/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
10  refi 138
Fejl med gl Navision FIN under XP
Fra : JensT
Vist : 1071 gange
200 point
Dato : 20-01-04 10:56

Kører en ældre version af Nav FIN under XP.. og ny hurtig maskine
Kører fint under 95 of 98 emul.. og kørte fint tidligere under Win-ME.. blot et problem..

Ved valg af udskrift i fakturering.. på det punkt hvor windows print-billedet skal komme frem, kommer der af og til følgende fejl..
i 77C6E300 på en adresse.. og programmet (klienten) staller og må lukkes uautoriseret ned

2 Maskiner.. SERVER(i DOS box) kører på den ene, klient køres på begge maskiner, der bruges tcp-ip, og fejlen sker af og til på begge maskiner.

Det virker som om klienten bliver overhalet af svaret fra printrutinen, og derfor ikke får skabt rigtig forbindelse.. Bare min egen ide altså!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 11:16

Du kan i XP vælge kompabilitet med ældre Windows versioner. Da jeg selv bruger Win98 kan jeg ikke lige være behjælpelig med hvad du skal gøre, men se her : http://kandu.dk/dk/tip/1008

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 20-01-04 14:54

Molo.. 95 og 98/ME emul betød at de, både server og klienter, kører i den kompatibilitets tilstand.
mvh
Jens

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 20-01-04 15:15

Yes; så kan det godt lyde som et 'bound buffer' problem programmørerne ikke har taget højde for i tidernes morgen.

Bound buffer : http://seclists.org/bugtraq/1998/Dec/0057.html

I C : http://citeseer.nj.nec.com/wagner00first.html

og : http://governmentsecurity.org/articles/IntroductiontoBufferOverflow.php

Eller et problem i denne retning? :
Citat
April 11, 2001
DOS CONDITION IN NAVISION'S FINANCIALS SERVER 2.50 AND 2.60 Defcom Labs discovered a Denial of Service (DoS) condition in Navision Financials Server versions 2.50 and 2.60 for Windows 2000 and Windows NT that lets a remote attacker crash the server service. By sending a null character followed by 30,000 bytes of the character "A" to TCP port 2047, the attacker can cause a buffer overflow that terminates the process server.exe. The vendor, Navision, recommends disallowing access to port 2047 from untrusted systems. Contact Navision-Damgaard Support to obtain a patch for this issue.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 20-01-04 15:55

Det er klientprogrammet fin.exe, der staller.. serveren fortsætter uanfægtet.

Men et eller andet buffer- eller stack-problem kan det bestemt godt være.
Spørgsmålet er så blot hvor drejer man på bufferknapperne i XP?

Det synes som sagt at være i forbindelse med kaldet af XP's udskrifts/printervalgs-rutine.

mvh
Jens

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 16:02

Du er vist ikke den eneste der har dette problem, Se 7) : http://www.navision.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8268

Tror ikke jeg kan bidrage med mere, men der kommer nok en XP'ert

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 20-01-04 17:27

Hej JensT;

Nu er der jo kommet en del versioner af Navision Financial gennem tiden; så lidt flere informationer om præcis, hvilken version du har - om det er en DK eller W1 version - Hvilke Bugfix der er installeret.
Hvilken OS kører Navision serveren på? Er det en meget gammel PC eller .........
Hvor er printeren koblet til? På server eller på klient? Hvilken printer er der tale om?

Generelt er Navision Financial fra 2.5 meget stabile på Server siden. Omkring selve klient delen har der været nogle "sjove" fejl gennem tiden; men de fleste kan klares med Navisions egne BugFix.

Prøv at komme med lidt flere facts; så kan jeg måske hjælpe dig!

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 21-01-04 08:21

Smitty.. alt kører på 2 split nye XP pro maskiner. På den ene kører både server og klient, på den anden klient. Fejlen opstår på begge maskiner.
Fejlen opstod både da printeren var installeret som delt på den ene maskine, og som nu hvor printeren er netprinter på IP-adresse.
Serveren har ikke været påvirket på nogen måde, og kører fint.

Jeg kommer tilbage med versionsnumre..

mvh
Jens

Godkendelse af svar
Fra : JensT

Dato : 29-05-04 08:42

Tak for svaret molokyle. Resultatet blev - Køb en ny version.