/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Ændre Cursoerens udsende..... !!!!
Fra : mhvejsel
Vist : 818 gange
100 point
Dato : 01-03-04 12:36

Hej...
Jeg har lige lavet en ny side. WWW.BALLEINFO.DK
Og inde på den side kunne jeg godt tænke mig at have en anden cursor end standard cursoren...
Jeg har fundet ud af på nogle sider, bruger folk standard cursore fra windows... Hvis jeg bare kunne komme til det, f.eks. kan man vælge en banan... hehe eller noget andet. Men spørgsmålet er Hvordan man ændre cursoren på en hjemmeside.

Med venlig hilsen
Mads Hvejsel
Info@mhvejsel.dk

Kommentar
Fra : legind

Dato : 01-03-04 12:49

http://www.dynamicdrive.com/ her er der mange fif til hjemme sider og koder

Accepteret svar
Fra : Chamira

Modtaget 110 point
Dato : 01-03-04 12:53

Jeg ved ikke hvordan du kan ændre cursoren permanent, men her er et link til en side hvor der ligger nogle html koder til at ændre cursorens udseende, når den bevæges over et element.

http://www.webtip.dk/typark/alleegenskaber/typark_cursor.php

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-03-04 13:07

Det er ikke sikkert Carlsberg bliver glade for den

Kommentar
Fra : legind

Dato : 01-03-04 13:11

ups det er ikke godt med mindre du har fået lov ups

Kommentar
Fra : mhvejsel

Dato : 01-03-04 13:17

Hej... Tak for jeres opmærksomhed. ;)
Jeg er ved at søge om lov af Carlsberg, så nu må vi lige se hehe.
Men nu har jeg fundet frem til at jeg sagtens kan bruge det link som "Chamira" sendte til mig.
Så han for mine point for dette spørgsmål.

Med venlig hilsen
Mads Hvejsel

Godkendelse af svar
Fra : mhvejsel

Dato : 01-03-04 13:18

Tak for svaret Chamira.
Det var lige det som jeg havde brug for...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-04 13:44

Jeg ved det er besvaret, men en rigtig smart måde at ændre cursor præcis på det element man ønsker, er ved at benytte CSS ..altså </STYLE> tagget : http://www.w3schools.com/css/pr_class_cursor.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 01-03-04 13:57

Hvordan kan i have et sted der hedder "staden" Der findes da kun et sted der hedder det, nemlig Christiania..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-03-04 14:04

DJ_Puden -> Du er vist da gået lidt galt i byen med din kommentar her og jeg forstår ikke rigtigt, hvad du mener med I, men jeg skal da gerne prøve at svare dig :

Det kommer af; det fulde navn på omtalte sted er : Fristaden Christiania. Derfor er det naturligt at forkorte navnet ved at bruge andet led i ordet 'Fristaden'.

</KLÅGE MÅGE>

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 02-03-04 00:11

Velbekomme Mads

Lige for info, så er "Chamira" en hun

Det er en enkel, flot og brugervenlig hjemmeside du har der.

Jeg krydser fingre for, at du får lov af Carlsberg.

Chamira