/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MS-Office dansk ordbog!!
Fra : frieda
Vist : 2552 gange
200 point
Dato : 25-02-04 20:54

Jeg bor i udlandet og har lige købt den nye MS Office pakke (Word, Excel...) på engelsk.
Der er selvfølgelig tilhørende ordbog på engelsk og også på fransk og tysk, MEN ikke på dansk.
Hjælp!
Jeg har forgæves ledt på Internettet efter en webside, hvor jeg evt. kan downloade den danske ordbog.
Er der nogen, der kan hjælpe mig, please!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-02-04 21:01

Ellers må du bruge denne side der kan oversætte for dig Mvh sune

http://www.tranexp.com/InterTran/FreeTranslation.html

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-02-04 21:02

Kopi fra hjælp på Dansk:
Den danske version af Microsoft Office 2000 leveres med korrekturredskaber til dansk, tysk og engelsk. Hvis du vil kontrollere stavningen på andre sprog, skal du bruge Microsoft Office 2000 Proofing Tools. Denne samling redskaber indeholder de skrifttyper, lokaliserede skabeloner og stave-og grammatikkontrol, der er nødvendige, hvis du vil oprette og redigere dokumenter på forskellige sprog i Office-programmerne. Korrekturredskaberne omfatter også autokorrekturlister, regler for autoresume (kun Microsoft Word) og – til asiatiske sprog – IME'er (Input Method Editors).
Microsoft Office 2000 Proofing Tools fås hos autoriserede forhandlere (CD: X03-80950; SKU: 053-00200).
Jeg gætter på at det også må gælde fra Engelsk til Dansk.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 200 point
Dato : 26-02-04 06:27

>Sunowich - det er jo nok ikke oversættelse der er brug for.....Frieda synes at skrive et aldeles udmærket dansk så det er nok blot stave- og grammatikkontrollen der eftersøges.

I den danske udgave af word/office bruges disse filer:
MSSP2_EN.LEX
MSSP2_DA.LEX
MSTH_BR.LEX
msth_da.lex
MSHY3DA.LEX
MSSP3DA.LEX
MSHY2_EN.LEX
MSSP3EN.LEX
MSSP3ENA.LEX
MSHY3GEA.LEX
MSSP3GEA.LEX
MSHY3GEP.LEX
MSSP3GEP.LEX

- de er placeret i folderen c:\program files\shared files\microsoft shared\proof

Resten kan du sikkert gætte dig til

mvh Berpox

Kommentar
Fra : penny

Dato : 26-02-04 09:54

Indstil computeren til at understøtte flersproget redigering.
Sådan gør du

Benyt en af følgende fremgangsmåder, hvis du vil installere understøttelse af flere sprog for:

Windows 2000

Denne fremgangsmåde kan kun anvendes, hvis den version af Microsoft Windows 2000, du bruger, ikke anvender samme sprog som det, du vil skrive på. Benyt følgende fremgangsmåde, hvis du i Microsoft Office-programmer skal indtaste tegn til baltiske og centraleuropæiske sprog, kyrillisk, græsk og tyrkisk:

Peg i Windows-menuen Start på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
Dobbbeltklik på ikonet Regionale indstillinger, og klik derefter på fanen Generelt.
Marker afkrydsningsfelterne ud for de sprog, du vil bruge, i boksen Sprogindstillinger på computeren.
Windows 98 eller Windows Millennium Edition

Denne fremgangsmåde kan kun benyttes, hvis den version af Microsoft Windows 98 eller Microsoft Windows Millennium Edition, du bruger, ikke anvender samme sprog som det, du vil skrive på. Benyt denne fremgangsmåde, hvis du i Microsoft Office-programmer vil kunne indtaste tegn til baltiske og centraleuropæiske sprog, kyrillisk, græsk og tyrkisk.

Peg i Windows-menuen Start på Indstillinger, og klik derefter på Kontrolpanel.
Dobbeltklik på ikonet Tilføj/fjern programmer.
Klik på fanen Windows Installation
Klik i listen Komponenter på Understøttelse af flere sprog og derefter på Detaljer.
Marker afkrydsningsfelterne ud for de sprog, du vil bruge.
Windows NT 4.0

Systemsupport af flere sprog installeres automatisk i Microsoft Windows NT 4.0.

