/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
norton virus
Fra : danmortensen
Vist : 203 gange
40 point
Dato : 08-01-04 05:52

Min computer kører kanongodt, MEN når jeg installerer Norton systemworks, bliver den meget langsom.
Mine andre programmer starter normalt, men Norton er UTROLIG langsom.
Er der nogen der har et godt bud på hvorfor

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-01-04 07:47

Jeg har Norton Systemworks installeret på begge mine computere.
Den ene af dem er en gammel svend fra 1998-99 med blot 8 GB harddisk
og 400mhz proessor - og også på den kører NS let og ubesværet.
Så det er i hvert fald ikke, fordi Norton er for ressourcekrævende.

Derimod synes det at være sådan, at Norton Systemworks simpelthen
bare ikke vil køre ordentligt på nogle computere - uden at nogen plausibel
grund hertil kan angives.
Og desværre lader det til, at du har en sådan computer.

Ja, for du har vel sikret dig, at din version af NS passer til dit styresystem?

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 08-01-04 08:31

Hejsa

Jeg selv har en gamle IBM Computer med en 350mhz proessor. Her kører Norton ubeklagligt. Måske opdatere med noget mere RAM. Det kan måske hjælpe på dit problem. Det er den mest økonomiske løsning, i stedet for at gå ud og indvister i ny computer.

Agent2002

Kommentar
Fra : als

Dato : 08-01-04 08:36

Rellom har efter min mening fuldstændig ret. Jeg har set helt nye pc'er med masser af kraft. Her kørte Norton langsom. En gammel maskine med næsten ingen GB og Ram. Her kørte Norton hurtigt. Og så enda med samme opsætning af Norton.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-01-04 08:43

Hejsa

Hvis Norton disk doctor og norton system doctor
under >> options >> norton systemworks
er sat til at være aktiv ved start af windows kan dette sløve computeren en del

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 08-01-04 09:21

Ikke for at svare på dit spørgsmål, mere til orientering.
Her på kontoret kører vi Norton Internet Securiti, og har lige fået ver. 2004, og skal man tro anmeldelserne skulle dette være det p.t. bedste program på markedet. Såvel antivirus som securiti starter op sammen med vore pcèr,og ja, selvom vi har nyere isenkram, er dette program lidt tung, specielt i opstartsfasen. Men når man tænker på, at dette program i forskellige versioner siden 1998 har holt vore computere total rene, kan man godt drikke en kop kaffe mens computerne starter. Selvfølgelig kan programmet irritere. Bare vi over LAN kopierer nogle filer, bliver alle mistænkelige filer skannet, ligeledes skannes alle office filer, inden de åbnes. Men her taler vi om sekunder.
Men måske kan jeg hjælpe lidt, jeg har noteret mig, at efter install. af evt. nye programmer, er det en fordel at installere norton igen. Hvorfor ved jeg ikke, men programmet ligesom afvikles hurtigere, når man gør dette. Det var mine bedskedne erfaringer.

mvh
jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 18-01-04 17:30

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-10-05 21:21

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?