og kan heller ikke skaffe sådan en
så til Biksen.dk-> jeg tror ikke at alm. 4 Mb moduler duer; var det ikke først fra og med 3Si at man kunne bruge dem?

Mit næste projekt med denne printer er simpelthen at gå i gang med at splitte den ad.... og så se om der dukker nogle kendte sokler op.. og så simpelthen bare smide noget RAM i... jeg har alt lige fra gammel 30-pin til PC-100... såeh.. hvis de har overholdt bare een af standarderne fra dengang.. så skulle jeg være "home-free"

Mvh
Bent

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-03-04 11:40

Jeg tror desværre ikke du får den til at udskrive billeder.
Har selv haft samme problem med en II, og den vil bare ikke efter ca. 75% siger den bare out of memory, eller også kørere den bare siden ud uden at skrive noget på det sidste stykke.

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 05-03-04 13:17

hejsa igen,

Faldt over en user's guide til en IIIP'er, og tilfældigvis lå der indeni denne en monteringsvejledning til en RAM-udvidelse. HP var så smarte dengang at de lavede SAMME udvidelse til IIIP og IIP, så der var den vejledning som jeg ledte efter... så nu skal jeg bare have flået printeren fra hinanden, og se....

fortsættelse følger..

-> biksen.dk det er IKKE standard RAM moduler.. det er et helt print med RAM-chips der skal bruges... såehhhhh.. ingen point til dig i denne omgang...

Mvh
Bent

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 19-03-04 12:27

hey gutter og gutinder... (hedder det mon det... hmmm nå i fatter jo nok meningen )

er der nogen der tilfældigvis skulle ligge inde med et ram-kort til sådan en printer?? evt en IIIP? det er nemlig det samme.. og jeg har INGEN..... snøft..

Der behøver ikke være chips på, da jeg selv har mulighed for at skaffe dem eller alternativer...

Mvh
Bent

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-04 12:30

Den slags er skrottet for år tilbage.
Brug printeren til tekst (det er den god til) og skriv billeder ud på en nyere.

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 19-03-04 14:31

refi>> Det KUNNE jo være at der var een der tilfældigvis havde gemt den i rodet.. ikk'??

den burde jo nok kunne indbringe et par flasker god rødvin.. ikk??

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 19-03-04 14:35

Jeg tror du bliver skuffet her.
Der er kun 3 foruden mig der læser dette.
Havde de haft det havde du nok fået det.
Men prøv www.dba.dk der er da en mulighed.

Godkendelse af svar
Fra : bigdane_dk

Dato : 19-04-04 12:26

Tak for svaret refi.

Det var ikke det svar jeg havde håbet... derfor den lange "lukketid"..