/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kodeord
Fra : frederikshavn
Vist : 373 gange
50 point
Dato : 12-02-04 15:50

Jeg har en gammel pc'er,som jeg har sat til igen,men i tiderens morgen lavede jeg et password til den,så man skulle indtaste,får at win xp pro,blev indlæst,men nu har jeg glemt kodeordet,og mit spørgsmål er om man kan,på en eller anden måde gå udenom det skide kodeord,og starte pc'eren op

Kommentar
Fra : Dizzim

Dato : 12-02-04 16:15

Jeg er ikke 100% sikker men på det tidspunkt du har installeret XP har du også sat et admin password, med det kan du "låse op" for de foskellige brugere hvis du går ind i BIOS'en.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 12-02-04 16:48

Jeg har lige haft samme problem,og ifølge en kyndig skulle det ikke være muligt at omgå Pasw,måtte pille HD ud og formattere på en anden maskine

Kommentar
Fra : Dizzim

Dato : 12-02-04 17:19

@ ofa: Hvis at han alligevel skal starte computeren fra scratch, kan man så ikke bare pille det lille "batteri" ud i bundkortet, opå den måde sætter BIOS'en sig til "default settigns" ?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-02-04 17:34

Hvis du når så langt som til Windows bruger/password så prøv.
Det kan være du er heldig at der ikke er lagt password på administrator.
bruger = administrator
Password = noget du finder på
Der er også den nemme = ESCape tasten.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 50 point
Dato : 12-02-04 19:30

Prøv lie at trykke på annuler når det kommer op.så kan du da komme ind i xp dog uden at logge på net Noget andet der er da noget om man kan starte op i fejlsikret og så gå ind og fjerne et flueben et sted i kontrolpanel mener jeg Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 12-02-04 22:34

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-02-04 23:26

Hvad gjorde du så Mvh Sune