/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
hvilken vej til ungaren er lettest
Fra : niklas1388
Vist : 958 gange
40 point
Dato : 02-02-04 10:10

hej er der nogle her som har været på ferie i Ungaren ved Ballatonsøen, hvordan er der og er det billigt, og hvilken vej er lettest at køre der ned. på forhånd tak hilsen niklas1388

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 50 point
Dato : 02-02-04 10:26

Over det gamle østtyskland og gennem tjakkiet slovakiet Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-04 10:27

Der er rigtigt fedt har været der 5 år nu så bare spørg løs *SS* SUne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-04 10:30

Der er dejligt og indbyggerne er venlige mad koster ca en trediedel af danske priser på restaurant vejret er som regel også godt ihvertilfælde de gange jeg har været der sådan fra midt i juli og ind i august men varmt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-04 10:34

Mht til at bade i søen som er europas største er der bedst på nordsiden der hvor Ballaton Amaldi og Fyret byerne ligger Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-04 10:37

Er det evt camping du tænker på har jeg et fedt sted men vil ikke skrive det her: Så må du lige sige til og evt give mig din mailadresse *SS* Mvh Sune

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 02-02-04 20:01

Det er helt sikkert lækkert ved Ballatonsøen....og som Sune skriver er det nordsiden der er bedst at bade fra - men skal der være gang i den, vil jeg klart vælge sydsiden og byen Siofok. På nordsiden er det børnefamilier og pensionister der ferierer - og selv om jeg sidste år valgte den største by på nordsiden, skete der altså ikke en skid efter kl. 23.00 om aftenen.....
På hovedgaden i Ballatonfured findes et spisested, hvor vi (tre mennesker) fik to retter mad, samt en stor fadøl hver - for den simple sum af 68 kr for det HELE......

Stranden i Siofok skal opleves...der er både søen men også pools samt underholdning af forskellig art....Om aftenen er der disco, hvis man er til den slags.....
Selve byen har et hav af forretninger og spisesteder - hvor nordsiden er noget mere kedelig i den retning......

Vejret er fantastisk.....MEGET varmt i juli og august....ca 30-35 grader....

Frida.

Godkendelse af svar
Fra : niklas1388

Dato : 20-02-04 10:24

Tak for svaret Sunowich.
har du selv kørt til ungaren og hvor lang tid tog det ca. og undskyld at jeg først svare nu men jeg har været syg og har ikke været inde og læse mine meddelser , vi har tænkt på at leje et feriehus der ned , men mener du at stranden er bedre på nordsiden en på sydsiden hvis man har børn med. med venlig hilsen niklas1388

Kommentar
Fra : niklas1388

Dato : 20-02-04 10:28

hej frida
jeg vil lige sige dig tak for dit svar , må jeg spørge dig om du selv har kørt der ned og hvor lang tid det tog
med venlig hilsen niklas1388

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 20-02-04 11:01

Nej vi fløj til Budapest - og tog så toget derfra.....Men jeg ved at busselskaberne tager ca 1 døgn om at komme frem.....
Jeg vil stadig på det kraftigste anbefale sydsiden, hvis I gerne vil at der skal ske lidt.....Stranden er MEGET børnevenlig fra begge sider, da det faktisk er umuligt at komme så langt ud at man kan svømme i søen....
Der går færger fra begge sider af søen flere gange dagligt.....

Ha' en rigtig god ferie
Frida

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 20-02-04 11:05

Dette link kan måske hjælpe dig lidt i dit valg...

http://www.balaton-accommodation.com/

Frida...

Kommentar
Fra : niklas1388

Dato : 20-02-04 11:07

hej frida
mange tak, så tror jeg vi vælger sydsiden, og rigtig god ferie til dig selv til den tid
med venlig hilsen niklas1388

Kommentar
Fra : aogs

Dato : 04-04-04 14:51

Hej
Jeg har været i Ungarn flere gange, ruten via Berlin, Dresden, Pragh, Bratislava og videre til Balaton er så absolut den korteste på kilometer, men ikke på tid. Turen til Balatonalmai er ca. 1350 km. fra den dansk/tyske grænse ved Flensborg. Tid er jo et spørgsmål og fart og pauser.

God tur.