/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Det tar lang tid med wep-kryptering!
Fra : jake_t
Vist : 209 gange
20 point
Dato : 04-02-04 21:29

Kan det virkelig passe at det tager længere tid at finde et trådløst netværk, når man har wep-kryptering slået til?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-02-04 23:01

Ja den skal jo bruge tid på at kryptere signalerne

Kommentar
Fra : linuxrules

Dato : 06-02-04 22:59

Beklager det er desværre forkert.
Det tager ikke længere tid at finde et trådløst netværk selv om kryptering er slået til.
Krypteringen har kun noget med data strømmen mellem accespoint og trådløs enhed at gøre.
Hvis man vil skjule sit trådløse net lide kan man som regl slå broadcast af SSID på acces point fra.

Jesper

Kommentar
Fra : jake_t

Dato : 06-02-04 23:16

Det tager ca. 1-2 min. for at finde netværket efter jeg har slået 64 bit wep-kryptering til. Jeg ved ikke hvad broadcast er, eller hvordan det virker, men hvis det kan gøre at netværket bliver fundet hurtigere, er jeg åben for indslag.