/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Hvor kan jeg få røget mine fisk?
Fra : brkalle
Vist : 6904 gange
175 point
Dato : 16-01-04 20:35

Er der nogen der har adresser og tlf.nr. på røgerier, hvor jeg kan få røget fisk.
Vi campere og fisker meget i hele Danmark.
På forhånd tak.
brkalle

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-01-04 20:42
Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-01-04 20:43
Kommentar
Fra : kjho

Dato : 16-01-04 20:58

Åben søgemaskinen http://www.google.dk/ og søg "røgeri" så er der gode chancer for at finde et røgeri tæt på hvor du bor.
KH

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 16-01-04 21:02

Hej Kool, det jeg søgte var røgerier der røgede for private, altså nogle mere direkte adresser, rent lokalt rundt omkring. Jeg har også undersøgt hvad der er af røgerier i danmark, men det giver ingen oplysninger om at de røger for private..
mvh. brkalle

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 16-01-04 21:08

Jeg er i den tro at man kan få røget fin fisk eller whatever selvom det er erhverv.
har du prøvet at spørge?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : kjho

Dato : 16-01-04 21:09

Det er meget få røgerier der ikke røger for private, jeg har faktisk aldrig hørt om en der ikke gør. Så bare spørg hos den første røgeri du møder.
P.S. velbekom.
KH

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 16-01-04 22:10

Hej kjho
Det vil jeg da prøve når vi kommer rundt omkring, men det nemmeste var jo hvis jeg havde nogle adresser, hvor jeg vidste at jeg kunne få røget.
mvh. brkalle

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-01-04 22:39

Hej brkalle

Her er et par stykker jeg ved der ryger fisk/kød for private.

Fiskemøller i Randers
Slagteren i hovedgård
Slagteren i studstrup ved århus

Se i øvrigt her for en rigtig god liste med adresser over fiskehandlere i danmark. De fleste ryger for private:
http://www.dbbusiness.dk/index.php?idxno=5223

mvh srhansen

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 16-01-04 22:53

Hej srhansen.
Du kunne vel ikke uddybe adresserne lidt mere, såsom tlf.nr. og hvad de røger.
Linket er fint, men giver ingen oplysning om at de røger for private.
mvh. brkalle

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-01-04 23:05

Hej igen

Telefonnumrene står jo lige til højre for navnet
For yderligere information skal du trykke på linket (navnet på fiskehandleren)
Derefter popper en side frem hvor mange af fiskehandlerne har en hjemmeside f.eks denne: http://www.dbbusiness.dk/index.php?idxno=5223 klikker du på linket der til kommer du frem til denne side:
http://hjem.get2net.dk/fisk_istedgade_109/ og ham mener jeg bestemt jeg har læst et andet sted røger for private.

Linket kan selvfølgelig også bruges i de andre spørgsmål du har oprettet her på Kandu.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : pongo126

Dato : 16-01-04 23:44

hejsa

jeg har en kammerat der ryger selv og han rygerogså for andre og jeg mener at han tager ca.50-60 kr. pr. fisk så er det lige meget hvor stor de er samme pris han bor oppe ved billund ( 6 km. uden for billund ) du kan sende en besked til mig så kan du få hans tlf.
hilsen tommy
pongo@galnet.dk

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-01-04 23:58

Husk i øvrigt, at hvis man vil røge fisk for andre, så kræver det en godkendelse fra fødevareministeriet. Røgning kan være en farlig afære, hvis ikke man er omhygelig med hygiejnen.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 17-01-04 09:29

der er mange slagtere der har eget røgerri
bla.slagteren i tylstrup nordjylland har ikke lige tlf.nr
men du kan prøve 118

m.v.h.

