/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
print fra browser
Fra : _bertus_
Vist : 501 gange
20 point
Dato : 09-01-04 20:44

hvordan får man bagrunden med når en bruger printer ud?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-04 20:48

Det er noget brugeren skal indstille i sine funktionsindstillinger på IE

Kommentar
Fra : _bertus_

Dato : 09-01-04 20:51

kan man ikke "tvinge" det med på udskriften eller kan man include noget når brugeren trykker print i browseren?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-04 20:55

Det kan da godt være at der findes noget fiks faks, men hvis jeg printede en side der tømte mine blækbeholdere mere eller mindre så kunne jeg godt blive meget vred på ejeren af websiden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-01-04 21:04

Jeg tror de eneste ting i print du kan styre er; vha. CSS : http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?URL=/library/en-us/dnscrpt/h tml/dhtmlprint.asp

..og det er stærk begrænset. Som de skriver : Det har altid været et problematisk at udskrive html sider.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 30 point
Dato : 09-01-04 21:07

UPS.. Jeg kløjs i URL'erne. Her er den rigtige : http://www.w3schools.com/css/css_ref_print.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : reglohzone

Dato : 09-01-04 22:05

I IE vælg:
1) Funktioner
2) Internetindstillinger
3) Avanceret
4) (blad ned i bunden til) Udskrivning
5) Sæt flueben i Udskriv baggrundsfarver og billeder

Så skulle den være der
Er lavet med udgangspunkt i IE 6.0

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-01-04 22:22

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-04 14:11

Det fremgår ikke tydeligt af _bertus_'s spørgmål, hvorvidt der er udprintning styret af sitet eller brugeren der er tale om.

Er det brugeren har reglohzone fuldkommen ret, men er det udbyderen; er mulighederne som sagt begrænset for at styre udskrivning af html sider

BjarneD -> Hvad mener du med ...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-04 14:12

molokyle>>Det var det jeg foreslog omend ikke så detaljeret

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-01-04 14:26

BjarneD -> Ok.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : reglohzone

Dato : 10-01-04 23:28

"Det er noget brugeren skal indstille i sine funktionsindstillinger på IE"
Bør man kalde en tyv for det?!? "Isn't that just a little bit undetaljeret" (citat: The Julekalender) - ville bare rent faktisk fortælle hvad man skulle. Så gem din tyv til fastelavn. :) bare en venlig opfordring...ingen grund til mudderkastning.
Tak!

Håber _bertus_ har fundet ud af sit problem.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-01-04 23:45

reglohzone>>
Kalder du en lille for mudderkastning
Det was not undetajeret, it was bare helt precise var det not?

Godkendelse af svar
Fra : _bertus_

Dato : 11-01-04 21:23

Tak for svaret molokyle.