/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke finde diskettedrev
Fra : kimsdk
Vist : 497 gange
100 point
Dato : 02-02-04 07:24

Min pc kan pludselig ikke finde diskettedrevet. Den siger, at disketten ikke er formateret og "Vil du formatere den nu?". Det kan bare ikke lade sig gøre (har prøvet med et andet diskettedrev - samme problem). I boot-up søger den godt nok efter diskette, men i Windows (2000) via stifinder kan den ikke læse disketter (har prøvet med flere forskellige disketter).

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 02-02-04 07:27

Det lyder som om at det er selve opsætningen i din BIOS den er gal med.
Prøv at gå ind og se hvordan den er sat op, muligvis til en andet type drev en en standard 3½".

held og lykke

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 09:09

Prøv at slette din diskettedriver via enhedshåndtering, herefter booter du op og søger efter ny hardware.
Skulle dit drev (tror jeg nu ikke) være futtet af, så koster et nyt ca. 100,-
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 02-02-04 09:12

Har du prøvet med et andet kabel og tjekket det sidder ordentligt i begge ender og at det ikke vender forkert?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 09:17

Inden vi begynder med død og ødelæggelse, skal vi så ikke gå ud fra at diskettedrevet HAR fungeret?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-02-04 09:19

NB: Vender kablerne forker får du b.l.a. fejl 40 på drevet under boot

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 02-02-04 20:59

Det kan godt være det lyder åndsvagt, men hvilket bundkort har du i maskinen??

Har selv haft samme problem med et ECS bundkort, hvis man kigger under bundkortproblemer her på
kandu, kommer ECS vist ind som en ren vinder (K7S5A)

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 02-02-04 21:00

Bundkortet brændte iøvrigt af (heldigvis, dog selvforskyldt)

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 03-02-04 08:31

Kabler og andet er korrekt installeret, da det har virket til dato! Drevet er ikke "brændt af" (har prøvet med to andre).

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-02-04 08:37

kimsdk... Hvis du kan få to andre drev til at fungere, og ikke dit eget... ja så MÅ der da være noget galt med det!!
Er din jumpere eller switch opsat rigtigt på drevet??

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-02-04 08:40

NB: Fejlsøgning på diskettedrev er vist behandlet nu, skrot det hvis du ikke kan få gang i det. Et nyt koster 50 - 75 vingummibamser, det kan ikke batale sig at få dårlige nerver til den pris

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 05-02-04 18:03

Det er IKKE drevet. Har prøvet med to andre. De virker heller IKKE!
Drevet har virket til dato!
Der er IKKE ændret i BIOS!
INTET er ændret i hardware!

???

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-02-04 21:43

Hmmm! Prøv med et nyt kabel, har selv haft et lignenge problem men her var det min HD2 på IDE2. Dengang var det kablet der af en eller anden årsag var kaput.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-02-04 21:44

Ups! Der gik vira i min stavning

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-02-04 07:58

Hejsa
Sidder midt i lidt oprydning på min egen profil/historik, og kan se dit spørgsmål er over 10 dage gammelt. Du skal nok ikke påregne mere aktivitet/hjælp, så hvorfor ikke lukke og slukke? Accepter et af svarene ovenfor, eller det der er tættest på.
http://www.kandu.dk/dk/faq.asp
Hygge... og fortsat god weekend
Søren

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 15-02-04 17:19

Selv god weekend. Kan ikke acceptere et af svarene, da de ikke afdækker problemet!

Kommentar
Fra : Luxman

Dato : 28-02-04 12:55

Kan du boote ved hjælp af diskdrev. Hvis ikke, du skriver at der bliver søgt efter diskdrev men bliver det fundet. Hvis der ikke er ændret noget i Bios og kablet ikke er defekt såeh. Prøv at sætte Bios op til at starte fra diskdrev og minus alt andet. Læg en bootbar disk i drevet og se hvad der sker. Ja den behøver såmænd ikke at være bootbar. Hører du ingen lyd fra dit diskdrev? Sker der ikke noget og vi har jo den påstand at alt fungerer, skal du skifte bundkort eller leve uden diskdrev.
Mvh

Annuller spørgsmålet
Fra : kimsdk

Dato : 02-02-06 13:19

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål