/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Fjernelse af led i ur-rem (Citizen)
Fra : DenMagiskeTangoPirat
Vist : 8376 gange
100 point
Dato : 18-02-04 17:14

Jeg er den lykkelige ejer af et Citizen armbåndsur der desværre er lidt for stort til mig.

Derfor vil jeg høre om der er nogen der ved hvordan man fjerner et enkelt led fra remmen?

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 18-02-04 17:17

Du kan jo evt prøve hos en urmager.

Er helt sikker på at de gerne hjælper dig.

/TC

Accepteret svar
Fra : stormfeldt

Modtaget 110 point
Dato : 18-02-04 17:26

Jeg vil ikke anbefale dig at prøve selv, den sidste jeg så prøve selv, endte alligevel hos urmageren med en større regning, så det er også mit råd.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-02-04 17:38

Jeg kan jo ikke sige lige hvordan din rem er, men normalt bruger man en meget tynd skruetrækker som man kan trykke den stift der sidder på hver led, ind mod den anden side med.
Altså igennem hvert led sidder en tynd stålstang (som en tynd kuglepen), kun i den ene ende er der en fjederbelastet spids (som en kuglepen hvis spidsen kunne give sig)
Når man skubber på den anden ende, fjedre spidsen og stålstangen kan fjernes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : DenMagiskeTangoPirat

Dato : 18-02-04 17:44

Jeg tror jeg smutter ned til urmageren i morgen så.

Er der en der gerne vil ha pointene?

Jeg har godt nok ikke så mange at rulle med endnu (jeg er ny bruger)

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 18-02-04 17:47

Bare lidt ydderligere info:

Det koster omkring 100 kr at få fjernet nogle led i en rem..

Mvh Niels

Kommentar
Fra : Maria_DK

Dato : 18-02-04 18:49

Det koster i de fleste tilfælde kun 50 kr. Har selv fået fjernet et par led i mit ur, og forhørte mig først hos de forskellige urmagere. (I Århus).

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-02-04 20:01

Det er så let at gøre selv, og skulle du være verdens dårligste håndværker, så sker der overhovedet ikke noget ved det, leddet skal jo af alligevel, og stålstangen skal jo heller ikke bruges. Dem har urmageren også i kassevis i forvegen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 18-02-04 21:20

Jeg har også sev haft et ur hvor jeg ikke lige kunne få remmene af. Jeg spurgte 3 urmagere, og de lå vist mellem 50 og 100 kr. for at få det lavet, så derfor gik jeg selv hjem og lavede det, men fortrød det hurtigt igen.

Kommentar
Fra : DenMagiskeTangoPirat

Dato : 19-02-04 17:38

Jeg fik det gjort hos en urmager, for free. Det så umiddelbart også ud til at være ret svært.

Så en stor tak til Mørup i Silkeborg.

Godkendelse af svar
Fra : DenMagiskeTangoPirat

Dato : 19-02-04 17:39

Tak for svaret stormfeldt.