/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Web-ansvarlig i FP ??????
Fra : Canary
Vist : 284 gange
100 point
Dato : 01-03-04 19:12

Hej med jer.

Har lige et problem som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Problemet er som følger :

Når jeg skal rette / redigere i mit web-sted får jeg en underlig besked :

" Der opstod en fejl under forsøg på at få adgang til Frontpage Web-filerne. Hvis du er en bruger med rettigheder til oprettelse og redigering af web-stedet på web-serveren skal du kontakte den web-ansvarlige , hvis du er den web-ansvarlige skal du kontrollere systemlogbogen på serveren for at finde flere oplysninger om fejlen".

Fejlen kommer hele tiden når jeg vil impotere / gemme / bruge Tema Og skifte baggrundsbilled i tema m.m .

ØØØØØØØØHHHHHHHHHh hvad er det lige der foregår i min FP.

ØØØØØØØØHHHHHHHHHHh hvad betyder liiiiige den besked.

Mit OS er Win XP Home

Min FP er en del af Office 2000 premium.....altså FP 2000 med alle opdateringer.

Har Prøvet at læse andre indslag og har slettet min FP cache , Fjernet skrivebeskyttelser fra mapper, afinstallere/geninstallere FP , tømt system log , prøvet at oprette ny side og alligevel får jeg den fordømte besked smidt lige i hovedet hele tiden.

Det skal lige nævnes at jeg har hentet "mit web-sted" fra en back-up cd og har husket at fjerne skrivebeskyttelsen fra mappen på min harddisk ( selv om den går på igen lige så snart jeg vender ryggen til ).

Er der ikke nogle af jer der kan guide mig igennem det her som var jeg nybegynder så jeg kan få rettet min hjemmeside og få den uploaded igen uden fejl ????????

A´fatter aller en ski´af den besked *GG* og kan ikke komme videre nu ......Hjæææællpppppppp.

Mange venlige hilsner og på forhånd tak fra

canary.

P.s fatter heller ikke hvordan jeg læser system loggen rigtigt ( hænelses id 1000 ???? ).

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 19:41

Har jeg forstået dig ret: Hele problemet ligger i at du ikke kan få adgang til webstedet på din egen PC eller er det til en webhost du har problemer.
Har det virket tidligere??

Kommentar
Fra : Canary

Dato : 01-03-04 20:30

Hej BjarneD

Jeg åbner "mit web-sted" fra hard-disken i FP for at ændre/rette nogle ting for derefter at ville uploade det til host senere men allerede når jeg når jeg redigere i FP får jeg den nævnte besked når jeg vil gemme rettelser eller impotere en fil fra HD og altså derfor kan jeg ikke få lov til at ændre "mit web-sted" på min HD til senere upload. jeg er altså IKKE igang med at uploade når beskeden kommer i FP.

Altså....Alt foregår på egen PC og kan få adgang til og åbne "mit Web-sted" på HD men ikke få lov til at ændre/Gemme det pg.a den meddelse der kommer.

det har virket fint under Win ME.

"mit web-sted" er lavet i samme FP under Win ME.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 20:44

Det burde jo ikke opføre sig sådan.
Jeg går ud fra at dine filer ligger på en server med FP ext. og at du har oprettet et rigtigt websted på din PC som placerer sig i Dokumenter under Mine Websteder.
Hvis du skal åbne et websted på din pc for at redigere det skal du først lukke evt. åbne websteder i FrontPage ved at vælge Filer - Luk Web
Du skal bruge mappen ÅBN eller Filer -Åbn og så skal du finde webstedet på din pc og åbne det ved at åbne en af filerne, og så burde du kunne redigere.
Hvis der er uploadet med webudgivelse i FP burde du kunne redigere filerne direkte på serveren hvor du bruger FP som forbindelse og editor.
Er der noget af det jeg skrev deu genkendte.
Jeg har websteder jeg uploader med FP og jeg har websteder jeg uploader med FTP jeg er bare meget i tvivl om du ved hvordan man skal gøre eller om du er gået lidt vild i funktionerne. Du kan kalde det begrebsforvirring fordi man kalder det et websted uanset om det ligger på webserver eller på PC, men adgangsmetoden er forskellig.
Den besked du får ligner den man får når der ikke er FP ext. på serveren og jeg gætter på at du har gjort som der står i hjælp, cache-rydning mm..

Kommentar
Fra : Canary

Dato : 01-03-04 21:06

>Det burde jo ikke opføre sig sådan.
Jeg går ud fra at dine filer ligger på en server med FP ext. og at du har oprettet et rigtigt websted på din PC som placerer sig i Dokumenter under Mine Websteder.<

Ja det har jeg dvs har kopieret fra cd til dokumenter og det hedder : mit web-sted

>Hvis du skal åbne et websted på din pc for at redigere det skal du først lukke evt. åbne websteder i FrontPage ved at vælge Filer - Luk Web<

er gjort.

>Du skal bruge mappen ÅBN eller Filer -Åbn og så skal du finde webstedet på din pc og åbne det ved at åbne en af filerne, og så burde du kunne redigere.<

Er gjort og kan redigere men ikke impotere og gemme.

>Hvis der er uploadet med webudgivelse i FP burde du kunne redigere filerne direkte på serveren hvor du bruger FP som forbindelse og editor.<

Bruger ikke FP men WS-FTP Pro og har fuldt styr på den del *S*.

>Er der noget af det jeg skrev deu genkendte.<

jep.

