/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Billede af Sjunkeby Station
Fra : svendgiversen
Vist : 775 gange
100 point
Dato : 10-02-04 11:18

En bekendt med pigenavnet Esther M. Olsen, er født og opvokset i tømrerforretningen på Rosmarksvej
lige overfor, hvor Sjunkeby station lå.

Hun fylder nu snart 70 år, og vi vil gerne overraske hende, med et billede af ovennævnte togstation,
da hun snakker meget om dengang, hvor de legede omkring den.

Hvem har et sådant billede, gerne fra omkring 1945?
Helst elektronisk (skanning i JPG-format).

Eller måske vi kunne låne det og kopiere; vi bor i Sønderborg??

Hvem har iøvrigt lidt at fortælle om livet omkring stationen på den tid???
Svend

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 10-02-04 15:31

Hej Svend.

Jeg er ikke synderligt erfaren på det geografiske område, men hvad med at prøve at tage kontakt til det lokale historiske arkiv? - De vil med sikkerhed kunne hjælpe jer mere end nogen internetside.

Det skulle være storstrøms amts lokalt historiske arkiv.

Hvis du går på www.krak.dk og søger efter lokalhistorisk arkiv får du en kæmpe liste over forskellige arkiver. Så er det blot at checke den gamle geografi-bog, og finde den største større by på listen som også er med i arkivet. :)

Håber det virker, for det er altid en behagelig overraskelse at blive mindet om barndommen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-02-04 17:56

Jeg gør dette for en kollega Arne, hvis mor fylder 70.
Arne har kontaktet og fået afslag fra Rudbjerg Kommunes lokalhistoriske arkiv.

Sjunkeby ligger i det sydvestlige Lolland, tæt ved Kappel?
(ikke Kappeln som jeg bedre kender).

Men tak for de gode råd,
måske er der andre lokale arkiver??
Svend

Accepteret svar
Fra : dscoop80

Modtaget 100 point
Dato : 10-03-04 12:28

Kunne desværre ikke finde billed a' stationen...
Men fandt et par andre billeder og lidt historie...

http://www.nakskov.dk/hestehovedet/images/tur3.gif
http://www.calle.com/world/DA/12/Sjunkeby.html
http://www.vestenskov.dk/bibliotek/nedrivning.htm
http://www.kappelstubml.dk/

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : schannon

Dato : 16-04-04 09:17

kan måske finde et billede - hvis der findes nogen.......vender tilbage senere, når jeg har undersøgt sagen

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-07-04 13:26

Tak for svaret dscoop80.

Og den runde fødselsdag er forlængst passeret
Svend

Kommentar
Fra : villus

Dato : 25-04-12 10:09

Du kunne prøve at kontakte "LOLLANDSBANEN"= den daværende"RØDBYBANEN", de har sikkert et billede af Sjunkeby station, held og lykke.