/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
mIRC ??
Fra : gandimand
Vist : 466 gange
100 point
Dato : 20-01-04 23:54

Hejsa

Newbie på mirc området og jeg for hele tiden denne besked (You have a DCC pending, Set your client to receive the transfer.) ? og jeg kan ikke trykke på noget som skulle minde om at jeg gerne vil DL den valgte fil .
Så jeg tænkte om der hva nogen som lige ville skrive hvordan man sætter mirc op som standard når man vil hente nogle filer, det skal siges at jeg har været inde på mirc egen hp ,men blev ikke så meget kloger.

kører xr pro med en adsl linie fra cybercity og har hentet mirc v6.12

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 21-01-04 00:29

Hej
Til at stare med,
Grunden til at du for dcc er sikkers at nogen prøver at bruge mIRC-exploid på dig, det skule få mirc til at lukke ned - og virker den ikke på 6.12

Nu skal jeg lige forstå resten.
Du vil have mIRC sat op så du kan modtage filer?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 21-01-04 00:30

Jeg er altid (nesten) på Irc.
Så vi kunne mødes derinde og "lege" lidt med det :)

Mvh KoL

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 21-01-04 08:32

Min computer er altid på IRC(Quakenet) Men jeg er der selv sjældent
Hvis du bruger XP skal du huske at slå din FireWall fra, da den er oppe kan du IKKE modtage filer.

/Zerg

Kommentar
Fra : AnG3L

Dato : 21-01-04 10:52

DCC er da normalt at modtage filer.. burde ikke få den til at lukke ned..

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 21-01-04 11:22

Hej KooL

Hvor henne kan jeg finde dig på IRC ?

GanDiMand

Kommentar
Fra : gandimand

Dato : 21-01-04 11:38

Hej igen

Jeg kører med norton firewall,men den inbyggede firewall i xp er ikke tilsluttet. og jeg har kunne hente fil lister fra de forskellige bruger på irc, så umiddelbart ville jeg da tro at min norton firewall ikke forstyrre det,men som sagt er NEWBIE : ) ,,så lige til sidst findes der er forklaring på dansk til mirc ?

GanDiMand

Accepteret svar
Fra : KooL

Modtaget 100 point
Dato : 21-01-04 12:37

hej heiii

AnG3L:
Nej det burde den ikke men "mIRC-exploid" er en virus det kan få det til at ske (dog ikke ver 6.12)

Gandimand:
Firewall, ved jeg desværre ikke så meget om. Dog ved jeg at der nesten ALTID er problemer med FW og DCC.
Hvis der er nogle settings jeg skal hjælpe med, så sig til (dog ikke FW :'( )

der er en tynd installations/konfig guide på dansk her
http://www.ircops.dk/how-to/mirc/

Det bedste script til mIRC EVER!! her: (eng)
http://www.nnscript.de/

Jeg er på Quakenet server
#Gameplayer <-- det er en int chan, men vi smutter bare it andet steds hen hvis der er probs ;)

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 21-01-04 12:38

Btw - mit nick er KoL ;)

Godkendelse af svar
Fra : gandimand

Dato : 21-01-04 14:11

Tak for svaret KooL. håber da vi snakkes ved inde på mirc igen ,,vi ses : )

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 21-01-04 14:17

no ;)

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 21-01-04 14:17

ups
np ;)
hehe

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 21-01-04 16:21

GandiMand.
Jeg har den første plugind vi talte om.
hvis jeg skal sende den til dig så sig til ;)

Mvh KoL