/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
sub/super entitet og iteration
Fra : jahbz
Vist : 678 gange
20 point
Dato : 08-01-04 22:01

Hej..

Jeg sidder og læser til eksamen og har et par ord hvilke´s betydning jeg ikke forstår..
håber der er en der kan hjælpe mig?
ordene er:
*Sub entitet
*super entitet
*iteration

og er der nogen der kender et sted hvor man kan få en liste emd forklaringer af php scripts tegn og deres betydning...ligeså med java-..

takker....

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 08-01-04 23:37

en iteration er et gennemløb af en løkke, eksempelvis en for..next løkke.

de andre skal jeg lige tænke mig om en ekstra gang...

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 08-01-04 23:43

en iteration er et gennemløb af en løkke, eksempelvis en for..next løkke.

sub-entiteter er databaserecords der har relation til super-entiteter og arver super-entiteternes attributter

Accepteret svar
Fra : pmbruun

Modtaget 20 point
Dato : 09-01-04 08:43

Ovenstående svar er vildledende/forkerte.

Det er rigtigt, at iteration betyder en løkke, d.v.s. at det samme udføres et antal gange, men der er ikke noget, der hedder for-next i java - det er Basic. I java er der disse iterationskonstruktioner:

1. For-løkke:
for (int i = 0; i < 10; i++) {
System.out.println("i = "+i");
}

2. While-løkke:
int i = 0;
while (i < 10) {
System.out.println("i = "+i");
i++;
}

3. Do løkke:
int i = 0;
do {
System.out.println("i = "+i");
i++;
} while (i < 10) ;

4. Rekursion (det har du nok ikke lært om):
void nulTilNi(int i) {
if (i <= 10) {
System.out.println("i = "+i");
nulTilNi(i+1);
}
... et andet sted i programmet: ...
nulTilNi(0);
...

Alle fire konstruktioner vil udskrive tallene fra 0 til 9.

Super og subentiteter har at gøre med objektorientering og nedarvning. Strengt taget er det rigtigt at begrebet "entitet" normalt bruges i forbindelse med databasemodeller, hvorimod man som oftest taler om sub- og superklasser i forbindelse med programmer.

Men med mindre i har lært om databasedesign (og det lyder ikke sådan), så har din lærer har tænkt på entiteter som den abstrakte form for klasser.

Jeg ved ikke lige hvad PHP gør med tegnsæt, men Java bruger Unicode, som er et tegnsæt, der tillader de nationale tegn fra en lang række sprog - i modsætning til ældre tegnsæt (ascii, iso-8859, dos, ...), som kun tillod 256 tegn, heraf en del med reserverede betydninger som kontroltegn.

M.v.h.

Peter

Godkendelse af svar
Fra : jahbz

Dato : 09-01-04 10:45

Tak for svaret pmbruun.