/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Betydning Vatikanet
Fra : tjuel
Vist : 511 gange
200 point
Dato : 19-01-04 21:53

Hvad betyder "Vatikanet"?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-04 22:03

Kan du lidt tysk burde kunne læse det her:
http://www.heiligenlexikon.de/index.htm?Glossar/Vatikan.html

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-01-04 22:05

Du skal nok kopiere hele linien og indsætte den i adresselinien på browseren

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 19-01-04 23:17

Iflg. Nu Dansk Ordbog
Vatikanet proprium: det pavelige slot i Rom (der er bygget på oltidens mons vaticanus) - [fra latin (mons) vaticanus navn på en høj i Rom; af vatis spåmand, og en afledning af canera synge; egentlig 'sted, hvor en spåmand udsiger spådomme']
Håber at du blev klogere

mvh ans

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 20-01-04 08:26

Hvaaaaad.... !! Der er nok en der IKKE kan sin "De 3 musketerer" hvaa.. !

Ham "paven/Biskoppen" som altid er sammen med kongen bliver tit kaldt for "vatican"
Var lige en hurtig en ..

/Zerg

Godkendelse af svar
Fra : tjuel

Dato : 07-02-04 11:28

Tak for svaret ans. Jeg havde håbet at der var nogle vatikan-kyndige herinde, men det var jo ikke helt tilfældes.

Mvh
tjuel

Kommentar
Fra : MartinMalloy

Dato : 16-11-08 00:44

Vatikan staten er verdens mindste stat, og fik sin selvstændighed i 1929 efter længere tids diplomatisk lirumlarum med Italien. Staten ligger midt i Rom og har paven som statsoverhoved, selvom den formelle magt tilhører en præsideny. Vatikanet har ca. 700 statsborgere.