/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hjælp/problem trådløst netværk :-/
Fra : copycatDK
Vist : 382 gange
200 point
Dato : 17-01-04 01:34

Jeg har et stort problem med min hastighed på det trådløse netværk. Jeg mener selv det er noget der er kommet og ikke har været der hele tiden. Jeg har så i dag formateret min computer og det bekræfter så jeg ikke har en virus da forbindelsen også er dårlig nu. Jeg har en downstream på noget der ligner 7-15kb/s på det trådløse hvor jeg burde have 1024/256 Kan det være mit pcmcia kort der er brænd af eller access pointen??? Signalet melem dem er på 100% Har fulgt vejledningen/rækkefølgen på opsætningen af dem også (op til flere gange) Og der ser hellere ikke ud til at være noget galt. Jeg har hellere ingen programmer/firewalls der laver konflikter.Og driverne er ok. Min com er helt ren!

Lidt tekniske ting:
WinXP Home
Typhoon Speednet Wireless access point IEEE 802,11b
Vegas PCMCIA IEEE 802,11b

Håber der er nogen her der kan hjælpe. Og stil gerne spørgsmål hvis der er mere i vil vide
Udbyder: Cybercity 1024/256

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 17-01-04 01:55

har du talt med Cybercity om de har probs atm?
var selv igang med den helt store reinstallering efter et par dage med dårlig forbindelse.
indtil jeg fandt ud af at det var TDC der ikke leverede hvad de skulle

eller er du sikker på din source kan levere mere end 7 - 15 ?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 17-01-04 01:58

Hej!

Er der sket noget af ydre faktorer, som kan have indflydelse på forbindelsen imellem de trådløse enheder? Er afstanden imellem dem ændret? Har du fået andre elektroniske apparater, som står i nærheden af en af enhederne? Bor du i lejlighed, hvor en nabo har fået noget, som kan påvirke forbindelsen? Hvad sker der, hvis du sættet de trådløse enheder tæt på access pointen? Hvor langt er der imellem enhederne lige nu? Har det ændret sig?
Hvordan har du testet downstream? Er det noget, du kan regne med? Der er jo mange faktorer, som kan spille ind. Fortæl lidt mere.

Ulle

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 17-01-04 01:58

Det er ikke dem den er gal med.. Den køre 100% som den skal når jeg smider stikket ind i computeren. Bare ikke wireless. Har testet det på http://test.info.dk cybercitys egen side

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 17-01-04 02:01

Bor på landet og der er ikke noget der kommer i vejen. Jeg har siddet det meste af dagen ved siden af min access point uden held. Men signalet er også fint nok mellem enhederne. Jeg tager uanset hvad ned i butikken med det imorgen og får dem til at teste det eller komme med en god forklaring. For jeg har prøvet alt. (Tror jeg da)

Accepteret svar
Fra : Misteryman

Modtaget 210 point
Dato : 17-01-04 02:04

prøv at tage det trådløse fra og tag den direkte i netkortet og se om det ER forbindelsen fra cybercity at det er galt med. Hvis den stadig laver samme nummer, så ved du at det ikke er det trådløse at det er galt med.. Men kig evt. i acc. pointen og se om der er blevet ændret på forbindelseshastigheden. når du kun køre internet over det trådløse, så burde du kunn bevæget temmeligt langt, men den forbindelse du snakker om.

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 17-01-04 02:04

Ja, så er det nok mest access pointen eller de trådløse kort, som er problemet. Jeg kører selv et fast netværk. Det funker bare super godt. Jeg har stik i hvert rum. Efter at have læst diverse tests, synes jeg, at det trådløse giver for mange flaskehalse... Så vil jeg fortrække at bruge lidt tid på at gemme netværkskablerne pænt væk på lodt eller i krybekælderen. Man kan købe al udstyret via nettet. Men når du nu har det trådløse, så skal det jo virke bedst muligt. Held og lykke med klagen! :D

Ulle

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 17-01-04 07:12

Kan lige tilføje at det kun er en access point ikke en router. Den har 3 indgange. Et til strøm, et til netværks fra cybercity router, og et USB stik som bruges til at lave en opsætning med.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 21-01-04 10:22

Så har jeg fået udstyret tilbage efter det er blevet tjekket. Fejlen ligger i cybercitys cisco router 677. Alt andet køre perfekt. Jeg ringede til cybercity da jeg kom hjem og spurgte om de havde problemer med cisco 677 og det havde de ikke. Men efter som de selv for et års tid siden sendte breve ud til erhverv og sage de skulle have ny router da den de havde kunne lave fejl. Som frks. At fryse. Den skulle genstartes konstant, kunne ikke være tændt over en længere periode uden at skulle genstartes osv.
Lige nu køre det godt nok efter jeg fik dem til at gå ind og pille ved et eller andet inde i telnet (Routeren) så får jeg ikke en ny så vil jeg da håbe det blir ved med at fungere.

Godkendelse af svar
Fra : copycatDK

Dato : 19-04-04 11:13

Tak for svaret Misteryman. Tjaaa.. alt i alt er er du vist tættest på her.. og tråden har kørt længe nok. Så tillykke med det