>Jeg har websteder jeg uploader med FP og jeg har websteder jeg uploader med FTP jeg er bare meget i tvivl om du ved hvordan man skal gøre eller om du er gået lidt vild i funktionerne. Du kan kalde det begrebsforvirring fordi man kalder det et websted uanset om det ligger på webserver eller på PC, men adgangsmetoden er forskellig.
Den besked du får ligner den man får når der ikke er FP ext. på serveren og jeg gætter på at du har gjort som der står i hjælp, cache-rydning mm..<

kender godt begrebsforvirringen men har styr på hvor jeg er *GG*. jeg snakker kun om web-stedet på min pc som jeg vil redigere og uploade senere. har gjort som beskrevet ovenfor i mit første indlæg.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 21:24

Jeg har lige skrevet en lang forklaring og så blokkede KanDu's server. Prøver igen om lidt.

Kommentar
Fra : Canary

Dato : 01-03-04 21:29

ok *gg*

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 21:31

Import metode:
web lukket.
Filer - Importer - Vælg guiden Importer web sted (ikke vælge gennemse)
Klik OK
Vælg Importer fra kildemappe med filer på en lokal computer..
Vælg gennemse og find dit websted
Klik på Åbn når webstedet er fundet (også selv om ruden er tom)
Så skulle du nok kunne klare resten

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 21:32

pyh... spørg/kommenter ud fra dette

Kommentar
Fra : Canary

Dato : 01-03-04 21:36

okay prøver lige en gang og vender så tilbage *sV*

Kommentar
Fra : Canary

Dato : 01-03-04 21:49

Så er det prøvet og jeg må beklage at det virker ikke. har prøvet at impotere fra HD og sågar fra cd-rom men får stadig den meddelelse. Den kommer frem før det er færdig impoteret.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 22:00

Det er den rigtige måde.
Har du prøvet bare at åbne i filer Åbn selvfølgelig med tom side (web lukket)?

Kommentar
Fra : Canary

Dato : 01-03-04 22:16

rigtig eller ej , det virker bare ikke . heller ikke det du foreslår nu. har prøvet mange gange men får hele tiden :

" Der opstod en fejl under forsøg på at få adgang til Frontpage Web-filerne. Hvis du er en bruger med rettigheder til oprettelse og redigering af web-stedet på web-serveren skal du kontakte den web-ansvarlige , hvis du er den web-ansvarlige skal du kontrollere systemlogbogen på serveren for at finde flere oplysninger om fejlen".

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 22:27

Jeg genkender det fra første gang jeg skulle prøve, men du må gøre noget forkert og det har jeg jo ikke n chance for at se. det er meget vigtigt at man bruger guiden så man ikke ender i noget der har noget med netværk at gøre. Jeg aner ikke hvad jeg skal foreslå. Jeg sidder jo og kan prøve det jeg foreslår.
Sorry!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 22:45

Gad vide om der kan være en fejl i FP. Måske skulle du prøve at reparere installationen ved hjælp af installationsdisk.
Man ved jo aldrig.

Kommentar
Fra : Canary

Dato : 01-03-04 22:47

det er helt okay. du har jo prøvet at hjælpe og det takker jeg for. du kan jo ikke gøre for at jeg havde prøvet det uden held.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 01-03-04 22:51

Jeg fik lige en idé mere.
Du skal have fat i et program der kan hådtere filer ordentligt dvs. det skal kunne ændre attributter osv.
Jeg bruger Totalcommander, som også er FTP program. Med det burde du kunne ændre evt. forhindringer på grund af filstatus.
Du kan frit anvende denne sharewareversion, som iøvrigt kan pakke og udpakke i fler eformater. Hvis du har lyst til at prøve kan den hentes her:
http://www.totalcmd.dk/index1024.html
Bare råb op hvis du tror jeg kan gøre mere, jeg er stædig
Bjarne

Kommentar
Fra : dk

Dato : 02-03-04 00:34

Hejsa

prøv at tage en backup af "mine websteder"
slet hele mappen..vær sikker på du også sletter skjulte filer.
åbn frontpage vælg importere og følg vejl. frontpage foreslår selv "mine websteder"
(importere fra din cd)

Kommentar
Fra : Canary

Dato : 02-03-04 02:50

Hej BjarneD og DK prøver jeres forslag senere. stopper for i dag. vender tilbage med feedback når det er prøvet. foreløbig tak.

M.V.H

canary

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 08-03-04 11:19

Mit foreslag er:

1. Når du laver noget i din frontpage, så gem det lokalt...
2. Gå ind i din explorer og gå til din ftp... f.eks. ftp://10.0.0.1
3. Overskriv dine redigerede hjemmesider-filer her! (f.eks. HTML-filer)...

Mvh. Cooper

Godkendelse af svar
Fra : Canary

Dato : 19-03-04 22:05

Hejsa igen. har prøvet alt muligt og fik så endelig hjælp fra en expert i fp 2000 og det viser sig at der er en fejl i fp2000 som microsoft er klar over men ikke vil rette da fp2000 ikke bliver rettet mere. har nu inst fp 2003 og det virker upåklageligt. altså ingen endelig løsning på problemet men takker bjarneD for sin ihærdighed i sin hjælp *SV* Tak for hjælpen BjarneD.

M.V.H

Canary

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-04 00:11

Det var nok ikke det dummeste du kunne gøre. Jeg bruger selv 2002 nu og den er meget bedre end 2000.
Hilsen
Bjarne