/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
albino !!!
Fra : Mille35
Vist : 2717 gange
50 point
Dato : 13-01-04 19:47

Min datter kom hjem og spurgte hvad en albino var , vi slog det op i lektiekonet altså en helt lys person /hvid person,så langt,og man kalder en brunhåret =brunette en lyshåret= blondine. Hvad kalder man så en rødhåret og en helt sorthåret ?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-01-04 19:55

albino har jo som sådan ikke noget med hårfarven at gøre, men er betegnelsen for en mutation der indebærer at huden er uden pigment overhovedet, eller i hvert fald i meget små mængder.

Den forekommer sjældent hos mennesker, men ofte hos kaniner der endvidere kan kendes på at de udover den helt hvide pels har røde øjne

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 13-01-04 20:13

Oki... men hved du så hvad man kalder feks.sort/rødhåret ?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 13-01-04 20:14

Hans.... eller Gitte måske

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 13-01-04 20:21

Man kalder ham/hende en rødhåret neger,der hedder Willy/Wilhemine

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 13-01-04 20:35

HO Ho p.s hvorda sætter i smilis ind ??

Kommentar
Fra : Rampagemusic

Dato : 13-01-04 20:39

Prøv at skrive f.eks semikolon o og parantes slut

som her...

(altså bogstavet o)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-01-04 20:45

Mille35
Smileys er her http://www.kandu.dk/dk/faq.asp#20

mvh ans

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-01-04 20:47

Hej Mille35

Et ellers i det hele taget et godt spg. og ja, en rødhåret er vel nok det nærmeste man inden for homosapiens kan kalde albinoer.

ellebye

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 13-01-04 20:51

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 13-01-04 20:52

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 13-01-04 20:52

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-01-04 22:15

Du er jo helt skrap til at indsætte smilyes.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-01-04 22:26

Tja man kalder jo nok ikke en rødhåret for rødhud! Tror rødhåret går mere over mod blondine! På engelsk kalder man osse rødhåret for strawberry blond! Altså jordbær blondine! Og sorthåret hører vel osse under brunetter, hvis vi vel at mærke snakker om den hvide race! Tror ikke man har de definitioner på andre racer!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-01-04 22:29

I øvrigt findes der albinoer i alle racer, da det netop er et pigment spørgsmål! Jeg har mødt en albino neger/sort/euro-afrikan afro -american!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-01-04 22:31

Hvide mus, og hvide undulater er osse albinoer! Så det findes skam i dyreverdenen, men mest i fangenskab, for albinoer bliver normalt hurtigt fanget af rovdyr, eller dræbt af deres egne!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-04 00:40

Mille35
Godt gået, nu har du lært smileys
En rødhåret hører til de rødhårede.
En sorthåret hører til de sorthårede.

mvh ans

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 14-01-04 17:19

Til alle der svarer Mille 35, Mon ikke det er en Dame ?? siden alle han-hundene straks er på tasterne,det var også vedkomennde med Rødvinspørgsmålet !!! som igen spammer dette forum, stop nu og boycot spørgsmål der er udenfor forummet. jeppe

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 14-01-04 17:30

1003jeppe
En dame????????????
Alle han-hundene?????????????????????
OK det er skrevet i en forkert kategori. Det er derfor der bliver svaret. Han-hunde er da heller ikke for kloge, de render bare i r.... af hunhundene.

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 14-04-04 08:04

Tak for svaret ans.