Aktiver de sprog, der skal bruges under redigeringen.
Sådan gør du

Peg på Programmer i menuen Start i Microsoft Windows, peg på Microsoft Office-værktøjer, og klik derefter på Microsoft Office XP Sprogindstillinger.
Klik på fanen Aktiverede sprog.
Vælg det sprog, du vil aktivere, i boksen Tilgængelige sprog.
Klik på Tilføj.
Hvis der kører Microsoft Office-programmer, underrettes du om det af værktøjet Sprogindstillinger, og programmerne lukkes automatisk. Funktionerne for det sprog, du har aktiveret, vises næste gang, du starter et Office-program.

Bemærk! Hvis der står (begrænset understøttelse) ud for et sprog i boksen Tilgængelige sprog, skal du evt. installere yderligere systemunderstøttelse af sproget. Den tilgængelige understøttelse afhænger af operativsystemet.

Installer synonymordbogen for det ønskede sprog.
Hvis Microsoft Word ikke kan installere de korrekte filer, får du evt. brug for at hente filerne fra Microsoft Office XP Proofing Tools. Du kan købe korrekturredskaberne på Shop.microsoft.com eller hos en autoriseret forhandler.

Bemærk! Hyperlinket i dette emne fører til World Wide Web. Du kan når som helst skifte tilbage til Hjælp.

Slå ord op i synonymordbogen som sædvanligt. Håber det hjælper
Penny

Kommentar
Fra : penny

Dato : 26-02-04 10:05

copy from hjælp i words:
Oversætte eller slå tekst op i ordbogen for et andet sprog
Den funktion, der er beskrevet i dette Hjælp-emne, er kun tilgængelig, hvis understøttelse af det sprog, du skal oversætte, er aktiveret i Microsoft Office Sprogindstillinger.

Du kan slå tekst op i ordbogen for et andet sprog og oversætte korte udtryk.

Peg på Sprog i menuen Funktioner, og klik derefter på Oversæt.
Benyt en af følgende fremgangsmåder under Hvad skal oversættes?:
Hvis du vil oversætte et bestemt ord eller kort udtryk, skal du klikke på Tekst og derefter skrive i boksen Tekst.
Hvis du vil oversætte tekst, der er markeret i dokumentet, skal du klikke på Markeringen. Hvis der ikke er markeret tekst, kan du markere den nu.
Vælg de sprog, du vil oversætte til og fra, i boksen Ordbog. Hvis du f.eks. vil oversætte fra amerikansk til dansk, skal du klikke på Engelsk (USA) til Dansk.
Hvilke sprog, der vises i boksen Ordbog, afhænger af de ordbøger, som er installeret på computeren.

Klik på Skift til.
Resultaterne vises i boksen Resultater.

Hvis du vil erstatte den markerede tekst med den oversatte tekst, skal du markere den oversatte tekst i boksen Resultater og derefter klikke på Erstat.
Bemærk! Hvis oversættelsesværktøjet ikke giver de ønskede resultater, eller hvis du skal oversætte et længere tekststykke, kan du etablere forbindelse til oversættelsestjenester på World Wide Web. Vælg den ønskede oversættelsestjeneste under Oversæt via Internettet eller vælg (Flere oversættelsestjenester), og klik derefter på Skift til.

Penny

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 26-02-04 10:14

Tak alle (og tak Berpox for bekræftelsen på, at jeg endnu ikke helt har glemt mit dansk) for svarene indtil videre. Det er rigtigt, at det er den på engelsk kaldte "spell-check", jeg søger; ikke oversættelse.
Jeg vil spørge min pc-kyndige kæreste, når han kommer hjem fra arbejde, om han kan "bruge" jeres hjælp.
Indtil da lader jeg spørgsmålet stå åbent. Måske har flere gode idéer!
Men som sagt TAK

Kommentar
Fra : penny

Dato : 26-02-04 10:41
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-02-04 13:08

Desværre har du købt en EN udgave, for hvis den var dansk (DA) havde EN været med, så du kunne skifte.
Emesen.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 26-02-04 13:13

Havde brug for den nye udgave ASP, så jeg kunne desværre ikke vente på at få den sendt fra Danmark

Godkendelse af svar
Fra : frieda

Dato : 01-03-04 12:08

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-03-04 18:51

frieda - velbekomme - håber det er lykkedes dig at skaffe filerne