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 17-01-04 22:40

Hej pongo126
Det at din kammerat røger fisk for andre er måske ok, men tænk lige på at hvis han som "fritids røger" får sit navn og add. oplyst, risikere han at få besøg af told/skat og levnedsmiddel kontrollen, der er krav som skal opfyldes for at få lov til at ryge for andre end en selv. Det kan blive et dyrt besøg for ham, jeg mener mindste bøden er 5000,- kr.
mvh. kalle

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 17-01-04 23:52

OK, så prøver jeg igen.
Det jeg søger er adresser og tlf.nr. på røgerier, der røger for private.
Ingen henvisninger, men direkte adresser og tlf.nr.
Skriv dem her på siden eller e-mail dem til brkalle@mail.tele.dk

NB. sr hansen, jeg vil gerne have dine og med hvad de røger div. steder, både fisk/vildt og kød.

mvh. brkalle

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 175 point
Dato : 18-01-04 00:19

Hej igen

Fiskehandler Hans Møller Dytmærsken 8 8900 Randers tlf 86420799 røger fisk

Der er lidt at hente hos Røgeovnens venner: http://home18.inet.tele.dk/kalle/Roegerier/roegerier.htm

Her er lidt mere jeg har drevet op på lystfisker siderne De røger alle fisk:

Fiskehandler Hans Møller Dytmærsken 8 8900 Randers tlf 86420799
Røgeriet Bakkebo, Herredsvej 26 i Lejerskov vest for Kolding
Annes Fisk på Enighedsvej Nykøbing F
Dragør Røgeri - telefon 32 53 06 03.
Dyhrbergs Efterfølger Krimsvej 9 2300 København tlf 32590660

mvh srhansen

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 18-01-04 00:38

Hej srhansen.
Det er lige det jeg skal bruge. Du er åbentbart bedre til at finde dem end mig.
Finder du flere eller hvis andre har nogle, er det bare fint.
mvh. brkalle

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 18-01-04 00:41

Hej brkalle

Nej de lader sig ikke sådan bare finde Det er noget med at man mener en gang man så noget.......... og så lede

Kommentar
Fra : polleput

Dato : 18-01-04 00:48

Hej srhansen!

Har du overvejet at anskaffe en lille røgeovn selv.....vi har selv en der kan tage fisk på 2-2,5 kg....den kostede ca 400kr for 3½ år siden og det er ikke så svært at finde ud af...så kan man jo osse spise den samme dag som den er fanget...smagervidunderligt....hygiejnen skal man selvfølgelig altid overholde.....6-8 fisk og den har tjent sig ind..

polleput

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 18-01-04 00:57

Hej polleput

Jeg har skam hele 3 !! okay 2 den ene er næsten brændt op . Jeg har for et par måneder siden købt en reykja, som jeg glæder mig meget til at prøve. Ellers har jeg røget fisk over en periode på 14 år, nogen gange mere end andre afhængigt af mine evner som fisker Og ja du har ret, ikke meget overgår en selvrøget fisk i smag.

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 18-01-04 01:07

hej polleput og srhansen.
Jeg har også et par transportable ABU-ovne, men at slæbe en Reykja med i campingvognen er skú for meget, selvom den nok var bedre.
mvh. brkalle

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 18-01-04 01:11

Hehe, det er nok også bedst at få koldrøget hos en prof. Det vælger jeg i hvert tilfælde

Kommentar
Fra : brkalle

Dato : 18-01-04 01:41

Hej srhansen.
Jeg får også koldrøget hos en prof., det kan ikke rigtig lade sig gøre i min lille ovn.
Er der ellers nogen der har nogle gode røgeopskrifter på fisk.
brkalle

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 18-01-04 09:11

Juul i Kerteminde ryger også for private.Når du er ude omkring i Danmark så kik ned på de små havne der er næsten
private rygeovne alle steder og et par øller hjælper meget når man skal have røget noget med samtidig af samme slags.
mvh
teas

Godkendelse af svar
Fra : brkalle

Dato : 22-01-04 16:39

Tak for svaret srhansen.

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 21-04-04 22:58

Hovedgård Røgeri, Vestergade 11, 8732 Hovedgård tlf. 7566 1072