/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
abit motherboard ??
Fra : return
Vist : 231 gange
100 point
Dato : 01-03-04 16:38

hej

vil lige høre om dette abit motherboard SI7 er godt og om det er bedre end asus p4s8x-x
og så vil jeg lige høre om abit kortet kun kan køre RD-ram og hvilken processorer skal man vælge for at det bliver rigtigt godt altså til kortet fra abit og hvilket grafik kort skal man vælge ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 16:43

Hedder det ikke IS7

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 16:50

Prøv at kigge lidt her,
Jeg sværger nu til ASUS, men smag og BEHOV.
http://www.abit-usa.com/products/mb/products.php?categories=1&model=79

Kommentar
Fra : return

Dato : 01-03-04 17:01

til Bjarne D

nej det hedder si7 det var bla i alt om data marts 2003

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 17:07

OK det forklarer hvorfor det ikke er på ABIT siden. Det er jo et år gammelt og produceres ikke længere.

Kommentar
Fra : return

Dato : 01-03-04 17:12

til bjarne D

så bleg jeg lidt klogere men har et asus p4s8x-x og vil meget gerne have noget der er meget bedre ,måske du har et godt råd?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 17:21

Jeg vil ikke anbefale noget bestemt, men du skal finde ud af hvad det er du vil kræve af din hardware, altså hvad skal den bruges til.
Når du har gjort dig det klart kan du begynde at lede efter noget der indfrier dine forventninger.
Hvad er der i vejen med dit bundkort. Det har da nogle fine specifikationer og ASUS er et godt produkt.

Kommentar
Fra : return

Dato : 01-03-04 18:40

ja måske det er udemærket , men synes nu ikke jeg er helt tilfreds med det synes det virker noget langsomt og hvad angår lyden så er der næsten ikke lyd på og har læst en del om at det er der mange der døjer med , men har installeret driverne til kortet ,men du har måske en ide til hvordan man får mere lyd på uden at skulle købe ekstra udstyr .

kan sige at lyden er så ringe at man ikke kan høre den hvis der bare er en lille smule støj i baggrunden ,

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 18:53

Det lyder nu ikke som om det er lydkortet der er problemet, men du skal ikke forvente for meget af et onboard lydkort.
Hvis du går i Kontrolpanel Lydindstillinger (multimedier) så bør du kunne sætte den rigtige type højtaler.
Nu ved jeg jo ikke hvad du har koblet på, men jeg går ud fra at du har Pentium 4 og noget af det der giver hastighed er RAM. Du skal så have Windows 2000 eller XP for at kunne udnytte mere end 256 mb RAM og det er selvfølgelig en fordel at have en god kvalitet og så er der din harddisk er den koblet rigtigt op på UDMA og med det rigtige kabel og er det en 7200 omdr.
Der er mange faktorer der spiller ind. Der er ikke meget mere jeg kan fortælle ud fra dine oplysninger.

Bjarne

Kommentar
Fra : return

Dato : 01-03-04 19:42

til Bjarne D

ved faktisk ikke rigtigt hvad det er der gør udslaget ,men her er hvad jeg har :
HDD Maxtor DM+9 120 gb fluid .
vga.daytona geforce4 mx440.
ram 184pin 512mb DDR pc-2100.
cpu intel pentium 4 2,4 Ghz box

ps. hvad er UDMA ?

N.B. har hele tiden brugt hovede telefoner ,men lyden er ikke særlig høj ej heller i dem , lyden er sat op til dem .

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 19:52

UltraDMA er den overførselstype der bruges i forbindelse med harddisken. UDMA kræver et specielt kabel med flere ledere. Man kan umiddelbart se at det er finere i rillerne.
Det er en glimrende konfiguration der svarer til den jeg selv anvender bortset fra at jeg bruger Seagate Barracuda HD og mine RAM er muligvis en anelse bedre. Det der med box på CPU'en betyder bare at der er et komplet sæt med køler og ventilator.
Kører du XP?
Husker du at rydde op i TemporaryInternet Files? Hvad med Spyware (Adware), som kan sløve meget.
Du skal også sikre dig at alle mulige programmer ikke har lagt sig i Startup og på den måde sløver.

Kommentar
Fra : return

Dato : 01-03-04 20:01

du skriver dette , men hvad betyder det på på rent dansk , kan fortælle at jeg hvis det er hvad der menes med temporary internetfiles så går jeg ind i settings og sletter dem ,men resten du skriver ved jeg ikke hvad betyder og ja har xp på men kun en oem

Husker du at rydde op i TemporaryInternet Files? Hvad med Spyware (Adware), som kan sløve meget.
Du skal også sikre dig at alle mulige programmer ikke har lagt sig i Startup og på den måde sløver.

skal jeg forstå det rigtigt at UDMA KUN ER DEN TYNDE kabel strimmel der forbinder hd til bundkortet og til a drev og brænder osv , ?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 01-03-04 20:19

Jeg skal jo hive alting ud af dig så jeg prøver mig lidt frem.
TemporaryIn....... Åbn InternetExplorer vælg Funktioner - Internetindstillinger - Vælg Slet Filer
På XP kan du i Start - Kør skrive msconfig - (Enter) Åbn fanebladet startup så kan du se hvad der starter og når det ikke siger dig noget kan du jo skrive det her.
Du har formentlig et antivirusprogram, men som udviklingen er behøver man også et spywareprogram eller to.
http://www.lavasoft.de/software/adaware/
UDMA er transmissionstypen, kablet hedder et idekabel, men det der har finere og flere riller (forenklet beskrevet) er til UDMA
Dit lydproblem kan jeg ikke umiddelbart gennemskue, der kan jo være for stor modstand, dårlig forbindelse eller driveren er ikke rigtig.
Hvis du bruger computeren til avanceredde spil CS eller lignende så er dit grafikkort sikkert ikke godt nok, men jeg aner intet om den slags spil. Jeg er bare teknikker.

Kommentar
Fra : return

Dato : 01-03-04 21:21

skal man så bare skrive msconfig og så fjerne fluebenet fra det man ikke bruger og så reboote sin pc ? og er det så samme fremgangsmåde for det omvendte ?

har lige et lille spørgsmål mere : det er om et acorp bundkort som hedder 5TX29 hvor kan jeg finde en driver der virker til kortet ,har prøvet på acorps side men ved faktisk ikke hvad jeg skal kigge efter ,

vedkommende har me på sin pc

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 21:27

Jeg er optaget af noget andet, men skal nok svare dig hvis der ikke dukker andre op der kan/vil
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 01-03-04 21:46

Tak for svaret BjarneD.