/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
System32 mappen åbner ved logon
Fra : otm
Vist : 424 gange
40 point
Dato : 29-02-04 01:21

Hvad kan jeg gøre for at slippe af med dette irriterende problem.

Jeg søgte på google og fik et link til MS support. Der var jeg inde og foretog mig det som er beskrevet på MS-hjemmeside - men det virker ikke.
Jeg har også tjekket om alle "programkald" var ægte - havde programmer, hvor stien pegede hen. Slettede et par stykker der kaldte programmer, der ikke er på comp længere.

Er der flere muligheder ??

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 50 point
Dato : 29-02-04 01:40

Skriv msconfig i kør fanebladet start der kan du slå det den starter op med fra eller til med flueben måske der Mvh Sune

Kommentar
Fra : boye

Dato : 29-02-04 08:26

Hold kæft hvor er du irriterende med dit point baskeri,er der et eneste svar fra dig ,der ikke er stillet af en nyoprettet,at du ikke bliver smidt a h.... til

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 29-02-04 08:40
Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 29-02-04 08:41

Irritende- kopier det her in i adresselinjen:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.co m:80/support/kb/articles/q170/0/86.asp&NoWebContent=1

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-02-04 08:44

jeg synes da det er et udmærket forslag.måske ligger der under start-programmer-start et program der starter op som giver
denne funktion,eller se under tilføj/fjern programmer om du har indstalleret noget for nylig som måske er årsagen.
hvis du skriver i kør (start-kør)
explorer c:\windows\system32
åbner mappen op,men du vil selvfølgelig have den til ikke at åbne op,IKKE AT ÅBNE - så se efter denne linie i msconfig (skrives i kør)under fanen
start.
det er altid en god ide at tjække for spyware,gør det her online:
http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe
klik på åbn...og den scanner for spyware...
eller har du nogle flere meninger om hvad det kan skyldes,eller hvad du gjoder da dette lille ireterene problem opstod...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-02-04 09:11

Prøv,åben>start kør>og skriv> regedit>ok
Find denne nøgle>
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

og se om der står noget med(C:\WINDOWS\system32)gør der det slet den og genstart og se om det har hjulpet.
Du kan også prøve dette VBS script>
System32 Folder Opens Upon Boot < linie 260>klik på teksten og gem det på din pc og klik på det, indstaller>genstart og se om det har løst dit problem
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Læs hvad der står i toppen af siden.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-02-04 09:19

og se om der står noget med(C:\WINDOWS\system32) i under nøglerne i run
du skal ikke slette run

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-02-04 09:26

manse9933 det er det somme sted som du finder i >>msconfig,som med >>registringseditoren....
men det er bedre at slette nøglen I REGISTRINGSDATABASEN end ved at fjerne et flueben [X] I MSCONFIG

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-02-04 09:31

ikke altid,en uatoriseret nøgle ses ikke nødvendigvis i msconfig,det har
jeg oplevet flere gange.
Manse9933

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 29-02-04 09:35

Jeg kan se at ingen af jer har gjort sig den ulejlighed at følge det link jeg lagde.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-02-04 09:48

http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/sql/deploy/confeat/sqlha/sog/hasog0b.asp

Når jeg kopierer dit link ind adressebaren og i google så kommer ovenstående
side frem,lengberg,og hvad skal jeg se efter der?
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-02-04 09:58

Du kan også tjekke i run,under nøgler her>
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

og se om der er en nøgle der hedder noget med (C:\WINDOWS\system32)
vis slet og genstart.
Manse9933

Kommentar
Fra : penny

Dato : 29-02-04 11:02
Kommentar
Fra : penny

Dato : 29-02-04 11:03

det hele skal med

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 29-02-04 11:06

penny> tak

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-02-04 11:06
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-02-04 11:12

jeg fandt frem til din side lengberg og søgte så på den danske side
med artikel nummret,når man så kommer frem til søge resultatet,så
går man ind og ser om det er det man har søgt efter er det det
så klik tilbage og højre klik på linket i søgeresultatet og kopier
genvej, så får man det korte link uden søgestrengen indkluderet.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-02-04 11:16
Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-02-04 11:31

Hvad med at køre en regclean ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-02-04 12:14

regclean fjerner kun tomme nøgler og nøgler der ikke har referanser
til en fil/mappe,og så længe omtalte mappe åbner,er nøglen ikke Tom
og den har referanse til system32 mappen.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-02-04 12:19

referencer
referer

Godkendelse af svar
Fra : otm

Dato : 29-02-04 15:28

Tak for svaret Sunowich. Jeg fandt en hjemmeside der hedder Ask Leo - De angav stort samme løsning. Jeg kunne se at fremgangsmåden var den samme som når min gamle Mac ikke starte ordentligt op. Da kan jeg huske at man gik til de "nødvendige" indstillinger, og så kunne man koble til en efter en indtil problemet opstod. Derefter kunne man så rette eller slette den indstilling eller det kald, der skabte problemet. MicroSofts hjemmeside som Lemberg henviser til giver meget vigtig information om, hvad XP skal have for at starte op. Derefter kan man koble til. Det er i princippet det samme som den fremgangsmåde jeg brugte på Mac'en. Tak for hjælpen!!

Kommentar
Fra : otm

Dato : 29-02-04 15:37

Også tak til Lemberg. Nu kan man jo kun godkende ét svar. Men jeg brugte også din link. Den kommer også når man søger på "system32" på google. Når jeg valgte den med - msconfig - er det fordi den er mere ligetil - og lidt mere sikker, hvis uheldet er ude. Når man har fundet fejlen ved hjælp af - msconfig - under fanen start - kan man bruge MS's vejledning om at rette eller fjerne i run-filerne. Men det er jo lidt en temperament-sag.

Kommentar
Fra : otm

Dato : 29-02-04 15:40

Her er den link jeg brugte. http://ask-leo.com/archives/000066.html