/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Kopiering af Billeder til FP
Fra : johnnyp
Vist : 309 gange
100 point
Dato : 13-02-04 12:43

Der er pludselig opstået det problem, at jeg ikke mere kan kopiere eller sætte billeder ind i FP. Det gælder alle formater ( gif - jpg m.m. ).
Den eneste måde der nu virker, er at kopiere billedet over i Word og derfra til FP. MEN så sker der det at man ikke selv kan bestemme i hvilken mappe billdet skal ligges ind i.
Der sker det at hvis jeg vil indsætte et billede på en side der hedder f.eks. diverse og gemme billedet i en mappe under diverse som hedder images, så bliver der i stedet oprettet en ny mappe der hedder Diverse-filer.
Hjællppppppp !!!

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-02-04 12:56

hvor ligge de billeder du vil have sat ind ??

Ligger de inde i dit websted, eller ligger de et andet sted på din harddisk??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-04 14:22

Evt. kan du kopiere billedet ind i image mappen i FP
Og så indsæt billede og hent det i mappen image.
Nu følger billedet med ved opload.
Emesen.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 13-02-04 14:37

billederne ligger i en mappe på HD

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 100 point
Dato : 13-02-04 14:42

så skal du Importere din billedmappe til FP
Åbn dit websted i FP - > Filer -> Importer o.s.v.
Dine mapper og filer SKAL ligge i din web-struktur.
Husk også lige det med ingen STORE bogstaver, æ, ø, å og uden mellemrum il mappe- og filnavne

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 14-02-04 16:21

catbody
Vil prøve det du foreslår ... er opmærksom på STORE bogstaver, æ, ø, å, m.m.. Men som jeg skrev i mit spørgsmål, så er det problem der lige pludeselig er opstået. Jeg kan på andre PCèr godt kopiere eller trække billeder fra en given mappe ind i FP uden problemer.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-02-04 16:31

Du har været heldig med tidlige at kunne kopiere eller trække billeder (eller en hvilken som helst fil/mappe) ind i FP uden problemer. Det er enkelte gange også lykkedes for mig. Hvis du derimod IMPORTERER det, lykkes det hver gang og det hele virker efter hensigten.
I.flg. manualen til FP SKAL alt, der er lavet udenfor FP, Importeres for at sikre, at strukturen er korrekt.

så jeg henviser til min kommentar 13-02-04 14:42. ang. import

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-02-04 16:36

For du har vel et websted på din egen comp.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 14-02-04 20:06

Til emesen... Ja jeg har et WEb sted
Til catbody..... Har prøvet det du nævnte tidligere, mem kan ikke selv bestemme i hvilken mappe billederne skal placeres i. Det er ret VIGTIGT, da det er sider der omhandler Whisky og jeg vil derfor lægge billederne i de mapper der omhandler de forskellige mærker / destillerier.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 15-02-04 02:06

de bør du kunne.
Det hurtigste er at du først laver een samlet mappe hvori du lægger alle de undermapper og filer som skal importeres til webstedet.
Åbn så dit websted -> hop op i filer -> Importer -> en mappe -> find din "samle-mappe" og importer den så
Når "samle-mappen" så er importeret til webstedet (du kan se den i din mappe-struktur) kan du altid oprette nye mapper/undermapper andet sted i strukturen og så flytte og trække mapper og filer indenfor webstedet.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 16-02-04 19:35

catbody
også det har jeg nu prøvet....men AK uden held, for igen det samme problem som i min tidligere kommentar til dig.....
så nu påtænker jeg at lave en ny installation....

Godkendelse af svar
Fra : johnnyp

Dato : 15-06-05 10:43

Tak for svaret catbody.