/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Opsætning af DI-604 til spil
Fra : jongwoo
Vist : 526 gange
100 point
Dato : 13-01-04 19:49

Hej
Jeg er ved at prøve at spille Championship Manager 03/04 over intternettet. Men jeg kan ikke hoste et spil, dette tror jeg at skylles at min DI-604 router blokere for alt udgående trafik.. Kan I ikke hjælpe mig med, at sætte min router op til at kunne acceptere at spiller over nettet?
Og det skal sættes således op at det r så sikkert som muligt!!!
Championship Mangager 03/04 bruger port 9093 til at spille over nettet.
Håber at I vil hjælpe mig...
På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 110 point
Dato : 13-01-04 20:36

Hejsa…
Hvis du er helt sikkert at det er port. 9093. så prøv at indskrive den under Advanced.. du kan muligvis hente et hint her http://www.dlink.dk/FTPServer.htm ellers skal du nok lave en DMZ ”zone”

PS. Har du den nyeste firmware i din router.. eller kan den hentes her http://www.dlink.dk/support/604_162b2.zip

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-01-04 20:42

Nu er det jo ikke sikker det er den der "spærrer", og jeg vil foreslå, at du først prøver at køre direkte ind i dit modem, ellers kan vi jo stille som en gal på den router, hvis der spærres fra en anden side, feks. udbyderen.
Men ellers hvis du har XP, kan du bare trykke på start/netværkssteder D-link DI, og skrive admin, uden at skrive et password.
Herinde kan jeg godt hjælpe dig, men du kan også trykke hjælp.
Men en hurtig metode er at låse alt op, for at se om den låser, men prøv først direkte.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 21-01-04 20:23

Har du tjekket om Windows XPs indebyggede Firewall er aktiveret?
Hvis det er tilfældet så deaktiver den og prøv igen.
Hvis det ikke hjælper så prøv at konfigurere routeren
For at konfigurere din DI-604 skal du gå ind i explorer og skrive 192.168.1.1 eller 192.168.0.1 og gå ind i advanced.. herefter er det forskelligt alt efter hvilken version firmware din DI-604 har.
MVH
Kennet

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-04-04 22:23

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Du har jo mistet pointene i alle tilfælde.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
Når der som i dit spørgsmål ikke har været indlæg længe, går det i stå, da ingen ser der kommer indlæg ind i deres E-Mail.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-05-04 07:39

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : jongwoo

Dato : 11-05-04 17:34

Tak for svaret buch78.