/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
CloneDVD kan vil ikke brænde...
Fra : plb
Vist : 615 gange
50 point
Dato : 23-02-04 17:42

Hej

jeg vil brænde en DVD med CloneDVD, men hver gang jeg vil brænde siger den "Drive not ready or not writable".
jeg har DVD-brænder og den kan godt se mine drev og jeg har en brænde-klar DVD i.
hvad kan problemet være??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-02-04 17:47

Kan du brænde med andre programmer.
Har du indstillet Clone til at forstå hvilke der er "føde CD" og hvilke der er brænderDVD.
Har du prøvet at sige at føde og brænder er det samme, så at den først ligger dataerne ind på Harddisk?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : plb

Dato : 23-02-04 17:53

den ligger automatisk filerne ind på harddisken...
det er nødvendigt siger den. jeg ved ikke om det passer, men den kan ikke ellers

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 23-02-04 18:00

Hvad er det du vil brænde??

Kommentar
Fra : plb

Dato : 23-02-04 18:02

jeg vil brænde fra DVD til DVD

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 23-02-04 18:06

Fortæl mester!!!
er det en film du vil kopiere,skal du rippe den først,du skal have en kode bryder kørende,
eks ANY DVD

Kommentar
Fra : plb

Dato : 23-02-04 18:08

men er det ikke det CloneDVD gør??? eller er det forkert?
er det nødvendigt først at ligge den ned på pc'en??

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 23-02-04 18:10

Den læser dvd filerne ned på h disken først og så skal du brænde filerne derfra.Hvilke brænder pog bruger du

Kommentar
Fra : plb

Dato : 23-02-04 18:12

CloneDVD...

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 23-02-04 18:17

Clone dvd er ikke et b pogram det læser filerne ned på hd.
Den dvd du vil kopiere lægger du i drevet,så bruger du den øverste"kopiere dvd titler"næste-der sætter du flueben i lyd og undertitler du vil have med--næste,der skriver du hvor den skal lægge den indlæste fil og flueben i slet midlert fil

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 23-02-04 18:18

Clone dvd er med dansk sprogpakke,og der er vist også en lille manual!!!

Kommentar
Fra : plb

Dato : 23-02-04 18:20

sådan ser det ikke ud ved mig...
men måske er der et bedre program??
kan du anbefale noget?
jeg smutter lige et par timer, men regner med at have fået et godt svar i mellem tiden;)

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 23-02-04 18:20

Du skal først have original dvdén i ,når den så er læst ind ,lægger du den tomme dvd i og brænder

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 23-02-04 18:23

Til at kopiere og bryde koderne kender jeg ingen nemmere end CLONE DVD og ANY DVD.Prøv at kigge lidt på det,det er utroligt nemt

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 23-02-04 18:23

Men ellers vender du bare tilbage

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-02-04 20:56

ofa, nu kan jeg jo spørge dumt, medens plb er væk: "du skal have en kode bryder kørende", skal han også have det hvis DVDèn ikke er kodet? Og hvordan ved han om den er?
Og så skriver du: "Til at kopiere og bryde koderne kender jeg ingen nemmere end CLONE DVD", men det er da også den han har og vil bruge?
Så skriver du: "Clone dvd er ikke et b pogram det læser filerne ned på hd." Er Clone dvd er ikke et brænderprogram?
Så skriver du: "Du skal først have original dvdén i ,når den så er læst ind ,lægger du den tomme dvd i og brænder", ja er det ikke det jeg siger: Citat: Har du prøvet at sige at føde og brænder er det samme, så at den først ligger dataerne ind på Harddisk? Og han siger det samme: Citat: "den ligger automatisk filerne ind på harddisken...det er nødvendigt siger den. jeg ved ikke om det passer, men den kan ikke ellers."
Nu har jeg ikke DVD-brænder, men jeg forstår ikke et hak af hvad du mener ofa, kan du ikke skrive det lidt tydligerer.
Kan han ikke bare lade med Clone dvd lægge den DVD orginalskive i og indlæse den på hardisken (ligesom med CD-skiver) og så brænde den ud igen, uden at foretage sig yderligere, (Dekodning mm). (Men det er jo det han ikke kan)(Er det fordi den er regonalkodet???)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 23-02-04 21:37

hej prøv at kigge her http://www.321studios.com/

Kommentar
Fra : plb

Dato : 23-02-04 21:44

hejhej igen...

nu vil jeg prøve det der med at putte den tomme dvd i føde drevet

jeg skriver lige tilbage når jeg har prøvet det.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 23-02-04 22:25

