/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
motion
Fra : snusi
Vist : 384 gange
150 point
Dato : 14-02-04 19:53

Hej.
Som nybegynder indenfor motion, udover gå ture , har jeg været på cheasy.dk hvor de har noget der hedder hjemmetræning. Jeg tror det lige er mig, men jeg forstår ikke den del af øvelserne som står efter de 3 x 2 min sjipning, derfor håber jeg på lidt hjælp her hos Kandu.

Benbøjninger med håndvægte på hver skulder. Hvordan skal dette udføres?
Lægløft med håndvægte på skulder. Hvad mener de?
Pres fra brystkasse til strakt arm (hænder mødes på midten) med håndvægt. Hvad menes det med det?
Hvad er bicepscurl?

Håber nogen kan hjælpe den uerfarne men meget ivrig motionist

snusi

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 160 point
Dato : 14-02-04 20:05

Hej.
3x2 min. betyder at du skal sjippe 3 gange ad 2 min, med et mellemrum imellem.

Benbøjninger er når du står oprejst, og går ned i knæ, men ikke mere end 90 grader. Samtidig holder du nogle håndvægte på skulderne så der er lidt flere kilo at løft.
Lægløft er når du løfter dig på tæerne. Stil dig på tæerne, f.eks. på et bræt eller andet så du kan komme lidt længere ned med hælen. Samtidig holder du nogle håndvægte på skulderne som ekstra kilo.
Pres fra brystkassen er, når du ligger på ryggen, og holder nogle håndvægte i hænderne, så presser du vægtene op fra siden af brystkassen. Dvs. så du ender med strakte arme op over brysterne.
Bicepscurl, er en øvelse hvor du træner dine bicepsmuskler (overarme) mens du hviler dine triceps på et sæde.

Det er lidt svært at forklare, men jeg vil prøve at finde nogle billeder på nettet så du kan se hvordan det skal gøres.

Men jeg vil opfordre dig til at tage en gratis prøvetime i et fitnesscenter, så du helt nøjagtigt kan få at vide hvordan de forskellige øvelser skal udføres. Det er helt gratis, og du binder dig ikke til at melde dig ind.

Men jeg vender tilbage.

Mvh.
Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 14-02-04 20:17

Ok.
Jeg er lige kommet i tanke om hvordan jeg kan forklare dig pres fra brystkassen. Ved du hvordan man laver armbøjninger? Det er det samme, men du ligger bare på ryggen, og bruger håndvægte istedet for din egen vægt.
Jeg tænker og kigger lidt videre efter de andre øvelser.

Mvh,
Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 14-02-04 20:22

http://www.gomotion.dk/filer/Eksplosiv_styrketraeningsprogram.pdf

På denne side kan du se hvordan benbøjningerne skal udføres. Det er det samme som squat, men du skal bare bruge håndvægte som du holder på skulderne i stedet for stangen.
Du kan også se det pres fra brystkassen. Det er det samme som bænkpres, hvor du bruger håndvægte i stedet for stangen.

Jeg leder videre.

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 14-02-04 21:07

Tak for svaret Mordex.

Det er utrolig flot at du er så hurtig med et svar, det er dejligt . Nu kan jeg komme videre med træningen.

Mange tak

Mvh
Snusi

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 14-02-04 21:34

Det er bare helt i orden.

Men jeg vil helt sikkert råde dig til at tage den gratis prøvetime.
Så vil du få at vid hvordan man udfører øvelserne 100% korrekt, og vil derfor være sikker på at du ike tager skade af evt. forkert udførelse.
Du vil samtidig få nogle gode råd til endnu flere øvelser i hjemmet.

Jeg ønsker dig held og lykke med motionen

Mvh,
Mordex.