/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
overnatning i kbh
Fra : scandinavia
Vist : 1868 gange
10 point
Dato : 03-03-04 13:16

nogen der kender nogle gode alternative steder at overnatte i kbh på?
det skal være forholdsvist billigt, og gerne noget andet end hotel. f.eks badeland eller...?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-03-04 13:18

Hotel Cab-in på Vodfoffsvej.

Typisk montørhotel - meget billigt.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-03-04 13:21
Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 03-03-04 13:27

det jeg søger er alternativer til hoteller

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-03-04 13:29

Ok, troede bare det skulle være biligt

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-03-04 13:34

Steder man som fremmed kan komme og overnatte mod betaling er oftest kendt under betegnelsen hotel.

Badeland har vi ikke meget af i København, men der er da værelser at få i DGI byen, det er bare temmelig kostbart, så måske hvis du er lidt mere specifik i dine ønsker.
Det link jeg har lagt længere oppe i tråden er IKKE til hoteller men til vandrehjem

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-03-04 13:35

Ellers er der jo forskellige varmeriste rundt omkring, for ikke at næævne buskadset ved Israels plads, disse steder er vist ganske populære, men badeforholdene er vist ikke optimale

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-03-04 13:45

Kroer og lignende er heller ikke billigere end Cab-In.

Har du mange overnatninger årligt, kan du snakke med Choice 70 12 14 15, de finder værelser ned til 650,- /døgn

Cab-In ryger under en femhundredemand + 50 for morgenmad og 50 for parkering, såehh det ved jeg ikke hvor du får billigere!

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 03-03-04 13:49

Better_performance: sjovt nok at når man søger på dit link... ja... sørme om der ikke kun popper hoteller op. Jeg spurgte til alternativer, tænkte at nogle kunne have erfaringer med andet end hotel.
-du behøver ikke være flabet!

3773: tak for svaret

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-03-04 13:54

Hostels (engelsk) = Vandrehjem

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 03-03-04 13:57

>scandinavia
Flere fagforbund har lokaliteter i København City. Benyttes til konferencer etc. Der findes også overnatningsmuligheder. Man "skilter" ikke, så "tropper" man op, og er der frie værelser, kan du måske få et billigt værelse.
Det kræver måske lidt "frækhed" .. men men
/PG

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 03-03-04 13:58

... ja, jeg forstår godt engelsk (faktisk kan det også være et hjem for døende eller studerende, alt efter sammenhængen)
men hvis du ikke tror på mig, kan du jo prøve rent faktisk gå ind på linket, søge og se hvad der sker .... vupti... hoteller
-måske du skulle prøve at tjekke dine links inden du giver dem som svar

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 03-03-04 13:59

ok, spændende alternativ, tak for svaret

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-03-04 14:00

Scandinavia jeg er ked af hvis jeg har trådt dig over tæerne men når jeg søger på linket er det altså vandrehjem der dukker op, men hvilken form for alternativ havde du tænkt dig??

Der findes jo et hav af betegnelser vandrehjem, pensionater, kroer, hoteller o.s.v. men i bund og grund dækker de alle over det samme

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-03-04 14:02

Vi bruger oftest Cab-In når vi har folk i staden. Det er rimelig ok, men temmelig skrabet. Men skal man bare skal sove, bade og spise er det ok. Fedt lille værtshus til fyraftensøllet lidt længere nede af gaden og hvis du lige dabber over broen er du ovre ved Scale, hvor der er en million forskellige steder du kan spise.

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 03-03-04 14:03

det jeg søger er noget i stil med vandland... eller et eller andet spændende, et lille specielt hyggeligt pensionat, der skiller sig ud fra mængden... eller spændende ideer som folk har.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-03-04 14:05

Der ligger et rigtig hyggeligt pensionat på Nørre Søgade

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 03-03-04 14:07

hvad hedder det?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-03-04 14:19

Ja, se det var et rigtig godt spørgsmål, jeg arbejder på det

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 03-03-04 14:23

Pension "NØRRE SØGADE"

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 03-03-04 14:36

Hej

I forbindelse med et tidligere spørgsmål - se dette:

http://www.woco.dk/show.asp?id=204

Så er der noget at vælge imellem.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 03-03-04 15:00

det eneste jeg kan finde om pension i nørre søgade, er et "homovenligt hotel"???
så alternativt behøver det heller ikke at være

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 03-03-04 17:38

Mit bedste bud er www.DTF-Travel.dk

5 overnatninger med morgenbuffet fås til 1200 - 2000 både. Det er comwell hoteller, Clarion og en mere jeg ikke kan huske. Prøv at besøge deres hjemmeside. Du bliver overrasket - det er HELT VILDT BILLIGT og godt. Vi har i to år været i vedbæk i 5 dage på 4 stjernet hotel. Skønt sted. Vi har givet 1399 pr. person i dobbelt værelse med bad og køleskab, tv og telefon

Hotel admiral har week-end tilbud hvis det kun er en enkelt overnatning til 595 pr person i dobbeltværelse med morgenbuffet. Det må siges at være billigt i hjertet af kbh.

Accepteret svar
Fra : ibenboel

Modtaget 10 point
Dato : 03-03-04 17:43

Ja nu læser jeg lige at det gerne må være alternativt til hoteller - så kan jeg kun tænke på bed and breakfast ? Du kan hente en brochure på turistbureauet hvor du bor. Men det har jeg også prøvet og det koster ofte mellem 300-500 pr. nat for et dobbelt værelse med morgenmad og så skal der tages mere hensyn til den øvrige beboere da det ofte det jo mest er private hjem.

Jeg syntes det er mere frit på et hotel.

Godkendelse af svar
Fra : scandinavia

Dato : 05-05-04 15:04

Tak for svaret ibenboel.