/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HJÆLP problemer efter systemgendannelse
Fra : hojriiskim
Vist : 539 gange
200 point
Dato : 22-02-04 22:01

hej
min computer sagde pludseligt at den var nødt til at køre systemgendannelse efter en eller anden fejl.
efter den havde gjort det, virker bla netbank, MSN messenger og windowsupdate ikke...
den kan godt gå på nettet unden der er problemer...
hvad er der galt..?
hvad gør jeg ved det?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-02-04 22:10

Hvad gjorde du før den sagde at du skulle gendanne Mvh Sune

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 22-02-04 22:22

ikke noget... min søster var på nettet, og lukkede computeren, og da jeg startede den, var jeg væk lidt, hvorefter der stod at jeg skulle genstrate...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-02-04 22:26

Har du et antivirusprogram Og hvis har du så scannet puteren ??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-02-04 22:32

Talte den ned først inden den lukkede.
Emesen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-02-04 22:45

Du ved ikke rigtig om den lavede et gendannelsespunkt eller en systemgendannelse.
Men jeg har aldrig været ude for den selv udfører en systemgendannelse af sig selv.
Men derimod laver den altid en systemgendannelse for opdate mm.
Du skal bare køre systemgendannelse igen, enten frem eller tilbage, men lav først for en sikkerheds skyld et gendannelsespunkt.
Det kan jo ikke blive værrer end nu vel?
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 210 point
Dato : 22-02-04 22:56

Hvis du ikke har et virusprogram er dette eminent http://www.grisoft.com/us/us_index.php Ellers opdater det du har. Med dette program kan du fjerne evt spam og spyware http://download.com.com/3000-2144-10122137.html Eller dette http://download.com.com/3000-2094-10045910.html ellers kan du få hjælp online på denne side http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=417
med venlig hilsen Sune

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 23-02-04 07:07

Hej. Du kan prøve at åbne Explorer, og det skal stå åben. Og så tryk på update så tror jeg det virker og msn vil virke efter update (Har selv prøvet det) Din netbank Hmm er det ikke forde den er genstarte efter du fik netbank, hvis det er, så ringer du til din bank og får en ny pind-kode.
ole

Kommentar
Fra : bjerris

Dato : 23-02-04 08:46

Netbank virker måske ikke fordi du har mistet din Java Virual Machine, den kan du hente igen på dette site http://java-virtual-machine.net/

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 23-02-04 15:13

jeg havde fået det meste til at køre, men så skulle jeg genstarte efter at have installeret antivirus og java-virtual-machine...
da den noget det scandisc, kom den op med et vindue der hed: "du har gendannet systemregistreringsdatabasen men en fejlfri"
windows har fundet en fejl i registreringsdatabasen, og har udskiftet den med en uden fejl.... stod der...
det er det der stod første gang også. så nu kan jeg altså starte forfra? er jeg nødt til at slette alt på harddisken og starte forfra???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-02-04 17:40

Nej du skal ikke starte forfra, windows har netop udskiftet systemregistreringsdatabasen men en fejlfri, og det er jo godt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 23-02-04 17:50

jamen hvis jeg hver gang jeg har instillet og installeret alle ting, skal til at gøre det igen fordi den melder fejl igen, kan jeg da lige så godt installere windows fra ny???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-02-04 17:55

Du oplever det vel ikke hver gang du opstarter, for så er du måske tæt på e harddisknedbrud. For så må du lige højreklikke på din harddisk, og i egenskaber vælge undersøg nu.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 25-02-04 17:25

har nu kørt scandisk og antivirus og fået rettet en del fejl...
derefter opdaterede jeg Internet Explorer...
så virkede netbank, men windows opdate siger der er en fejl når man skal installere, og msn kan stadig ikke logge på MSN messenger. der står at mit logon-navn eller kode er forkert, men det er det rigtige jeg skriver...

nogen der har nogle forslag??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-02-04 18:00

Nu kan du jo benytte lejligheden til at hente MSN Messenger version 6.1 på dansk hvis du ikke allerede har den, det kan være der rettes nogle fejl ved installationen.
Du har jo fået en mail, da angav en passportkonto, og du kan jo bede om at ændre logon og kode. Eller oprette en ny. Hvis da ikke problemet rettes af sig selv ved nyinstallationen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 27-02-04 16:04

har nu kørt diverse antivirus programmer og ad-aware, så nu virker det meste, med undtagelse af MSN Messenger(stadig)... har installeret det flere gange og hentet en ny version og alt muligt...
hvad kan der være galt...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-02-04 17:31

Måske> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;329441
prøv og tjek din logbog og se om der står nogle af de problem
stillinger som er beskrevet på ovenstående link.
Manse9933

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 06-03-04 07:33

Er der noget der har hjulpet ??? Mvh Sune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-05-04 12:58

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-08-04 08:02

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-11-04 14:51

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at trykke på accepter ud for det svar der kom nærmest.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 11-11-04 16:10

Tak for svaret Sunowich.