/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Netværk via vpn/remote administrator2.1 ~
Fra : Dkkasper
Vist : 588 gange
450 point
Dato : 02-02-04 22:02

Jeg kan ikke komme på netværket på mit arbejde. Jeg har kabelmodem. Jeg benytter mig af VPN dialer og kan godt få forbindelse til netværk. Jeg vil benytte mig af Remote administrator V. 2.1 til at logge på computer via ip.

Når jeg søger efter min arbejdspc kan den ikke finde pc. Jeg kan heller ikke pinge min pc via dos-promt.

Jeg har Win XP pro. Hvad skal jeg gøre?

PS: Jeg har også pc med Win98 - med denne computer kan jeg godt komme på, og der er ingen problemer. Derfor vil jeg tro det er XP den er gal med. Men ved det dog ikke... så der for hjææælp...

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 02-02-04 23:23

køre du ikke noget proxy på firmanetværket så du skal indtastet proxyserverens adresse og port for at kunne pinge di arbejds pc

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 02-02-04 23:39

Jeg gør ikke andet end først beskrivet:

1: Vpn Dialer - indtaster password som jeg har fået af it medarbejder på arbejdet. (han fatter dog ikke at hjælpe mig!!!

Jeg får forbindelse til Netværk

2: Åbner herefter Remote administrator V. 2.1 hvor jeg søger efter ip adressen på min arbejdspc.

Her vil den med min XP pc ikke logge på - men som sagt kan jeg med min gamle pc med Win98. Og den eneste forskel er efter hvad jeg lige kan se versionen på Win.

Kan du hjælpe...?

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 03-02-04 00:02

når du kan logge på netværket med din xp er du inde på firmaets server nu ved jeg ikke om i kører terminal service
hvis i gør det kan du evt bruge fjern skrivebord som du finder i start>programmer>tilbehør>kommonikation>forbindelse til fjernskrivebord start programmet efter start truk på indstillinger indtast den lokale adresse på serveren logind med dit normale brugernavn og password som du bruger på firmaet samt domænet hvis der sådan et
så må du se om du kan komme den vej igennem husk at starte din vpn inden du prøver

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 05-02-04 08:17

terminal service mm. kender jeg ikke så meget til. Har dog forsøgt det du skriver. Og den vil ikke.

Er der ikke nogen der har nogen idee om hvorfor jeg ikke kan logge ind via min XP computer, men jeg kan via min Win98 computer...

Jeg har slået den indbyggede firewall fra i XP.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 08-02-04 15:03

Hvad er din default gateway på din arbejdspc. Den skal jo svare tilbage via VPN-routerens IP og ikke jeres normal gateway.

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 08-02-04 15:24

Tror ikke det er det der er problemet. Somsagt så virker det på min maskine med win98. Hvad skiller sig ud i XP versionen?

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 12-02-04 00:13

er Remote administrator V. 2.1 kompetibel med xp
hvis ikke kan du køre guiden programkompabilitet
som du finder i start>alle programmer>tilbehør>guiden programkompabilitet
hvor der er mulighed for at køre programmet som win98

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 18-02-04 22:45

Det er WinXP kompetibel

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 18-02-04 23:02

er alle settings på Remote administrator V. 2.1 på win xp de samme som på 98.
måske dumt spørgsmål kan det have noget at gøre hvilken arbejdsgruppe eller domæne du er i , jeg tror det ikke men det er da et forsøg at tjekke disse indstillinger

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 18-02-04 23:06

du kan ved dos-promten skrive " net view " så kan du se hvilke maskiner der i pågældende arbejdsgruppe eller domæne

Accepteret svar
Fra : poul_from

Modtaget 450 point
Dato : 18-02-04 23:09

hvis du vil have mere at vide om "net view" kan du gå i hjælp der er der en vejledning til brugen af net med diverse komandoer

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 18-02-04 23:13

Har nu prøvet - men hvad får jeg ud af det...? Hvad fortæller det mig? Det ser ud til jeg kun kan se den maskine jeg sidder ved nu...

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 18-02-04 23:34

har du firewall slået til på dit lan det kangodt gå ind og blokere for porten som Remote administrator V. 2.1 bruger

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 09-03-04 08:16

Hej. Dkkasper...

Når du installerer netværk i Windows XP installerer XP automatisk en firewall på din forbindelse!

1. Dobbeltklik på netværks-ikonet i kontrolpanel...
2. Højreklik på din forbindelse og vælg egenskaber...
3. Vælg sidste rubrik i toppen (ka' ik' lige huske hva den hedder)...
4. Slå firewall'en fra!...

Prøv nu at gå ned i start og kør: CMD
her skriver du så: IPCONFIG
og så pinger du din IP...

Prøv så at logge på via VPN igen...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : mthoger

Dato : 09-03-04 22:13

er du sikker på at du har alle krypteringsnøgler, det er ikke nok at du har vpn dialer og det andet sjov hvis dine nøgler osv ikke er med.

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 10-03-04 12:01

til mthoger #1

Som skrevet ovenfor har jeg været på med min ene maskine som har WIN 98 - så jeg har alle de nøgler mm jeg skal have.

Men kan som skrevet ikke komme på med min maskine med XP Pro.

Godkendelse af svar
Fra : Dkkasper

Dato : 03-06-05 17:33

Tak for svaret poul_from.