Palle b h
Jeg bliver nød til at trække mig,jeg bruger clone dvd og any dvd hver eneste dag,men kan ikke se jeg kan guide ham anderledes igennem.Ingen sure miner ,men jeg er aldrig i min pc tid ,stødt på fødedrev.Dekoderen kører i baggrunden. du ser den aldrig.Og så lige det sidste,hvis det ikke er for at kopiere div ting,er det så ikke de færreste private der har brug for at brænde 4,7 GB af gangen??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-02-04 00:35

ofa: Manden vil prøve at brænde for første gang, giv ham en guide, i stedet for at blive sur, fordi jeg prøver at opridse det vi er nået frem til.
Om han vil ofre 4,7 GB for at lave en tro kopi af en eksisterende org. DVD, må han jo om, det kan være han har en genskrivebar.
plb: Har du før prøvet at brænde CDèr med Clone? (CloneCD)
Normalt er der en guide, der spørger, hvilket drev du bruger, først trykker man læs til image-fil, og når den har indlæst alt til harddisken, og siger den er færdig, sætter man tom DVD i og trykker man brænd til image-fil.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 24-02-04 07:52

plb. jeg er helt klar over det er første gang du skal brænde (kopiere),men du kan ikke bruge et cd pogram til at brænde dvd´ere.Jeg prøver at sætte et tidl svar ind på det samme spgm,NB.CLONE DVD er ikke et decideret brænder pogram,du skal have et brænder pogram ved siden af.Er der ikke fulgt et pogram med brænderen??
Du skal også være opmærksom på,om din brænder er til + eller - medier,står i manualen.

16:30

Desværre er du nød til at købe ANY DVD hos de samme som CLONE .Den installerer du,den kører i baggrunden,(du kan slette ikonet)Husk at konfigurere den .Og så er det faktisk bare at lave en mappe f.eks på skrivebordet,kald den FILM el andet.Afhængig af størrelsen på HD,skal du huske at slette efter kopiering
Første billede vælger du hvilken kopi du vil lave,jeg bruger selv den øverste,der fravælger du det du ikke mener du vil have.
Næstøverste og nederste fremgår det af teksten
Andet billede der finder du dit DVD drev og vælger mappen VIDEO_TS,nu til/fra vælger du
Tredje billede viser det du har valgt
Fjerde billede finder du mappen på skrive bordet-----kør

Når indlæsningen er færdig lukker du vinduerne ned,dobb klikker på film ikonet ,og Creator brænder.Prøv de første gange med en RW så går du ikke helt galt i byen
Mvh Ole

Det er et tidl svar ,hvis det stadig volder probl ,må du fortælle hvilke brænder pogram du har,helt nøjagtig hvordan det fungerer med andre end Creator ,ved jeg ikke ,men det er sandsynligvis på samme måde

PS.pallebh Slet slet ingen miner!! men jeg har selv haft probl jeg har måttet opgive p.g.a et x antal svar,som hver for sig sikkert var gode nok ,men sammen,var helt uoverskuelige,fordi man ,til at begynde med,ikke ved en fis om problemet

Accepteret svar
Fra : ofa

Modtaget 50 point
Dato : 24-02-04 07:56

PS IGEN palle bh
Man er i de fleste tilfælde nød til at rippe en original dvd ,da der kan være op til 7-8-9 GB,de eneste jeg er løbet ind i ,med ca 4,7GB er danske film.

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 24-02-04 16:14

Mange tak for svaret ofa.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 24-02-04 19:24

men lige et spørgsmål angående ANYDVD.... skal den bare være nede som tray icon mens man brænder eller hva skal man gøre?

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 24-02-04 21:00

du skal bare lade den køre i bag grunden,hvis clone dvd en dag siger den ikke kan brænde kopisikrede skiver,skal du aktivere den igen.(ANY DVD)

Kommentar
Fra : plb

Dato : 24-02-04 21:29

ok, tak for hjælpen igen

Kommentar
Fra : interlas

Dato : 09-05-04 09:34

Så kommer der sgu lige en til der ikke fatte en skid !!!!!!!!!!
Lidt grøn ang. at brænde DVD.
Jeg bruger CloneDVD & AnyDVD & Nero 6.3.1.6 føst bruger jeg cloneDVD og laver en images af min DVDfilm. (det bliver så til en winrar fil ? på min HD)
Brænder så en Burn image med Nero 6.0 men det er sgu' ikke hele min film den brænder jeg bruger FUJIFILM DVD+R 4.7 skiver
hilsen Lasse
Lasse@portoer.dk

Kommentar
Fra : plb

Dato : 09-05-04 10:30

du skal bare tænde AnyDVD, så den køre i baggrunden og så putte din DVD i drev 1 og så kommer du en tom DVD i drev 2 (som er din brænder) og så åbner du CloneDVD og siger "Clone DVD" og så skal du bare trykke næste og næste og skriv...
hvis du har problemer så bare skriv!

mvh P/LB