/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Pære til old EUMIG smalfilm
Fra : svendgiversen
Vist : 7776 gange
200 point
Dato : 10-01-04 20:50

Vi har en gammel smalfilms fremviser fabrikat "eumig" type Mark 501
men nu er pæren sprunget, og vi har ikke kunnet købe en ny.

Hvem kan anvise en forretning, der stadig sælger disse pærer?
(vi, det vil sige min bror, bor i Esbjerg, men vi har kontaktmuligheder i det meste af landet).

Vi overvejer også at konvertere mange års gamle smalfilm til DVD:

Hvad gør vi:
Anskaffelse af hardware??
Fremgangsmåde under konverteringen???

På forhånd tak,
Svend Giversen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 10-01-04 20:53

Hej svend

Du kan prøve at kontakte århus radiolager: http://www.aarhus-radio-lager.dk/

De har næsten alt mellem himmel og jord inden for elektronik.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-01-04 20:54

Jeg glemte de få tekniske data for pæren:
8 volt, 50 watt,
(mon ikke det er/var standard)
Svend

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 10-01-04 21:14

Ellers kan du tilsyneladende købe reservedele her:http://www.elektronik-werkstatt.de/hersteller-Eumig-braun.html

mvh srhansen

Kommentar
Fra : 653421

Dato : 25-01-04 12:28

jeg har for et stykke tid siden kontaktet www.fotoimport.no og fået at vide at de kan skafe en pære til EUMIG Mark 502 men man skal købe 2 pære som koster ca.1000 kr. det syntes jeg er for dyrt så vi vælger nok at få filmene lagt ind på DVD

Accepteret svar
Fra : Humleby

Modtaget 200 point
Dato : 05-02-04 09:55

Hej Du kan også prøve at kontakte smalfilmværkstedet Flemming Nielsen. Ham kan du ringe til mellem kl. 17.00 og 21.00 på alle hverdage på tlf. 33 22 18 22. Han har den pære på lage som du søger, og hvis der ellers er andet du mangler finder du det nok her

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-02-04 15:05

Tak for svaret Humleby.

Min bror vil nu ringe og bestille den omtalte pære
Svend

Kommentar
Fra : winetaster

Dato : 17-12-11 23:46

eumig.au - eller ebay