/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Kreatin vs Proteinpulver?
Fra : KaosKrew
Vist : 1265 gange
50 point
Dato : 03-02-04 15:58

Jeg skal i militæret om cirka 2 måneder, og derfor træner jeg hver dag. Jeg løber 4 kilometer dagligt, laver armbøjninger, armstrækninger med håndvægte, rygbøjninger og mavebøjninger. Hvad vil I anbefale jeg bruger af de ovennævnte produkter, for at få mest ud af træningen? Anser det som et eksperiment, da jeg i lang tid har trænet, og har registreret mine fremskridt på de forskellige punkter.

Kommentar
Fra : KaosKrew

Dato : 03-02-04 16:24

Glemte at skrive at jeg kun regner med at bruge det pågældende produkt i 2 måneder. Hvilket produkt mener I giver størst muskler i denne periode?

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 03-02-04 16:36

musklerne bliver ikke større. Men har erfaring med kreatin fra da jeg boksede. Kreatin gør at du kan lave eksplotioner. Med et mener jeg at løber du så kan du tag nogle længere spurter. Løfter du vægte ja så kan det også gi dig lidt ekstra der. osv. Det skal også siges at det absolut intet virker at tag mere end ´det anbefales. Og du må max bruge det i 3 måneder af gangen. Jeg mener du kan finde mere om emnet på www.antidoping.dk og der er vist også et forum hvor du kan stille spørgsmålet. Proteinpulver (valle) har jeg ingen erfaringer med.. men ved du godt kan kompinere de to ting sammen.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 03-02-04 16:37

musklerne bliver ikke større. Men har erfaring med kreatin fra da jeg boksede. Kreatin gør at du kan lave eksplotioner. Med et mener jeg at løber du så kan du tag nogle længere spurter. Løfter du vægte ja så kan det også gi dig lidt ekstra der. osv. Det skal også siges at det absolut intet virker at tag mere end ´det anbefales. Og du må max bruge det i 3 måneder af gangen. Jeg mener du kan finde mere om emnet på www.antidoping.dk og der er vist også et forum hvor du kan stille spørgsmålet. Proteinpulver (valle) har jeg ingen erfaringer med.. men ved du godt kan kompinere de to ting sammen.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 03-02-04 17:58

kreatin er et naturligt stof som alle har i sig.. du får bare et ekstra tilskud af det ved at spise det i pulverform..

proteinpulver kan da være meget godt men hvis du spiser normalt er der ingen grund til at spise det.. du vil altså ikke få noget ud af at spise det da din krop får det den skal bruge igennem din kost. en halv liter mathilde kakao efter træning giver dig dig de kulhydrater og proteiner du har brug for.. og det de gør er at bygge dine muskler op igen..

det der jo kort fortalt sker når du træner er at du ødelægger dine muskler og så bliver de bygget op igen i hvileperioden (de bliver bygget større og stærkere op for at kunne holde til det. der er derfor man skal øge i kilo) det er her din krop skal bruge proteinerne og kulhydraterne (proteiner er kroppens byggeklodser)

nå ved ikke om du kan bruge det til noget.

men hvis det kun drejer sig om 2 mdr. synes jeg det vil være spild af penge og gå ud og ofre penge på noget ekstra tilskud..

hvis du spiser almindeligt og fortsætter træningen så er der ikke brug for mere før din træning går i stå..!! alle når til et punkt hvor de stort set ikke vokser mere eller øger i kilo.. og på det tidspunkt kan man begynde at overveje tilskud af den ene eller den anden slags.

håber du får noget ud af det..

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : KaosKrew

Dato : 03-02-04 18:35

Tjae, eftersom kreatin tilsyneladende giver overskud i eksempelvis styrketræning til lige at tage 3 løft mere, betyder det vel at man avancerer i styrke... Læste et sted man kunne forvente op til 30% større resultater med kreatin fremfor træning uden => Ved daglig træning skulle man cirka tage 9 kilo på over et år. Mener det var på motion-online en bruger konstaterede dette?!

Hvad koster kreatin egentlig; man kan vidst få det i Matas men fik ikke tjekket prisen?

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 03-02-04 19:11

Vil da lige tilføje jeg kunne mærke efekten da jeg trænede 3måneder på kreatin 1 måneds pause 3månder igen. Og jo jeg kunne godt mærke forskellen skal ikke kunne sige om min kost var forkert. Jo det føltes forkert havde jo en kostplan jeg prøvede at overholde i et år. Det skal også lige siges at man har prøvet på at få kreatin på dopinglisten, men er blevet afvist da det er noget kroppen selv producere. Detsuden har de beskyldt pulvert for at kunne fremkalde kræft. Og der er også ganske rigtigt hvis det indtages meget varmt. Det vil sige du skal nok ikke drysse det henover grillbøfferne en sommeraften

Kommentar
Fra : KaosKrew

Dato : 03-02-04 20:15

Har man fundet ud af at det er kræftfremkaldende? Synes jeg læste et sted, at franskmændene bare konkluderede det ud fra nogle gamle forsøg, og det derfor ikke holdt vand? Flere forskere afviser iøvrigt også denne påstand...

Copycat => Nu skriver du du kunne mærke forskellen; nu har jeg kun tænkt mig at bruge det i 2 måneder; kunne du inden for denne periode mærke nogen forskel? Hvor meget tog du på? Der kommer nogle væskeophobninger i forbindelse med kreatin, så vægten ryger i vejret, samtidig med at musklerne også bliver tungere??

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 03-02-04 20:22

Kreatin gav mig muskler ved intensiv træning, mens proteinpulver mere gav kroppen fylde, altså vægt.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 03-02-04 21:42

For 2 måneder ville jeg ikke begynde på det. og jo jeg tog vel nok 3 kg på ca og plus minus og alt det der. Det skyldes vandophobning.

Kreatin hjælper for nogle og ikke for andre. Det handler om vilje til at
træne og ikke springe over, hvor gærdet er lavest. Et lille citat fra antidoping.dk

Har du været derinde og søge på kreatin?? Og fik du noget ud af det??

Accepteret svar
Fra : copycatDK

Modtaget 50 point
Dato : 03-02-04 21:53

Kreatin
Kreatin findes naturligt i kroppen og langt det meste, 95%, i musklerne særligt i de hvide, hurtige muskelfibre. Kroppen omsætter ca. 2 gram kreatin om dagen, hvoraf 1g indtages med føden (kød og fisk) og 1 gram produceres i leveren, bugspytkirtlen og nyrerne. Kreatintilførsel medfører en normalisering af kreatinfosfatindholdet i musklerne, hvis niveauet ligger under det normale. Kreatinfosfat er hurtig tilgængelig energi og rækker til arbejde i 10-20 sekunder. I styrkeidrætter kan kreatin i store doser have en anabol effekt. I udholdenhedsidrætter findes ingen eller negativ effekt grundet den vægtøgning, som kreatin medfører. Kreatin er ikke på dopinglisten.

Fandt jeg lige her: http://www.doping.dk/1024/visLeksikon.asp?artikelID=1060&fritekst=Kreatin&fraSoeg=true

Kommentar
Fra : KaosKrew

Dato : 03-02-04 22:48

Har aldrig gået synderligt op i om jeg bl.a. har fået nok proteiner gennem de 3 år jeg har trænet i; så jeg prøver at se om det skulle have nogen effekt. Kan jo fortsat bruge det selvom jeg skal i militæret; regner med at få cirka samme træning som jeg gør nu...

Godkendelse af svar
Fra : KaosKrew

Dato : 03-02-04 22:50

Tak for svaret copycatDK...