/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
bat filer
Fra : abbn
Vist : 577 gange
50 point
Dato : 08-02-04 18:50

Er der nogen der kan hjælpe mig med
hvordan man lave en bat fil og
kan det gøres i XP

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 19:00
Accepteret svar
Fra : bvh

Modtaget 60 point
Dato : 08-02-04 19:11

Åbn notepad og skriv f.eks.
"copy c:\file1.doc c:\andenfolder\file2.doc"

Gem filen som eks. c:\"testbat.bat"

Åbn "Kør" i "Start" og skriv "C:\testbat"
så har du lavet og kørt din første "bat" fil

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 19:15

Du kan for XP's vedkommende følge med i dette forum : http://www.techiwarehouse.com/msgboard/viewforum.php?f=30

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-04 19:23

Hejsa
Hvor dejligt... lidt nostalgi - se evt. http://www.netexplorer.dk/artikler/os/os-01-dos.shtml

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-04 19:27

NB: Som suplement til molos fine sider, så kig evt på http://www.winbatch.com/?goog-1

Godkendelse af svar
Fra : abbn

Dato : 08-02-04 19:43

Tak for svaret bvh.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 20:01

bvh -> Hva' gør man hvis ikke lige man har : c:\file1.doc ..eller : c:\andenfolder\file2.doc og hvad har det med batchfiler at gøre ?

Du har ikke fået lavet en SKID !!! (Du har i hvert fald ikke forklaret dine intensioner).

Joe... en batchfil der giver resultatet : File not found... eller noget der ligner

Meget pædagogisk

Kender I hinanden? Dig og abbn..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 20:06

Fra 18.50 til 19.11 kan abbn umiligt have, hverken tjekket mine link, ELLER efterprøvet bvh's 'tip'

FUP & SVINDEL

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-02-04 20:13

Nej ok. Har lige 'kigget' mig omkring og der er ikke noget der tyder på noget sådant. Det virkede bare besynderligt

Sådan er livet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-02-04 20:25

Sån' er livet, og sån' fortsætter det så længe kandu eksisterer.
Man gider dårlig nok kommentere det.

Ellebye

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 08-02-04 23:59

Jeg kommer lige i tanker om et gammelt ordsprog, men kan ikke lige huske slutningen: "Tyv tror ..." nå, skidt...

Kommentar
Fra : abbn

Dato : 09-02-04 10:22

Jeg kan ikke forstå at der skal være den balade.
Jeg bad om hjælp, så er det vel også mig der bestemmer,
hvem der kom med løsningen.
Hvis man læser mit spørgsmål, kan man se at det var bvh
der kom med løsningen først, så det har ikke noget med at gøre
hvornår jeg har været inde og læse svarene fra jer.
Molokyle henviser til nogle sider og det var ikke mit spørgsmål.
Bvh kom med svaret (Gem filen som eks. c:\"testbat.bat" )
Så det må være løsningen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-02-04 13:32

Jeg anfægter ikke bvh's svar, men undre mig blot over den hurtige afvisning af udmærkede link, der i detaljen fortæller hvordan Batch filer laves under Windows XP. bvh's svar er måske nok korrekt, men næppe særlig præcist.

Set i lyset af; mange XP DOS kommando'er der kan bruges i batch filer IKKE findes i alm. MS-DOS tidligere versioner.

Jeg vedgår jo også ovenfor, jeg ver lidt hurtig på aftrækkeren

Træthed ?

</MOLOKYLE>